DWojtek
Użytkownik
- Samochód
- Suzuki SX4 (M16A) | VW Polo IV (BME)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
It sounds like it should work quite nicely. Rubbing alcohol (isopropanol) is cheap and readily available. It is a very high octane fuel (octane rating approx 120), so shouldn't lead to detonation.
Unlike ethanol/methanol, it is a secondary alcohol so has minimal corrosion concerns as it is a much weaker solvent and cannot be oxidized into acids, like the others. While many car manufacturers do not recommend (even if they will warrant their vehicles for use with higher concentrations) the use of ethanol concentrations of higher than 5%, much higher limits tend to be specified for IPA.
While an oxygenate, it will lean out the mixture, but it is a weaker oxygenate than ethanol (IPA is 25% oxygen, eth is 33% oxygen and Meth is 50% oxygen), so can be added in larger quantities. Due to its high hydrogen content, and large bulk, it will also lower the total energy content and lower heating value of the fuel, lowering combustion chamber temperatures.
Perhaps, additional cleaning could be obtained by adding water as an additional solvent. IPA has the property of making water completely miscible with gasoline, up to water levels of nearly 35%. The additional water in such a mixture, should further lower combustion temperatures, help to dissolve additional fuel system contaminants, clean valves, etc.
I've heard of this tested once on an old lawnmower with a major carbon problem - tank was filled with 50% gas, 50% rubbing alcohol (70%). Ran fine, but perhaps not quite as powerful. At the end of the tank, the head came off, and it looked like someone had steam cleaned the engine.
Rdzewiec nie rdzewieją, błotniki plastikowe i blacha cieniutka jak papier - mały grad a wgnioty jakby ktoś kamieniami Ci auto obsypał te auta trzeba poprostu lubić, mają swoje widzi mi się i niektóre rzeczy zabojady dziwne skonstruowali. Jak ktoś nigdy nie jezdzil wcześniej francuzem to nie wiem czy polubi się z tym autami. Miałem w rodzinie kiedyś sławetna Lagunę 2 1.9 dci o tym aucie moznaby książkę napisać.. Co ciekawe poszła kilka lat temu na Ukrainę i to odważni towarzysze pojechali nią na kołachWłaśnie mialem napisac, ze patrzac na dosc stare juz np laguny 2, nie widac na nich rdzy.
mowisz o renault laguna 3? bo klapa od komvi jest blacha.@Firewall szczerze, nie widzialem tabunu lagun 2 po gradobiciu.
Co do tych "cienkich blach" :
Maska - aluminium
Błotniki - tworzywo
klapa tył - kombi - tworzywo
klapa tył - hatchback - blacha
Doszly oleje
View attachment 13804
Ta wilgoc w baku u Was to jakis rzeczywisty problem, czy tylko wyimaginowany, zeby sie nad tym tak "spuszczać"?
Zalej jeden z drugim bak do pelna zwyklym paliwem na stacji paliw i już.
to zimny silnik?Tak, wyimaginowany...View attachment 13815
Download
720
Nie to nie UPG, wiem była robiona za mojej kadencji.
Po prostu auto więcej stoi jak jeździ, a dodatkowo w baku jest Kleen-flo czyli IPA
A i bak jest pełen...
Wskazówka w pionie ale stał na jałowych i przejechałem się może 200m.to zimny silnik?
Przed wlaniem ipy mniejsze chmurki produkował, może było mniej wilgotnoTzn, że to woda z baku tak paruje wg Ciebie?