• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
+200% oznaczałoby że żarówka ma ~4000 lumenów,
I trwałość 5 minut... Lub mniej. 72 lm/W... :p Takie rzeczy to tylko w bajkach.
Post automatically merged:

osram +150% =Strumień świetlny: 1500lm ± 5%

PHILIPS gt200 =Strumień świetlny: 1500lm ±10%

1500 lm to ma zwykła, standardowa H4 (27 lm/W przy 55-60W poboru UxI). A nie żadne "+150%". Kit i tyle.
 
Dobrą żarówkę poznaje się po prawidłoej geometrii strumienia świetlnego, nie po tym ile z siebie wypuszcza lumenów.
Podpisuję się pod tym ręcyma i nogyma. Może nie na przykładzie samochodu, ale świateł rowerowych. W tym roku biję swoje rekordy rekordów, bo rowerem dobijam już do 5.000km. Mam na swoim wyposażeniu głównie oświetlenie Fenix i Olight, to już nie lampy, a reflektory, bo od 600-1800lm i jedną lampę Prox 2000lm. Dużo jeżdżę po lasach i po prostu lubię mieć jasno. Teraz do rzeczy, ze wszystkich świateł, do użytku typowo drogowego, najbardziej cenię sobie... najsłabszą, Fenix BC25R, mało tego, rzadko kiedy włączam mocniejszy niż 400lm tryb świecenia. Czemu tak? Bo lampka genialnie rozkłada strumień światła. Jak pozostałe, nawet Olight również mający optykę z odcięciem, świecą mocno, ale dają jasną plamę na środku, dużo gorzej radząc sobie z oświetleniem na szeroki kąt, tak tutaj mam praktycznie równo oświetlone pole 10x15m i w przypadku jazdy szosowej robi to świetną robotę, a wspomniany Olight robi w tym zestawie za światło drogowe 😁.
W teren rzecz jasna wolę bardziej skupione światło, a 3 lampki na kierownicy robią wtedy kosmiczną robotę, ale też nie muszę się przejmować faktem, że mógłbym kogoś razić :).

Ale tak, już niejednokrotnie przekonałem się, że nie luxy, a optyka robi prawdziwą robotę.
 
O kurde, to jak ja sobie założyłem 2 x Convoy S2+ to już jeżdzę po lesie jak panisko, a Ty to już możesz w lato chrust podpalać 😂
 
@STREAM-HD jak będę jechał w najbliższym czasie po lesie, to spróbuję zrobić fotkę co w połączeniu robią Fenix BC25R jako podstawa przed koło, BC21R v3 ustawiony na mid-range i Fenix BC26R jako typowy spotlight. Do tego czasami zamiast BC25 montuję Prox Avior II - to jest potwór 🤯, jakby to założył ktoś do użytku na szosie, to powinien być zlinczowany na miejscu.
Ogólnie tak, czasami się zastanawiam, czy jak mi coś na drogę nie wyjdzie, to czy się nie zneutralizuje jak po strzale z lasera w gwiezdnych wojnach 🤣.

Lubię Fenixy bo dobrze dają, mają wymienne źródła, są mega solidne, no i jak lecimy w góry, to mogą robić spokojnie za ręczne latarki.
 
Wymiana H4 w Hyundaiu i10 , trzeba było jedynie poluzować zderzak i wyjac lampe :)

I wleciał Plak koncentrat -60 plus ciepły garaż bo płyn przymarzł
 
żarnik w H7 wypala się po mniej więcej roku jeżeli nie macie dziennych i maks 2 latach jeżeli macie.
Dlatego zamówiłem zwykle Philips H7 55 W 12972PRC2 bo nie wiem ile poprzedni właściciel jeździł na tych Osramach co są aktualnie założone.
Dam znać po wymianie :)
AC0D0493-A798-4C43-9023-65BB4DFEB737.jpeg
 
Pomijając już zrobienie cię w balona przez to 200+ to kiedy ludzie zrozumieją, że żarówka o ponadstandardowej mocy zawsze będzie oślepiać w mniejszym czy większym stopniu ale zawsze. Bo reflektory, bez względu na konstrukcję, zawsze, ale to zawsze, świecą w całej płaszczyźnie.

Macie miłośnicy HIDów, LEDów i innych wynalazków ile światła idzie powyżej linii odcięcia. Grafika bodajże z Auto Świat. Dobrą żarówkę poznaje się po prawidłoej geometrii strumienia świetlnego, nie po tym ile z siebie wypuszcza lumenów.
ok miłośniku homologowanyxh świateł . To wypowiedź się jak Matrix Ledy w SUVach otrzymują homologacje ? Jade sobie i widzę zwykle auto z soczewkami i ori żarówka nie oślepia. widzę Matrix Leda w suve i nie widzę nic bo jestem osleoiony

Pytanie juz najprostsze z możliwych . Czemu ja hidem nie mogę oślepia i będę ścigany prawnie w razie W , a Matrix ledziarz może na legalu oślepiac i w razie W nic mu nie zrobią ?

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
dodam ostatnio jade i taki suvik oślepia ze nic nie widzę i zaczął jęczcze walić długimi . no to ja moim nowym ledzikiem i tak sobie jechaliśmy nic nie widząc . zazwyczaj nie robię takich rzeczy a hidy mam nieco opuszczone ale najbardziej dopierdalaja się właśnie właściciele aut co oślepia ja jak diabli

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Pytanie juz najprostsze z możliwych . Czemu ja hidem nie mogę oślepia i będę ścigany prawnie w razie W , a Matrix ledziarz może na legalu oślepiac i w razie W nic mu nie zrobią ?
Nic mu nie zrobią bo on na Matrixa ma homologacje a Ty na hidy nie. Niestety takie prawo i tego nie przeskoczysz.
 
ok miłośniku homologowanyxh świateł . To wypowiedź się jak Matrix Ledy w SUVach otrzymują homologacje ? Jade sobie i widzę zwykle auto z soczewkami i ori żarówka nie oślepia. widzę Matrix Leda w suve i nie widzę nic bo jestem osleoiony

Pytanie juz najprostsze z możliwych . Czemu ja hidem nie mogę oślepia i będę ścigany prawnie w razie W , a Matrix ledziarz może na legalu oślepiac i w razie W nic mu nie zrobią ?

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Skąd wiesz, że nie oślepiasz? Bo ci nie migają? A migasz każdemu SUVowi, dostawczakowi, TIRowi (ostatnio jechał za mną jakiś nowy z matrycami i szło kurwicy dostać)? No właśnie.

Oślepiasz. Mniej, albo bardziej, ale oślepiasz i przeszkadzasz. Tłumaczenie że jest inaczej to dla własnego samopoczucia. Angole robili parę lat temu badania i wyszło im że dowolna inna żarówka włożona w miejsce oryginalnej oślepia. Pozycja żarnika i emisja światła się nie zgadza i reflektor nie działa jak był zaprojektowany. Dlatego homologowane retrofity LED są dostosowane pod konkretny model lampy i czasami mają dodatkowe elementy które pozycjonują żarówkę głebiej żeby wszystko się zgadzało.

A jak SUV i inne dostały homologacje. A skąd ja mam wiedzieć? Podejrzewam, że prawidłowo ustawione nie oślepiają, ale nie wszystkie nawet fabryczne są prawidłowo ustawione. To samo zresztą dotyczy każdej lampy, warto sprawdzić po wyjeździe z salonu czy jest ok.

Sporo dorzuca pewnie system autoregulacji który często sobie nie radzi, ale tutaj kierowca powinien przełączyć z auto ma mijania ręcznie jeżeli system nie zareaguje. No ale kierowcy SUVów mają tak samo wyjechane na oślepianie innych jak ci który montują HIDy i podobne wynalazki. Jemu jest jasno i ma w czterech literach innych.
 
ja oślepiam[czytaj dokładnie ] i on oślepia. na nierównościąch jakie są w niektórych miejscach poziomowanie nie nadąży

pozatym nawet nieprawidłowe ciśnienie opon , inna marka opon sprawi że Matrix będzie oślepiał . i każdy o tym wie. a odpowiem Ci czemu bo ja dałem za światła 300 a on ma auto za 300k zł .więc jemu wolno a mnie nie

a jak dostały homologacje tak jak silnik VW Ea188 . W warunkach w kontrolowanych warunkach labolatoryjnych przy odpowiedniej procedurze zapewnie nie oślepiają. jak w/w warunki mają się do rzeczywistości która panuje poza laboratorium homologacjam. Jak dzien do nocy.
po prostu udajemy ze jedno nie oślepia bo bogatemu wolno więcej a drugie oślepia bo biednemu wolno mniej .

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Wszystki homologacje przechodzi się w laboratorium. Zwykłe żarówki jak źle ustawione albo samochodem telepie także oślepiają.

Różnica jest taka, że jego matryce homologację przejdą (więc nie oślepiają w idealnych warunkach), a twoje HIDy nigdy bo oślepiają zawsze. I nie ma to nic wspólnego z zasobnością portfela, bo widziałem już stare trupy oślepiające zwykłą żarówą jak im się przód na wybojach podnosił.
 
ok miłośniku homologowanyxh świateł . To wypowiedź się jak Matrix Ledy w SUVach otrzymują homologacje ? Jade sobie i widzę zwykle auto z soczewkami i ori żarówka nie oślepia. widzę Matrix Leda w suve i nie widzę nic bo jestem osleoiony

Pytanie juz najprostsze z możliwych . Czemu ja hidem nie mogę oślepia i będę ścigany prawnie w razie W , a Matrix ledziarz może na legalu oślepiac i w razie W nic mu nie zrobią ?

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Bo teraz korporacje rządzą maja wiekszy kapitał niz nie jedno państwo...

Na pytanie w rmf fm : jakie środki sa przeznaczane na lobbowanie ustaw?
- nieograniczone...
A jakie ty czy ja mamy środki???

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Wszystki homologacje przechodzi się w laboratorium. Zwykłe żarówki jak źle ustawione albo samochodem telepie także oślepiają.

Różnica jest taka, że jego matryce homologację przejdą (więc nie oślepiają w idealnych warunkach), a twoje HIDy nigdy bo oślepiają zawsze. I nie ma to nic wspólnego z zasobnością portfela, bo widziałem już stare trupy oślepiające zwykłą żarówą jak im się przód na wybojach podnosił.
ponieważ, idealnych warunków realnie niema to i ja i oni oślepiają zawsze . wiec różnica jest taka ze wlasciciel auta wartego 300k zł chce widzieć co jest na drodze i ma wyjebane na innych ale stać go w cenie auta "zaplacic" za homologacje

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Wymiana oleju w E83 poprzedzona 15 minutową płukanką K2 z Orlen Platinum max expert c3 5w40 na ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF 5W30 wraz z filtrem Mahle (made in Austria).
 
Wymieniłem olej silnikowy na VW longlife III 0W30. i wymiana oleju z filtrem rok kosztował 50 zł, a teraz 80 zł🙄
 
Ja ostatnio płaciłem 100, rok wcześniej 60.
 
Do Hyundaia już czeka zestawik :) Trzeba się będzie ciepło ubrać
 

Attachments

  • 9695683A-A9DC-4C6C-AA9C-8A15BF911489.jpeg
    9695683A-A9DC-4C6C-AA9C-8A15BF911489.jpeg
    1 MB · Odwiedzin: 90
Przed wymianą na mrozie postaw olej na kaloryfer, szybciej spłynie z butli.
 
Last edited:
Back
Top