@Arbi89 - masz większą ilość światła w lampie dostosowanej do mniejszej. Odcięcie nie oznacza, że światło magicznie znika ponad linią. Podejdź do lampy, popatrz pod kątem z góry i powiedz czy nie widzisz światła? Światło rozprasza się w reflektorze (bez względu na rodzaj), na kloszu (i zanieczyszczeniach na nim). Część lamp, zwłaszcza w nowych wozach ma jakieś elementy ozdobne które generują dodatkowe odbicia. Połącz to z większą ilością światła generowaną przez żarówkę i masz piękną linię odcięcia plus dwa punkty świetlne dające innym kierowcom po gałach światłem rozproszonym.
@luckyboy To już inna sprawa, parę razy dostałem z matrycowego po gałach po komputer jakiegoś BMW czy innego gruza uznał że trzy pasy plus barierki odstępu to może włączyć światła na 100%. Inna sprawa to brak systemów oczyszczania czy poziomowania w "słabych" ksenonach. Mniejsza ilość światłą to ich nie potrzeba, a efekty są jakie są. No, ale wóz poszedł za X tysięcy więcej.
Temat rzeka, co nie zmienia faktu, że zmiana ilości światła ponad normę dla danego typu reflektora oznacza oślepianie innych. Często nawet żarówki +100% (jeżeli faktycznie dają więcej światła) potrafią być uciążliwe dla innych. Nie oślepiają, ale mocniejszy punkt świetlny przyciąga wzrok w nocy bardziej niż powinien co też bezpieczne nie jest.
Wymieniłem koła na zimowe wraz z inspekcją układów hamowania, wymiana klocków oraz diagnoza zaworu upustowego turbiny, gruszka już zamówiona bo nie trzyma.
Przegląd po 5 latach w Peugeocie 5008 wykonany w ASO. Wymieniono m.in. filtr oleju oraz olej na Total Quartz Ineo ECS 5W30. Olej będzie potraktowany jako płuczący i wymieniony na docelowy o lepkości 0W30.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.