• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ja kupowałem ostatnio K2 Claren i aż patrzyłem czy to serio zimowy. Ani grama alkoholu czy innego bimbru z niego nie czuć.
 
Mam aktualnie VW Golf 2003 1.4 16V 75 KM w LPG. Będzie to ostatni rok tego auta w moich rękach (zamówiłem sobie następne auto z salonu na początku grudnia, ale okres oczekiwania na nowe auto może potrwać nawet 9-10 miesięcy, a w najwolniejszym wariancie nawet do roku). O auto zamierzam dbać do końca. W ostatnim miesiącu:

1) zleciłem uszczelnienie auta, niestety gdzieś auto zaczęło przeciekać podczas intensywnego deszczu i zaczęło mi zalewać lewą część podłogi. Na szczęście uszczelniono bez problemu, a przy okazji także otwarto lewą podłogę, wymieniono gąbkę, wysuszono sam materiał podłogowy, oraz nałożono na blachę środek przeciwrdzewny, a także zaozonowano auto, a przy okazji ozonowania również wymiana filtru kabinowego.

2) wymiana oleju + filtru oleju przy przebiegu 189 300 km, wcześniejsza wymiana była przy 181 900 km. Od początku olej jaki stosuję to Chempioil Ultra XTT 5W40 i początkowo wymieniałem co 9000 - 10 000 km, ale od roku zgłębiam swoją wiedzę olejową, a także zacząłem mieć wątpliwości co do wysokiego standardu tego oleju, tak więc zmniejszyłem interwał do 7500 km (+/- 300 km), tym bardziej, że po przejechaniu około 8500 - 9000 km ewidentnie czułem pogorszenie pracy silnika (80% trasa szybkiego ruchu przy niewysilonej prędkości 110 km/h). Myślałbym żeby próbować zmienić olej, ale skoro to ostatni rok i nie zrobię tym autem więcej jak 10 000 - 12 000 km, to nie będę kombinować, poza właśnie od roku zmniejszeniem interwału, które może wyjść tylko na dobre.

3) Wymiana wodzików skrzyni biegów, a przy okazji wymiana oleju w skrzyni biegów - miałem już co 10-ty raz problem z wbiciem 2. biegu i co 30-ty raz z wbiciem 4. biegu, a sama wajcha od skrzyni biegów mocno skrzypiała. Teraz chodzi jak nowa.

4) Przełożenie kół wielosezonowych (po 14 000 km od zakupu) tył - naprzód, przy okazji sprawdzenie stanu hamulców.

5) dezaktywacja alarmu oraz wymiana okablowania prowadzącego do drzwi, ponieważ alarm, zamek i otwieranie szyb zaczęły niedawno wariować przy niskich temperaturach.
 
Wymiana oleju w E83 na Orlen Platinum max expert c3 5w40 wraz z filtrem Mahle (made in Austria).
 
Dzisiaj w końcu wymieniłem olej silnikowy oraz olej w skrzyni biegów w niedawno zakupionym Polo. Wleciały:
- do silnika Specol Gold Synthetic 5W-40; przed wymianą płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush,
- do skrzyni Fuchs Titan Sintofluid Fe 75W; bez płukania.
 
Wymieniłem olej w skrzyni na polecany Fuchs Titan Sintofluid 75W80. Stary olej podczas spuszczania i na korku wyglądał ładnie, gorzej w banieczce. Pojemność układu 2,25l,weszło równo 2,3l. Nie wiem czy olej był kiedykolwiek zmieniany, widoczne trochę syfu i opiłków.
0ee8499fb7bf8104130f8506a558da11.jpg
7aaa383eb81386c0344dbec8a7064cfa.jpg
a38f99067b23287b8d352ce41401e105.jpg
ef0a449fda41857a2d62d97d1be2a46d.jpg
663fc4378206d85d973db2a4575e8aad.jpg
87e3aca908c5a3cdfba7ca4d74f65727.jpg


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Poczekam z oceną na minusową temperaturę.
 
Dziś wymiana akumulatora. Nowy kręci jak szalony 🤪 do tego tuning przodu Opla. Nie tylko bardziej sportowy wygląd ma ale +10 do lansu jak i z 20 koni będę mieć więcej 😂😂
 
Przypomina mi się era kartonów wsadzanych przed chłodnicę, ale to było z 15 lat temu. Nigdy później już nic takiego nie widziałem :)
 
Dziś Rano zrobione 2 razy po 25km...Pierwsze 25km silnik ledwo się zagrzał. Jazda wolna, wracając dopiero złapał temp. Założyłem na testy. Termostat w tamtą zimę był zmieniony na nowy. Silniki 1.3 słyną z tego że nie chcą się nagrzać.
 
Silniki 1.3 słyną z tego że nie chcą się nagrzać.
chyba w oplach🤣 Pamiętam jak miałem colta cj 1.3 75km to po kilku km przy -10st. z ogrzewania waliło gorące powietrze że w kurtce już nie można było wysiedzieć, silnik tam nagrzewał się momentalnie. Podobnie teraz mam w lancerze 1.6.
 
Mowa jest o dieslu 1.3 fiat/opel. Nie wiem czy słyną z tego, to po prostu "uroda" diesla. Miałem Gpunto 1.3, a teść miał doblo 1.9 jtd. Bankowo moje punto rozgrzewało się szybciej.
 
no to kolejny ,,plus" zakupu diesla do miasta skoro przez 25km nie może się rozgrzać:rolleyes:
Tylko te 1.3 miały taki problem? Generalnie zdarza się widzieć na mieście auta jeżdżące z kartonami, ale zawsze myślałem że mają uszkodzone czujniki temp, albo termostaty. 25km i ledwo ciepły to chyba rekordzista. Jak przyjdzie -15 to budę styropianem trzeba bedzie ocieplić.
 
@wuwok zapomniałeś domalować zębów, chociaż dwóch 😁
1.6 tdci potrzebuje jakieś 7km spokojnej jazdy przy około 5C żeby wskazówka temperatury drgnęła. Przy 0C to już około 9-10km.
 
1.4 i 1.6 hdi
Przy takiej jak teraz temp to 3-4km i 90°C
 
no to kolejny ,,plus" zakupu diesla do miasta skoro przez 25km nie może się rozgrzać:rolleyes:
Tylko te 1.3 miały taki problem? Generalnie zdarza się widzieć na mieście auta jeżdżące z kartonami, ale zawsze myślałem że mają uszkodzone czujniki temp, albo termostaty. 25km i ledwo ciepły to chyba rekordzista. Jak przyjdzie -15 to budę styropianem trzeba bedzie ocieplić.
Akurat znałem bolączki tych silników przed zakupem. Plus taki że przy spokojnej jeździe spala mi 4.5l na 100km. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z autka. Kiedyś miałem Golfa 4 tdi i tam szybko się nagrzewało. Zobaczymy jak agrotuning się spisze :D
 
Najważniejsze że w desce rozdzielczej nowsze diesle mają elektryczne farelki i wskazówka temperatury leży, a w kabinie ciepło
 
Back
Top