• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Mi chodzi o te stare baleno i swifty, z czasów końcówki samuraia. Silniki G13
 
A ok. pamiętam w salonie w 2003 roku suzuki swift nowy kosztował od 27 tys. zł...
 
Nie ja a mechanik w Sporcie wymiana łączników stabilizatora, sworznia wahacza, wymiana płynu hamulcowego, diagnoza sondy lambda oraz wymiana pasków osprzętu na OE Bando. (Swift w posiadaniu od 4 lat i już trzeci raz wymienione paski bo ciągle piszczę. Podobno te Bando nie piszczą - zobaczymy. Jak będzie pisk oznajmiłem żonie że auto pójdzie na otomoto)
No i dziś zapiszczał🤬
 
W TT na szybko reflektory tymi "magicznymi" husteczkami odswiezylem z ciekawości. Od strony kierowcy wyszla pieknie, a ta od pasazera tak sobie. Będę ja musial jednak klasycznie potraktować papierkami i lakierem UV.
View attachment 12468
To ja też muszę coś takiego kupić. Lampy które kupiłem są w zbyt dobrym stanie by je drzeć i potem walczyć z zabezpieczeniem przed matowieniem, ale też przydałoby im się takie delikutaśne odświerzenie.
 
A ok. pamiętam w salonie w 2003 roku suzuki swift nowy kosztował od 27 tys. zł...
I trzeba bylo na niego odkladac średnio dłużej niż teraz na rocznik 2022 za ~65k :)
 
To ja też muszę coś takiego kupić. Lampy które kupiłem są w zbyt dobrym stanie by je drzeć i potem walczyć z zabezpieczeniem przed matowieniem, ale też przydałoby im się takie delikutaśne odświerzenie.
Jesli Twoje reflektory nie sa "porysowane, dojechane kamyczkami z drogi", to scoereczka robi robote. A drugi reflektor, ktory byl bardziej styrany od kamyczkow, to już trzeba papierkiem.
 
No właśnie są w stanie takim że w ogóle ich nie trzeba ruszać, a jednocześnie możnaby je delikatnie odświeżyć 😂
Napewno żadnej polerki i darcia oryginalnego zabezpieczenia bo nie są ni trochę zmatowiałe, ale jednoczesnie jakieś delikatnie odświeżenie byłoby spoko dla wyglądu.
 
A ja dziś taki mały modzik
a092624456e9f7c338622de2338aa34b.jpg


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
No właśnie są w stanie takim że w ogóle ich nie trzeba ruszać, a jednocześnie możnaby je delikatnie odświeżyć 😂
Napewno żadnej polerki i darcia oryginalnego zabezpieczenia bo nie są ni trochę zmatowiałe, ale jednoczesnie jakieś delikatnie odświeżenie byłoby spoko dla wyglądu.
To nic nie rób. Za 2-3 lata mozna pomyśleć. Ewentualnie świeży lakier bezbarwny uv rzucic.
Post automatically merged:

A ja dziś taki mały modzik
Rzecz gustu, dla mnie okropne.
 
Last edited by a moderator:
Wczoraj w Fordzie zmieniłem filtr kabinowy, stary OEM Ford węglowy po roku zastąpił Kamoka all in one. Następnie pojechałem na serwis klimy, po raz pierwszy od nowości auta, trochę jestem zaskoczony bo maszyna odessała 560g czynnika i 0g oleju, potem próżnia 20 min i wpuszczono 560g czynnika + 5g oleju. Do tego ozonowanie, koszt 100 zł za całość poza filtrem który kupowałem kilka miesięcy temu za jakieś niecałe 30 zł.

Stary filtr generalnie czysty, pojedyncze śmieci, ze dwa kawałki liścia. Bardziej przykurzony jak brudny.


Teraz po wymianie filtra tak jakby zaczął piszczeć wentylator, czy to wina filtra czy może podczas montażu coś nie tak? na pewno w dobrą stronę jest założony.
 

Attachments

  • MVIMG_20220627_133536.jpg
    MVIMG_20220627_133536.jpg
    4,9 MB · Odwiedzin: 72
Last edited:
@orzeszpole twój filtr to nówka sztuka w porównaniu z moim czy bodexa. U mnie słychać było świadczenie jak się filtr przypchal po wymianie cisza.
 
Co do filtrów po 10k . Powietrza jak nie używany, kabina masakra
 

Attachments

  • 20220519_191601.jpg
    20220519_191601.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 91
  • 20220519_171626.jpg
    20220519_171626.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 87
Wymienilem dzisiaj filtr powietrza, oleju i paliwa, no i olejt ez oczywiście. I plukanka od K2.
Generalnie wszystkie sprawnie poszlo. Co mnie ciekawi, ze ten olej przy przebiegu 7000km był czarny jak smoła.
2 tygodnie temu wrzucalem fote filtra powietrza z TT, gdzie filtr wygladal jak nowka. A teraz wymienilem filtr w A5 z o wiele mniejszym rocznym przebiegiem, jezdzacy po tych samych rewirach co TT. W A5 syf, liscie, muchy, żuki i inne dziadostwo.
 
Może nie w samochodzie, ale:
290149642_1215521835862069_6512501012695049753_n.jpg


Jako, że hamulce w Triumphie nie należały do tych, które mogły by stawać w szranki z monoblockami Yamahy i brakowało mi trochę tego agresywnego initial bite, do Sprinta wpadł swap z 4 tłoczkowych fabrycznych Nissinów, na 6 tłoczkowe Tokico z m.in. Hayabusy 🥰. Co tu dużo mówić, dwa tłoczki więcej i jakieś 25% większy klocek robią nieziemską robotę 😁, a i to na semisinterowych klockach, aż się boję pomyśleć, co to będzie, jak wpadną tam złote sinterowe galfery 🤯.
W porównaniu z fabrycznymi hamulcami, ciut gorsza jest ich dozowalność, ale skuteczność to przepaść i trzeba się trochę przyzwyczaić do znacznie agresywniejszej ich charakterystyki, bo bardzo szybko wgryzają się w tarcze, czyli dokładnie tak, jak ma to miejsce w Hayce.

Aczkolwiek nadal, czym bym nie jeździł monoblocki od kamertonów są niedoścignione, nie jeździłem jeszcze niczym, co miało by hamulce tak przecyzyjne i ostre jak chirurg ze skalpelem
 
Niestety zapomniałem zrobić chociaż jednego zdjęcia, by uatrakcyjnić raport :)

Eksploatacyjne SPA dla Chryslera:

- wymiana przedniej tulei wahacza, bo pukało. Stara rozpadła się po wyjęciu.
- wymiana oleju, ale to już wcześniej. Co ciekawe, to pierwszy mój samochód, gdzie oleju wchodzi więcej niż jest podane w książce serwisowej. Do tej pory zawsze musiałem brać poprawkę i lać te 0.2/0.3 litra mniej, żeby nie przekroczyć max. Tymczasem w Chryslerze 5.7l z ksiązki przekłada się na mniej niż połowę skali na bagnecie. Razem z Oilsynem wlałem ~6.2l, jest 2/3 miarki.
- Płyn hamulcowy (Organika LV)
- Olej w automacie statycznie (Mitasu 9HP na Pało. Kupiłem o litr za dużo, może analiza? ;) )
- Filtr powietrza, chociaż był czysty (Oryginał Mopara. Następnym razem kupię WIXa, bo 95zł za filtr powietrza to przegięcie, nawet za metalowy ;) )
- Filtr kabinowy (Kamoka. Stary siedział chyba od nowości, nie widziałem wcześniej tak brudnej kabinówki)
 
Dolany płyn chłodniczy, płyn do spryskiwaczy, wlany Vitaflush do oleju.

Wymienione piórko tylnej wycieraczki i jedna przednia wycieraczka na zwykłą, szkieletową alca.
 
Back
Top