• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
W 2.0TDI w pewnym momencie pada tam jakies sterowanie i plyn plynie non stop. Wynik tego jest taki, ze masz ciagle falującą wskazówkę temperatury cieczy. Termostaty trzymaja, a prze chlodniczke egr leci caly czas. Na autotradzie przy 110km/h w zime nie masz 90 stopni plynu...
 
Bo na autostradzie się jedzie 140, wtedy będzie temp. robocza 😎
 
Dziś zaoszczędziłem paliwo w aucie robiąc na rowerze 45 km 🤪
 
@apede co za problem? To tylko dolewka. Trzeba go wykorzystać to raz. Dwa ma duuuużo boru😁
 
Ja wymieniłem w aucie żony sprężyny z tyłu, w Seat Leon 1p. Zaczęło się od tego że diagnosta na przeglądzie powiedział, że prawe tylne koło hamuje trochę słabiej niż lewe tylne, ale jeszcze w granicach tolerancji. Ciekawość mnie zżerała, więc zdjąłem sobie koło żeby popatrzeć co i jak, tym bardziej że 20k km temu na tył poszedł nowy zestaw tarcz i klocków textara. I okazało się że tarcza przegrzana, klocki też . Ale nic nie było czuć żeby mimo wszystko trzymało to koło ani temperatura po jeździ nie była jakaś mocno większa niż na drugim kole. Sprawdziłem prowadniczki jarzma, chodziły leciutko więc diagnoza padła na zacisk. Oczywiście jak koło zdjąłem to od razu ujrzałem sprężynę pęknięta na dolnym zwoju. Na przeglądzie jak zwykle powiedzieli że zawieszenie jest tip top. I tak w sumie śmiesznie, bo myślałem że tył w aucie ma taką wysokość fabrycznie, po wymianie 2 sprężyn tył poszedł dobre kilka cm do góry. Żona zawsze mówiła że jak przejeżdża przez takie wysokie hopki to czasami przytrze gdzieś spodem auta, a jedzie powoli. Teraz już wiem dlaczego.

Zacisk wymieniony na TRW, sprężyny Sachs. Zacisk z TRW miał zeszlifowany tylko znaczek "VW" pod logiem TRW, więc myślę, że są to zaciski oryginalne, ale regenerowane przez producenta. W zestawie był nowy smar do prowadniczek i nowe śrubki zacisku. Poza tym sprężyny jak i zacisk były fabryczne, auto z 2008 roku, ok 292 000 km przebiegu. Przy okazji wymieniłem od razu olej w silniku, wpadł Mobil 1 FS 0w40, filtr oleju Knecht i filtr powietrza Knecht. Przejechaliśmy na tym filtrze powietrza ok 32 000km, a powiem Wam serio, że filtr nadal wyglądał bardzo dobrze. W wolnossącej benzynie to zauważyłem że filtr powietrza wolno się degraduje. W drugim TDIiku filtr wygląda gorzej po 12k km.
Dziękuję Kaczorek za pomoc w doborze części.
 

Attachments

  • 304963561_385782363699026_8873347258145540518_n.jpg
    304963561_385782363699026_8873347258145540518_n.jpg
    344,8 KB · Odwiedzin: 95
  • 305108099_663672311401043_1428829802498405464_n.jpg
    305108099_663672311401043_1428829802498405464_n.jpg
    375,1 KB · Odwiedzin: 95
  • 305254419_1026679268013816_7629220513702088652_n.jpg
    305254419_1026679268013816_7629220513702088652_n.jpg
    743,7 KB · Odwiedzin: 93
  • 304845864_792318515225299_4729505670578127134_n.jpg
    304845864_792318515225299_4729505670578127134_n.jpg
    362,1 KB · Odwiedzin: 95
  • 304659510_495713275221441_5209136798134424171_n.jpg
    304659510_495713275221441_5209136798134424171_n.jpg
    145,2 KB · Odwiedzin: 104
Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i silnik odzyskał moc i elastyczność - trzeba będzie kupić nowy czujnik.
 
@soszo zalezy od bagnetu, w 1.5 dCi na przykład jest żółty i nie jest łatwo zobaczyć na nim świeży olej. Inna sprawa, że ja takiego świetnego wzroku jak @sprajt2 mogę nie mieć :p
 
Coś w tym jest bo u mnie jest ciemny bagnet i olej bardzo słabo widać na miarce 👍
 
Ja Ci nie wierzę 😉
Świeży olej jest jasny. Raczej poziom ustala się odróżniając mokry/suchy, a nie po kolorze.
Wyciagalem pozniej bagnet i kladlem go plasko na recznik papierowy, dopiero tam się odbijal slad oleju. Serio, na tym bagnecie slabo to bylo widac.
 
Najlepsze bagnety są takie blaszane i gładkie, tam zawsze wszystko ładnie widać.
 
Przy swoim aucie wymieniłem filtr powietrza w Toyocie i przy okazji przepustnica do wyczyszczenia oraz map sensor wraz z umyciem szyb od srodka oraz wymiana filtra przeciwpylkowgo. No i przy aucie posprzątałem garaż bo ku**a znów mam lokatorów (myszki) ale przygotowałem im mix różowe drażetki wraz z niebieskimi kostkami.. ma być szybko i pocichutku :eek:
 

Attachments

  • 20220924_120022.jpg
    20220924_120022.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 81
  • 20220924_120007.jpg
    20220924_120007.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 78
W 2.0tdi zauwazylem juz w sierpniu, ze i u nnie pojawil sie problem z "nietrzymaniem temperatury". Wymienilem sobie ten drugi maly termostat na taki o temp otwarcia 80 stopni, zamiast 75 fabrycznego. Pomoglo to tyle, ze nie ma takoch falowan temperatury. Ale do 90 dalej nie dochodzi.
Zamowilem nowy termostat Hella, dzisiaj przyszedl. I go bacznie ogladam. Oznaczenie ma 87 stopni (czyli tak jak wszystkie na rynku), ale patrzcie co siedzi w srodku.
IMG_20220928_161251.jpg

A na obudowie
IMG_20220928_165949.jpg

Chyba zamowie jeszcze jeden, innej firmy (mahle lub gates) i sprawdze, co siedzi w srodku.
 
Mahle to OEM ze zdrapanymi numerami. Na spektakularną poprawę nie licz. Cały układ chłodzenia jest przekombinowany i sprawdzonym rozwiązaniem jest jedynie karton przed chłodnice. W temperaturach jakie mamy obecnie powinien jeszcze dobijać do tych 90 stopni, ale koło 0 będzie już lipa.
 
Back
Top