• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Na alle. Jak się nie spieszy, to można poszukać u takich, co mają prawie nówki rozebrane na śrubki. O, np sprężyny wymieniałem na Sport Line, to na przód poszły nowe pod 1.4 tsi, a na tył dorwałem na alle od GTI, bo tył jest wspólny dla wszystkich wersji silnikowych i trafiłem na sprężyny z rocznego auta ze znikomym przebiegiem za 30 zł/szt. W ubiegłym roku kupiłem dwa zaciski na tył, kompletne z jarzmami, z silnikami ręcznego, z przebiegiem 3 kkm po 120/szt (nowy bez silnika kosztuje 600zł). Na przód też zmieniałem zaciski pod większe hamulce i takie prawie nówki za pół ceny brałem.
20210114_140936.jpg
 
Też widziałem podobne aukcje... Zastanawia mnie tylko zawsze legalność pochodzenia takich używanych części z prawie nowych samochodów.
 
Mogą to być szkody całkowite z zachodu.
 
@Gardor Wstępnie sprawdziłem korekty paliwowe i zlogowałem doładowanie wymagane z rzeczywistym. Jest na zero, więc ECU ogarnia wysterowanie turbo na tip top. Mógłbym tak zostawić, w końcu nastawniki w nich są takie same a jedyna różnica jest w ciut większym kole kompresji. To tak, jakbym hybrydę wstawił. Jednak teraz korci mnie podjechać, żeby dołożyli trochę boostu, już wstępnie rozmawiałem z Vtechem, mogą indywidualnie pomodzić. Żałuję, że nie mam jak ściągnąć i wgrać mapy, bo chętnie bym sobie porzeźbił samemu.
Odezwę się później na pw.
 
Naprawa PDC z przodu Hondy. Niestety rozłożone w czasie kilku dni, musiałem rozebrać auto, zdjąć uszkodzony czujnik i zamówić drugi z nową oprawką (stara była mocno sfatygowana), który przyszedł dwa dni później. Zamiast szarego jest teraz czarny czujnik. Lakier już kupiłem, przed zimą zrobi się pod kolor 🙂
1.jpeg
 
Naklejka nie moja, jeszcze poprzedniego właściciela, ja od zawsze nie uznawałem tych naklejek 🙂 a od 4 września mogę w końcu legalnie jeździć bez tego g... 😁
 
Przyroda nie znosi próżni. Może nam przylepią eko nalepki
 
@Gardor Hamownia pokaże to samo, co na starej turbinie. ECU steruje doładowaniem, więc bez zmiany softu dmucha tyle samo. Znawcy internetowi mówili, że to się nie da, że mieszanka za uboga, że błędy nastawnika, że zamulony z dołu i w ogóle nie pojedzie. Ja zrobiłem rekonesans w firmie, która od lat regeneruje turbo, gość mówi wkładać i jeździć, bo przy tak małej różnicy w kole kompresji, to każdy nastawnik wyrobi. Potem pojechałem do Vtecha, mówią to samo, a że w najgorszym przypadku nastawnik nie wyrobi i będzie zgłaszał błąd, wtedy oni soft poprawią. Następnie pojechałem do gościa, który robi tylko VAGi, elektronikę, diagnostykę i remonty silników od 1.9 TDI po V10 w Porsche. Mówi wkładać i jeździć, nic nie będzie się działo.
No to włożyłem, jeździ tak samo, żadnej turbodziury, idzie jak zły od 1500 rpm, ECU nie wprowadza korekt, więc jest dobrze.
 
W sobotę zmieniłem olej w Dacii - wyleciał lany w aso Castrol RN17 5w30 z przebiegiem ok. 2 tys. km, teraz jest Shell AR-L RN17 5w30. Wymiana poprzedzona zalaniem płukanki AR2820, 20 min. spokojnej jazdy, potem 10 min na postoju na wolnych obrotach i od razu zlanie. Po ok. 2 godzinach przelałem przez silnik litr świeżego oleju - trochę w bagnet, reszta normalnie. Świeży olej zebrał sporo starego jeszcze ze sobą, ale pod koniec kapał już czyściutki, więc jestem zadowolony z tego patentu na wymianę i już tak zawsze będę robil.

Weszlo mi 5 litrów tego Shella, poziom na miarce w połowie, dodałem AR9100 w dawce zalecanej 35 ml/l.

Filtr oleju OEM Renault czyli Purflux. Nowa uszczelka obudowy filtra i nowa miedziana pod korek spustowy.

Na następne 10 tys. km spokój.

Przy okazji u teścia w Fusionie też zmiana poprzedzona 30 min na wolnych obrotach z plukanka K2, potem pół litra oleju świeżego przelane przez silnik i wleciał Ford Motorcraft 5w30 z filtrem Purfluxa i nowa uszczelka pod korek spustowy. Poprzednio był Specol 5w30 A5.
 
Uszczelkę korka w dacii masz z gumową uszczelką czy goła miedź?
 
Byłbym zapomniał, zmieniłem też opony z całorocznych Bridgestone na całoroczne Hankook :)

@apede uszczelkę mam z miedzi bez żadnych dodatków gumowych.
 
Aha. W dci jest z uszczelką.
 
Ja mam jakieś fatum nad sobą. Nie jak tydzień temu ogarnąłem samochód po jakimś gryzoniu, który wdarł mi się na wsi do garażu, wymienionych parę odcinków wiązki pod maską, zdechły świece żarowe i kilka czujników, kupiłem oryginalne gałęzie wiązki, nie bawiłem się w żadne lutowanie, wymieniłem pogryzione podciśnienia bo zdechło sterowanie turbo i EGR-u. Mondeo zostało przywrócone do życia i zyskało przydomek Ford Kuna.
Dzisiaj Kuna nie rwała się do odpalania, jak już odpalił wpadł w wibracje jakby zerwała się hydrołapa, raz przyspiesza, raz nie przyspiesza...błędów od wtrysku nie liczę, brak odczytów ciśnienia na listwie CR, zdechły odczyty czujnika różnicowego ciśnienia DPF...kur...mać...
Ale zawitała jakaś miłośniczka francuskiej technologii, bo znalazłem pod maską ⅔ bagietki 😅.
 
Back
Top