• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Co te Niemcy nie wymyślą. Podgrzewacz filtra paliwa. Odkąd kupiłem auto jedynym błędem w ECU był właśnie ten element. Czytałem, o akcji serwisowej bo auta potrafiły pójść z dymem więc strach z tym jeździć.

Część występuje jednak wyłącznie w komplecie z filtrem paliwa za uwaga 1200zł i to po zniżkach Sprawdziłem co siedzi pod autem, wtyczka na 3 piny więc taki też szukałem.
Dzwoniłem nawet do ASO czy dostępne osobno podgrzewacze za 118zł pasują ale oczywiście nie byli w stanie pomóc.

Skompletowałem więc taki oto zestaw za 200zł, zamontowany, działa, błąd zniknął. Filtr Knecht i podgrzewacz BMW jakiż przypadek produkcji Mahle. Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi
20221013_174506.jpg
20221007_114057.jpg
 
Wczoraj zrobiłem przegląd roczny w ASO, przy przebiegu ok 22tys.
Wszystko ok, usterki są jakie były ;)
Stopień zużycia hamulców znikomy, płyny ok, akumulator nie wymaga interwencji, aktualizacja softu silnika i map w nawigacji.
Duster jest zachwycony bo doczekał się umycia ;)
Całość free - w ramach umowy.
 
niektóre rzeczy zabojady dziwne skonstruowali.
Uszczelka pokrywy zaworów płynna, uszczelka miski olejowej płynna, koło pasowe na wale, które jak się zużyje i spowoduje zerwanie paska osprzętu, to ten wkręca się w rozrząd. Tuleje tylnej belki, gumy łącznika stabilizatora które po zużyciu sprawiają, że przedni zawias skrzypi jak stary tapczan[nie powoduje to zmian w prowadzeniu samochodu]. Komplet rozrządu z paskiem osprzętu, KZFR, kołem pasowym i pompą wody na oryginałach z robocizną wychodzi około 2000-2200zł przy obecnych cenach.
mały grad a wgnioty jakby ktoś kamieniami Ci auto obsypał
Nie stwierdziłem. Nie mogę się zgodzić.

Jak ktoś nigdy nie jezdzil wcześniej francuzem to nie wiem czy polubi się z tym autami.
Fajne auta, które można kupić dobrze wyposażone za bardzo przyzwoite pieniądze i do tego są bardzo wygodne i dobrze wyciszone. Po przejechaniu ponad 100 tysięcy stwierdzam, że nie kupiłbym ponownie z tego powodu, że chcę spróbować czegoś innego. Ale nie mówię nie, może być różnie, bo wciąż chodzi za mną 2.0T w wersji GT. Chociaż te niektóre rozwiązania są na prawdę upierdliwe.

Elektryka\Elektronika 100% sprawne, raz był problem z tylnym, prawym światłem. Trzeba było przelutować kabelek.

Auta nie oszczędzam w ogóle, jest typowym narzędziem. Robię przy nim co muszę zrobić, bo i tak jego wartość, jak to Laguny, jest bardzo niska.
 
U ojca w Scenicu przestał nagle działać prędkościomierz, czujniki wszystkie ok wszystko sprawdzone i ok. Co się okazało winna była pompa ABS, która niby jest odpowiedzialna za poprawne działanie czujnika prędkości. Nowa ori ceny horendalne jedna hurtownia powiedziała 2500 zł, nie wiem czy się je.. bo az nie wierzę, że taka cena. Kupiłem uzywke za 7 dych Boscha i śmiga. Takie to francuzy są. Aczkolwiek silnik sam w sobie 1.6 16v naprawdę bezawaryjny, oleju nie bierze, dużo nie pali. Fotele fajne, ogólnie wnętrze dobrze przemyślane. Tylko jakość plasitkow niestety kiepska. Plusem są ceny, bo np taka Lagunę czy Scenica dobrze wyposażonego kupisz taniej niż cokolwiek innego w tej klasie.
 
Kierownica ogarnięta. Naprawa taśmy to 15% ceny nowej z ASO i 40% ceny używanej.
IMG_20221013_114006.jpg

Zrobiona zbieżność i przegląd. Opłacone OC I AC
Pierdolnik + to że mechanik ciął szlifierką bez odsłony gwarantują profesjonalizm wykonanej pracy :p
IMG_20221014_131409.jpg
 
Last edited by a moderator:
Czyszczenie przepustnicy w CGLC przebieg 230 000km.
Przed:
IMG_20221015_131820.jpg
IMG_20221015_131822.jpg
IMG_20221015_131827.jpg
IMG_20221015_131825.jpg

Po:
IMG_20221015_134044.jpg
IMG_20221015_134038.jpg
IMG_20221015_134036.jpg


Info: 95 procent przejezdzone w miescie przez ostatnie 3 lata.
 

Attachments

  • IMG_20221015_134022.jpg
    IMG_20221015_134022.jpg
    4,2 MB · Odwiedzin: 60
  • IMG_20221015_134036.jpg
    IMG_20221015_134036.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 57
  • IMG_20221015_134022.jpg
    IMG_20221015_134022.jpg
    4,2 MB · Odwiedzin: 59
Last edited:
@michalm83 Dobry mechanik pierwsze co robi po zakupie szlifierki, to zdejmuje osłonę 😉
 
Mycie i odświeżenie na szybko Sonaxem BSD. FK 1000 leży od czerwca i ma się dobrze.
 

Attachments

  • IMG_20221015_151849.jpg
    IMG_20221015_151849.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 62
U ojca w Scenicu przestał nagle działać prędkościomierz
Tak, znam temat, podobno w wersjach poliftowych poprawili kostki. Espace miał to samo.

Co się okazało winna była pompa ABS, która niby jest odpowiedzialna za poprawne działanie czujnika prędkości.
Regenerowałem. Jest w popieprzonym miejscu, bo nie wiem jak w Scenicu, ale w Lagunie cały syf na nią z drogi leci.

nie wiem czy się je.. bo az nie wierzę, że taka cena.
nie uderzyli się, takie mogły być ceny. Ja swoją regenerowałem, bo nowa około 1600.

Aczkolwiek silnik sam w sobie 1.6 16v naprawdę bezawaryjny, oleju nie bierze, dużo nie pali
Tak, ale ma te same głupie rozwiązania, które pisałem wyżej i występują w wersji 2.0, stąd lepiej wybrać 2.0, szczególnie jeśli auto jest ciężkie.
Post automatically merged:

Plusem są ceny, bo np taka Lagunę czy Scenica dobrze wyposażonego kupisz taniej niż cokolwiek innego w tej klasie.
Już nawet Laguny II podrożały... Stąd właśnie rozważam 2.0T. Plusem są też ceny części, nawet oryginalnych, oraz proste zawieszenie i blacha. Dzisiaj już cięzko kupić Lagunę II w fajnym wyposażeniu za okazyjne pieniądze. Jak pamiętam, to jeszcze dwa lata temu szło wyrwać rodzynka z PL salonu w Initialce z 2007r za 13-14 do mocnej negocjacji.
 
Powiem Ci, że ten 1.6 daje rade w Scenicu fajnie jedzie od dołu, ale tak do 4 tys obr bo potem to już takie piłowanie bez fajerwerków. Ten silnik ma taką specyficzna pracę, ale to jest mocny punkt tego auta. Ojciec nim zrobił 100 tys chyba w 12 lat, i z silnikiem nie było problemów żadnych. Jakby francuzi nie kombinowali na swoją modłe to te auta byłyby wręcz pancerne. No i te plastiki w środku rodem z lat 80tych.
 
Główne zarzuty jakie mam, to własnie te płynne uszczelki i koło pasowe. Na szczęście wersje takie, jak w Dusterze mają to koło dużo tańsze, to i można zmieniać przy każdej wymianie rozrządu.
 
płynne uszczelki

VAG 1,4 16V nie dość że miska i pokrywa na masę, to jeszcze pokrywa jest łożem dla wałków więc żeby ją zdjąć trzeba rozpiąć rozrząd.
Po za tym rozrząd ma dwa paski, jeden od wału do jednego walka, a drugi spinający wałki.

Z ciekawszych rzeczy jeszcze brak przepływomierza.

Także wielbiony w naszym kraju wolcwagen też ma niezłe patologie.
 
System diagnostyczny w Cinquecento wskazał nieznacznie podświetlając ikonę akumulatora na problem z ładowaniem. Wystarczyło dokręcić klemę minusową od akumulatora :) dzięki czemu po uruchomieniu silnika na zaciskach akumulatora pojawiło się napięcie 14.8 V. Przy okazji skontrolowałem stan przewodu masowego- czy jest solidnie przytwierdzony do blachy. Jednak najlepszy przewód masowy to samoróbka :cool:

1666022627151.png


LGY o przekroju 25 mm2 POLSKIEJ produkcji świetnie sobie radzi :) Chyba, gdybym wziął grubszy jak planowałem (35 mm2) to chyba bym jednak przesadził...

@se7en Kupiłem kiedyś chińskie przewody rozruchowe. Grube, ale elastyczne zarazem. Wyglądały na odpowiednik polskiego o przekroju 25 mm2, ale zbyt giętkie były... Nie dały rady reanimować akumulatora 55 Ah. Ale, gdy do krokodylków na chińskim badziewiu zostały dolutowane przewody LGY POLSKIEJ produkcji o przekroju 16 mm2 to okazało się, że nawet większe akumulatory można reanimować

:p
 
Wymieniłem klocki, tarcze oraz płyn hamulcowy.
 

Attachments

  • IMG_20221000_091917575.jpg
    IMG_20221000_091917575.jpg
    354,8 KB · Odwiedzin: 103
  • IMG_20221000_110047787.jpg
    IMG_20221000_110047787.jpg
    240,2 KB · Odwiedzin: 102
Daj znać jak hamulce jak trochę pojeździsz bo na przyszły rok rozwarzam Mikody do mojego Focusa i właśnie ten nowy płyn Boscha. Jedynie klocki mam zamiar dać Galfera, albo Hawk.
 
Ok, na razie po kilkunastu km i wstępnym docieraniu wygląda obiecująco, siła hamowania będzie raczej spora ale konkrety wyjdą w praktyce.
 
Trudno jednoznacznie stwierdzić, na pewno jest bardziej uniwersalny (DOT 3,4,5.1) oraz wymiana co 3 lata a nie co 2, więc pod względem funkcjonalnym jest górą.
 
Back
Top