• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@paba: No właśnie te "starsze" chyba nie robią, bo nie ma nic w opisie na ten temat. Napisałem tak ogólnie, może wypowiedzą się ci, co stosują (lub nie) te "starsze" Archoile i czy oprócz tego dodają jeszcze Ipę (lub czy ma to w ogóle jakiś sens).
 
Ta wilgoc w baku u Was to jakis rzeczywisty problem, czy tylko wyimaginowany, zeby sie nad tym tak "spuszczać"?
Zalej jeden z drugim bak do pelna zwyklym paliwem na stacji paliw i już.
 
@sprajt2
Nie. Chce się przekonać doświadczalnie czy to ma sens :

It sounds like it should work quite nicely. Rubbing alcohol (isopropanol) is cheap and readily available. It is a very high octane fuel (octane rating approx 120), so shouldn't lead to detonation.

Unlike ethanol/methanol, it is a secondary alcohol so has minimal corrosion concerns as it is a much weaker solvent and cannot be oxidized into acids, like the others. While many car manufacturers do not recommend (even if they will warrant their vehicles for use with higher concentrations) the use of ethanol concentrations of higher than 5%, much higher limits tend to be specified for IPA.

While an oxygenate, it will lean out the mixture, but it is a weaker oxygenate than ethanol (IPA is 25% oxygen, eth is 33% oxygen and Meth is 50% oxygen), so can be added in larger quantities. Due to its high hydrogen content, and large bulk, it will also lower the total energy content and lower heating value of the fuel, lowering combustion chamber temperatures.

Perhaps, additional cleaning could be obtained by adding water as an additional solvent. IPA has the property of making water completely miscible with gasoline, up to water levels of nearly 35%. The additional water in such a mixture, should further lower combustion temperatures, help to dissolve additional fuel system contaminants, clean valves, etc.

I've heard of this tested once on an old lawnmower with a major carbon problem - tank was filled with 50% gas, 50% rubbing alcohol (70%). Ran fine, but perhaps not quite as powerful. At the end of the tank, the head came off, and it looked like someone had steam cleaned the engine.
 
Właśnie mialem napisac, ze patrzac na dosc stare juz np laguny 2, nie widac na nich rdzy.
Rdzewiec nie rdzewieją, błotniki plastikowe i blacha cieniutka jak papier - mały grad a wgnioty jakby ktoś kamieniami Ci auto obsypał :) te auta trzeba poprostu lubić, mają swoje widzi mi się i niektóre rzeczy zabojady dziwne skonstruowali. Jak ktoś nigdy nie jezdzil wcześniej francuzem to nie wiem czy polubi się z tym autami. Miałem w rodzinie kiedyś sławetna Lagunę 2 1.9 dci o tym aucie moznaby książkę napisać.. Co ciekawe poszła kilka lat temu na Ukrainę i to odważni towarzysze pojechali nią na kołach :)
 
@Firewall szczerze, nie widzialem tabunu lagun 2 po gradobiciu.
Co do tych "cienkich blach" :
Maska - aluminium

Błotniki - tworzywo

klapa tył - kombi - tworzywo

klapa tył - hatchback - blacha


Doszly oleje
IMG_20221011_205759.jpg
 
Wymieniłem w 307 poduszki stabilizatora, łączniki stabilizatora, uszkodzoną osłonę przegubu wewnętrznego i sworzeń wahacza z lewej strony (prawa wymieniona z 3 miesiace temu.)
Wymienione też filtry od gazu.
IMG_20221011_160301.jpg
IMG_20221011_160305.jpg
IMG_20221011_160324.jpg
A tyle zostało ze sprzężony w przegubie wewnętrznym półosi. Część niedostępna, cały przegub wewnętrzny prawy niedostępny , cena półosi ok 500zl. Znalazłem sprężynę półosi od fiata 126p i pasuje. ;)
IMG_20221011_160502.jpg
 
Wymiana oleju i filtrów.
Fuchs'a GT1 zastąpił stary sprawdzony Motul Xcess.
 

Attachments

  • 20221012_175919.jpg
    20221012_175919.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 87
@Firewall szczerze, nie widzialem tabunu lagun 2 po gradobiciu.
Co do tych "cienkich blach" :
Maska - aluminium

Błotniki - tworzywo

klapa tył - kombi - tworzywo

klapa tył - hatchback - blacha


Doszly oleje
View attachment 13804
mowisz o renault laguna 3? bo klapa od komvi jest blacha.
Ja w megane 2 ph2 maska aluminiumz plapa aluminium sedan,blotniki plastykowe, dach z aluminium i plastykowe obudowa do kola zapasowego.
 
Ta wilgoc w baku u Was to jakis rzeczywisty problem, czy tylko wyimaginowany, zeby sie nad tym tak "spuszczać"?
Zalej jeden z drugim bak do pelna zwyklym paliwem na stacji paliw i już.

Tak, wyimaginowany...View attachment 13815
Nie to nie UPG, wiem była robiona za mojej kadencji.
Po prostu auto więcej stoi jak jeździ, a dodatkowo w baku jest Kleen-flo czyli IPA

A i bak jest pełen...
 
Last edited:
Ja wlałem jedną butelkę na 60 litrów ropy do ojca Zafiry 1.9 CDTI, po wypaleniu zbiornika w trasie poprawiły się korekty. Preparat działa.
 
To może poczekam, wypalę jeszcze troche paliwa i wleje dopiero jak bedzie okolo 20L, zeby wieksze stezenie bylo?
 
Jak chcesz dobry efekt to najlepiej wlej do filtra paliwa jak jest możliwość.
 
@JNC_946

Tzn, że to woda z baku tak paruje wg Ciebie? Bo to wygląda jak większość benzyniaków stojących pod chmurką z kondensacja wody w wydechu + wilgotny, chłodny dzień. Wilgoć nawet na lakierze osiadła.

Pamiętam jak miałem kiedyś E-46 z M54 i brak garażu, to "w sezonie" na światłach przy ruszaniu zostawiałem zasłonę dymną z tyłu. Dłuższa trasa, wygrzany wydech i było lepiej. Aż do następnego postoju.
 
K2 Diesel Dictum wlany na 30L. Faktycznie ma zapach cetane boostera (2 EHN).
 
Back
Top