• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wymienione łączniki stabilizatora tył na Lemforder oraz gumy febi.
Z mniej fajnych spraw to mam zapocenie na dyfrze, będę chciał wymienić uszczelniacze w przyszłym miesiącu.
 
Wymieniona pompa wody. Mam nadzieję że na dłuższy czas mam spokój z wydatkami.
 
@wuwok też tak niedawno pomyślałem, a potem musiałem wymienić pompę wody...
potem świece,
teraz muszę wymienić wentylator nawiewu, ogarnąć podstawę filtra oleju, wymienić śruby mimośrodowe w tylnym zawieszeniu, wymienić pokrywę zaworów i zmienić koła.
 
@Karopir
Poliuretany są spoko. Miałem w saabie 9-3 razem z gwintem. Bardzo fajnie się jeździło. W E39 póki co nie planuję.
Ciekawe jaki będzie koszt uszczelnienia dyfra i czy dużo z tym roboty.
 
@wuwok też tak niedawno pomyślałem, a potem musiałem wymienić pompę wody...
potem świece,
teraz muszę wymienić wentylator nawiewu, ogarnąć podstawę filtra oleju, wymienić śruby mimośrodowe w tylnym zawieszeniu, wymienić pokrywę zaworów i zmienić koła.
Nie strasz mnie. Porobiłem i teraz co chcę to myć samochód. I cieszyć się bezawaryjną jazda 😁
 
@MelMC poliuretany mają taką zaletę, że kupuje się je raz i nie trzeba wymieniać.

@wuwok Czy zdarzyła mi się awaria, która mnie zatrzymała? Nie. Czy wymieniłem pół samochodu? Tak. Wszystko zależy jak się patrzy na samochód. Jedno auto trzymam 3 lata i nie zamierzam go wymieniać na inne. Drugie kupiłem i miało być jak najtańsze i takie jest. Mógłbym w nie wrzucić 6 tysięcy w 2 tygodnie albo nie inwestować nic i tak jeździć rok.
 
@MelMC poliuretany mają taką zaletę, że kupuje się je raz i nie trzeba wymieniać.

I tak i nie. W niektórych autach się rozwalają, w niektórych potrafią urywać spawy w zawieszeniu, a w jeszcze innych skrzypią i co kilka msc trzeba wyciągać i smarować...


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
@inspire u mnie trzy lata spokój, nic nie skrzypi. Nie wiem jakim cudem miałoby urwać spaw w zawieszeniu, jeżeli twardość jest taka jak oryginalnej tulei. Gdybym miał zwykłe tuleje to bym już je pewnie 3 razy w tym czasie wymieniał, a tak to tylko poduszki amortyzatorów, sworznie, łączniki. Tylko dyfer siedzi na zwykłych tulejach, a wahacze itd. poli.
 
A ja zmieniłem migacz lewy w b4 i regulator napiecia w zapasowym alternatorze teraz już sprawnym
 
u mnie trzy lata spokój, nic nie skrzypi.
Miałem różne poli w różnych autach, niektóre skrzypiały, niektóre nie, obecnie mam strongflexy z przodu i na szczęście też nic nie skrzypi, ale to nie daily więc nie ma tak częstego kontaktu z woda żeby wymyć smar.

Do auta na codzień raczej poszedłbym w zwykłe gumy wzmacniane (do niektórych aut takie są) jak jest problem z wybijaniem gum, a tak to OEM jeśli jest dostępny, w większości przypadków najlepiej się sprawdzi, bo z zamiennikami różnie bywa.
Jak nie ma innego wyjścia to dopiero poli, ale sprawdzonej firmy a nie mietka ze zdziśkiem którzy odlewają u siebie w szopie, bo takie poli najczęściej się właśnie wybijają, a gwarancja na to jest żadna.

Nie wiem jakim cudem miałoby urwać spaw w zawieszeniu, jeżeli twardość jest taka jak oryginalnej tulei.
Właśnie jeżeli, tylko kto zakłada "seryjną" twardość? Do większości aut są minimum kilka ShA twardsze, a nie którzy pakują najtwardsze betony jakie znajdą i zawieszenie przestaje pracować na "gumie" a zaczyna na spawie...

Tylko dyfer siedzi na zwykłych tulejach, a wahacze itd. poli.
Ja kilka lat temu posadziłem dyfer, skrzynie i silnik na poli, 5min po odpaleniu silnika je wywalałem... Może do upalacza by się nadawało, ale komfort jazdy żaden. Od tamtego czasu tylko wahacze, wózek, stab. na poli
 
@inspire ja mam część poliuretanów z olkusza i część ze strongflexa. Na żadne z nich nie narzekam i jestem zadowolony.
kto zakłada "seryjną" twardość?
ja, jedynie na przednim wahaczu mam jakieś twardsze, ale nie jakieś hardcorowe. Trzeba dobierać z głową te elementy. Ciekawe jak te poliuretany mają się do kinematyki zawieszenia. Ja jednak wybrałem je przede wszystkim ze względu na trwałość, bo auto jak na osobówkę to jest użytkowane w dość ciężkich warunkach. (Nierówna nawierzchnia pokonywana codziennie co najmniej 2 razy z prędkością wyższą niż seryjne zawieszenie by wytrzymało).

posadziłem dyfer, skrzynie i silnik na poli
u siebie mam seryjne gumy na tych elementach i dodatkowo na stabilizatorze. Na stabie ze względu na cenę, uznałem, że na poli wiele tam nie zyskam, a kosztuje dużo więcej. Ogólnie wymieniam elementy kiedy przychodzi na nie czas i jak można i ma to sens zakładam poliuretan. Poduszek skrzyni i silnika jeszcze nie ruszałem, bo są ok, a tylny wózek został obejrzany i zostały wymienione tuleje dyfra.
 
1609318740208.png


+ wymiana
Ależ ciszej silnik chodzi!!!
Pobrałem stary olej, może będzie analiza, zobaczymy. W zasadzie to nie olej tylko smoła była. 3 lata i ok 24 tys km, głównie po mieście.

Pozdrawiam,
 
Czekam na interesujące komentarze odnośnie przebiegu itp. starego oleju.
 
Właściciel miał ustawiony interwał na 2 lata lub 30 tys km wg instrukcji i tak jeździł. Nic więcej nie wiadomo.

Pozdrawiam,
 
Jakie autko?
Po2 latach nie wyświetlał się komunikat o wymianie?
 
Tylko pożyczone.
Stało długo nie używane, właściciel nie zrobił już serwisu.

Pozdrawiam,
 
Dziś przyszły wycieraczki do Audi, wieczorem montaż i mam nadzieje że smugi i skrzypienie pójdą już w zapomnienie 🤣🤣🤣
 
Ja w tym roku w audi zamontowałem oximo i sprawóją się dobrze.
 
Back
Top