• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Jeżeli już to biały smar
 
Nie polecam wycieraczek HQ Automotive :D
Wycieraczka pasażera wali we wneke gumową osłony lusterka i sobie tak puka .
Wycieraczki dedykowane ze spryskiwaczami do danego modelu auta, nie chciało mi sie bawić z przekladką spryskiwaczy na zwykłe wycieraczki, nawet nie mogłem stacjonarnie dostać wycieraczki 65 cm :D . Przycebulenie nie wyszło, trzeba było brać Boscha ori 😂
 

Attachments

  • received_813435752594649.jpeg
    received_813435752594649.jpeg
    95,9 KB · Odwiedzin: 142
Panowie ten temat chyba najbardziej pasuje. Co dziś zrobiłem? Przypadkowo w pośpiechu dodałem olej 5W30 do silnika pełnego 5W40. Dolałem może ze 150ml. Można spać spokojnie? :D

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
Ja bym szybko wymienił, bo panewkę przekręci 😁😉
Post automatically merged:

A ja kupiłem sobie odkurzacz piorący i wreszcie będę mógł porządnie zadbać też o wnętrze rydwanu.
Za godzinkę uderzam i nie mogę się doczekać aż wypucuję alcantarę i podłogę jak należy.

Zapas kosmetyków do lakieru też uzupełniony ale muszę poczekać z myciem karoserii bo mi rurę wywaliło na podwórku :D
Pochwal się co kupiłeś??? Też się zastanawiam nad zakupem takiego urządzenia...
 
Heh, dwie minuty po tym jak to napisałeś wpadłem tu z zamiarem opisania co kupiłem i czy warto bo już po testach jestem.

Odkurzacz to HYUNDAI VC5750

Popracowałem na nim w domu i w aucie przez te kilka dni i powiem tak: warto!

Cena / jakość określam bardzo wysoko ponieważ odkurzacz robi dobrze co ma robić i nie czuć, żeby miał się rozpaść po kilku użyciach.

Natrysk jest silny, obfity, pokrywa cały obszar ssawki. Nie mam nic do zarzucenia, naprawdę podaje na bogato. Woda wbija się pod ciśnieniem w materiał i odrazu wraca bo siła ssania wody jest duża. Nie ma zbytniego przemoczenia bo kilka razy przejeżdżasz i większość wody jest wyssana w chwilę.

Działa to bardzo skutecznie bo widać przez ssawkę jak łatwo brud jest wyciągany z tkanin w czasie rzeczywistym - bez żadnego trzymania w miejscu, dociskania czy lania i czekania.

Jakość akcesoriów uważam za w zupełności wystarczającą. Do sporadycznego ogarnięcia gratów w domu i samochodzie co kilka miechów napewno starczą na lata. Spust natrysku działa lekko, nie ma uczucia, że boli paluch od używania.

Zbiornik na płyn jest duży, starczy na luzie na dwa albo trzy samochody. Zbiornik na brudną wodę jest bardzo duży, więc odpada problem przelania odkurzacza.

Głośność pracy mieści się w ramach komfortowego użytkowania. Jest głośny ale nie tak, żeby szukać zatyczek do uszu, na spokojnie sobie można robić. Nie ma uczucia drażnienia.

Siła odkurzania na sucho tak samo w zupełności wystarczająco. Ciągnie poprostu mocno.

Lekko porusza się na kółkach, więc też na plus. Obsługa jest prosta.



Zaznaczam, że nigdy nie miałem do czynienia z odkurzaczem piorącym z górnej półki. Dla zawodowca to pewnie jest zabawka o słabych osiągach ( a może wcale nie), ale z mojej perspektywy odkurzacz świetnie zrobił co miał zrobić. Mocny natrysk, odciąga wodę z lekkością, nie hałasuje przesadnie, prosty w obsłudze i wygląda na całkiem solidny. W cenie 550zł do sporadycznego użytku - polecam z czystym sumieniem. Droższy napewno jest wygodniejszy w obsłudze, sprawniejszy, żywotniejszy ale ten do użycia raz na kilka miechów - śmiało można brać, zrobi świetnie swoją robotę. Ja osobiście polecam!






Wnętrze auta dosuszałem farelką, ale czułem się bardzo nieswojo zostawiając ją samą w aucie, więc po przeciwnej stronie zostawiłem smartfona i na drugim miałem podgląd live co się dzieje w środku - polecam :D

 
Last edited:
Wymieniłem dziś płyn hamulcowy i przednie tarcze z klockami. Przy okazji wpadł zestaw nowych zacisków pod większą tarczę. Zestaw już dotarty i hamuje zacnie.
20210319_155650.jpg20210319_162000.jpg

Stare tarcze były jeszcze od nowości, przebieg prawie 110 kkm i tylko minimalne ranty (grubość tarcz mieściła się w dopuszczalnym zakresie), klocki natomiast 30-40% okładziny. Jak ten samochód dalej będzie tak "zjadał" hamulce, to nie wiem, czy jeszcze je kiedyś wymienię. Tył zostawiłem na kolejny rok, bo też jeszcze fabryka.
Ktoś chce stare kupić? ;)
20210319_155514.jpg
 
Wymiana zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Ze względu na starość zbiorniczek gdzieniegdzie pocił się, skusiłem sie na nowy zamiennik. Po pół roku zaczęło więcej ubywać niż ze starego. Kupiłem używany oe i wszystko git. Dodatkowo przegląd rejestracyjny przeszedł bez problemu.
@Kaczorek79 Jakiej firmy tarcze i klocki ?
 
@Kevin88 Textar. Mam już pewne zaufanie do tej firmy po użytkowaniu w poprzednim BMW, ale patrzę też, czy dany producent faktycznie robi konkretną część, czy tylko pakuje. Jako ciekawostka, Textar robił kiedyś klocki do VAG o tym samym numerze katalogowym, ale okładziny miały współczynnik tarcia FF, od jakiegoś czasu jest zmieniony klocek ze współczynnikiem tarcia GF, ale numer produktu pozostał ten sam. Kupiłem już te nowsze.
 
@Kaczorek79 , ładnie felgę wypełniło. Lubię taką robotę.
 
Skasowałem zmorę użytkowników volvo którą sam wywołałem odpinając przepływomierz.
Generalnie poszukuję problemu, bo przy nagłym lecz niewielkim wciśnięciu gazu silnik dostaje jakby zawahania zanim wejdzie na obroty.
 

Attachments

  • image1.jpg.jpg
    image1.jpg.jpg
    22,5 KB · Odwiedzin: 122
To jest możliwy trop.
Czas zaopatrzyć się w plaka/zmywacz hamulcowy i pobawić się psikając na łączenia.
 
Last edited by a moderator:
Żonce udało się kianką zimą zaliczyć parę konkretnych dziur i teraz płacze.
Dziury były na tyle spore że silentblock-i poszły, jeden sworzeń tak samo, amor puścił ( sprawdzone na stacji diagnostycznej ) to Kianka dostanie dzisiaj u kolegi na warsztacie po godzinach nowe zawieszenie. ( robię z nim )
Jak już mam wymieniać gumy na wahaczach + sworzeń to wolałem już kupić nowe całe wahacze, amory, osłony kurzowe, sprężyny ( jedna usiadła tak około do 1 cm ), łożyska, poduchy górnych mocowań McPersonów i niektóre śruby montażowe idą nowe.
 

Attachments

  • 20210323_092118.jpg
    20210323_092118.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 178
Last edited:
W prawdzie nie swoimi rękoma ale:
klocki przód (Brembo Extra) - się zobaczy czy coś dają ekstra ;)
nowy płyn hamulcowy
nowy olej w skrzyni biegów.
 
Nie licz na cuda . Nie zauważyłem znaczącej różnicy. teraz przyglądam się albo Black Diamond predator lub stop techy
 
Last edited by a moderator:
No i zawiecha z przodu zrobiona, zeszlo 2,5 godzinki na obie strony.
Teraz trzeba ustawić zbieżność 😁
 

Attachments

  • 20210323_203839.jpg
    20210323_203839.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 164
Dzisiaj to wymianka oleju w Renacie i uzupelnienie płynu do chlodnicy 😀
 
Przepraszam za posty pod postem.
Nie dziwota ze siedział troche niżej z jednej strony 😪
 

Attachments

  • 20210324_070556.jpg
    20210324_070556.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 173
Last edited:
@Krawiec.diy - no i teraz to podchwytliwe pytanie, która to strona była krótsza ;)
@MarcinM-Lbn - liczę, że będzie po prostu solidnie i nie będzie wpadki przy jakimś awaryjnym hamowaniu ;), auta używam do lekkiej jazdy głównie po mieście. Wymyśliłem sobie extra zamiast zwykłego ATE, cenowo niewiele drożej.
Poprzedni klocek, Motorcraft jeździł dzielnie na przodzie 60 tys. km.
Cenki na przód FF około: ATE original 150 / Brembo Extra 185 / Black Diamond Predator Fast Road 370 / Stoptech 400-500 itd.
Także zawsze pytanie, czy są warte swojej ceny dla danego zastosowania.
 
Wiem co chcesz napisać, owszem krótsza jest z lewej ale najlepsze jest to że te sprężyny są z dwóch różnych parafii tzn. jedna jest 13mm (lewa) a druga 15mm (prawa), a samochodzik mam od nowości.
Przebieg to dopiero 56tys ale najbardziej zastanawia mnie różna średnica.
 
Last edited:
Back
Top