• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Hella gorszy. Termostat w tym silniku powinien sie otwierać przy 87, az do pelnego otwarcia przy 102 stopniach. Hella sie otwiera przy 84 i to prawie zero jedynkowo. Mahle otwiera sie przy 87 stopniach i to plynnie powoli, co pozwala wysnuc wniosek, ze pełne otwarcie ma przy 102.

P. S. Czesław woli surową watróbeczkę.
 
No i to jest strasznie wkurzające. Marka już naprawdę coraz mniej znaczy. Płacisz więcej bo chcesz mieć pewność, a kupujesz i tak kota w wroku co może działać jak topran.
 
Mnie sie to nie podoba, ze produkuja termostat, ktory ma sie otwierać przy 87 (tak jest na jego obudowie napisane oraz w specyfikacji), to po co montują tam wkladke (faktyczny termostat) o temp otwarcia 84?
 
A najlepsze jest to, że Hella, Behr i Mahle, to jedna firma.
 
Ale wygladaja zupelnie inaczej. No w sensie ksztalt maja dosc podobny, ale widac, ze jest inny plastik, inna faktura/struktura. Inna uszczelka.
Mahle ma zdrapane loga vag/audi oem.
 
Wczoraj brałem termostat z obudową i podgrzewaczem do Audi 1.6 firmy Mahle, też miał zamazane logo VAG.
 
A ja ze swojej strony nie polecam termostatów Mahle. Miałem, zepsuł się po niecałych 2 latach. Reklamacja oczywiście nie uznana, z termostatem wszystko w porządku. Założyłem Gatesa, kilka lat jeżdżę i temperatura w porządku.
 
Dwie spore zaprawki jeszcze przed zima, korzystając z względnie dobrej pogody
 
Wczoraj przegląd Polo. Czułem w kościach, że nie przejdzie i nie przeszedł. Musze wymienić osłonę przegubu od strony koła i sprawdzić dlaczego jedno tylne koło nie hamuje, a przy okazji podciągnąć ręczny, bo i tak był słaby. No i cieknie z filtra paliwa. Jak ostatnio zaglądałem, to było sucho. Co się teraz zakłada? Filtr upatrzyłem sobie Filtrona, Borsehung, Sędziszów lub oryginalny z portalu na A. W kołach nie wiadomo co będzie, ale gdyby jakaś grubsza robota, to nastawiam się na Textar. Z osłonami przegubów doświadczeń nijakich nie mam. Są Lobro, SKF, Meyle, Autofren, w dobrej cenie Metelli. Macie jakieś doświadczenia? No i znajdź tu człowieku mechanika, który ogarnie temat do wymaganych 14 dni. Terminy odległe.
 
Last edited:
Filtron czy Sędziszów będzie ok. Osłony GKN Lobro bo takie idą na pierwszy montaż i są bardziej plastikowe niż gumowe. Nawet jedna leży w garażu na zapas. Obecne w Polo mają 50 tysięcy kilometrów i żadnych pęknięć. A tarcze Textar nie polecam bo korodują w oczach. ATE pod względem zabezpieczenia dużo lepiej wypadają. A jak coś tańsze to może Zimmerman?
 
Zaopatrzyłem się na wiosnę dla całej floty🙂
20221001_071011.jpg
 
U mnie osłony zewnętrzne Lobro nie wytrzymały 15kkm. Wymieniałem obie w krótkim odstępie czasu. Skusiłem się, że niby idą na pierwszy montaż... Jeśli tak, to na pewno z innej taśmy produkcyjnej.
 
Last edited:
Ja w 307 kupiłem przegub i osłonę Pascal, siedzi już drugi rok.
 
Pomiar luzów zaworowych w suzuki---> a póżniej pewnie wymiana jeszcze zaworka pcv, bo już chodzi jak "psu jajca".
 
Badanie układu zapłonowego na irydach. Up=12 kV vs 17-18 kV na zwykłych, niklowych.
 

Attachments

  • IMG_20221002_162156_edit_458048856393642.jpg
    IMG_20221002_162156_edit_458048856393642.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 85
Wpadł Quatrac. Nigdy nie miałem wielosezonu. Zrobiłem traskę. Pierwsze wrażenia bardzo dobre. Na lato zostawiam Presto HP2😉 Mają jeszcze 7mm
 

Attachments

  • 20221002_174739.jpg
    20221002_174739.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 90
Back
Top