• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Haha to chyba nie widzieliście wymiany świec w 2.0 hdi RHR! Świece z tyłu silnika, trzeba mieć chińskie raczki i lusterko, miejsca miedzy silnikiem a ścianą grodziową tyle miejsca że nie da rady nawet ręki wcisnąć. Do odkręcenia 4rtej 3ba demontować EGR w raz z chłodniczką. Kupiłem kiedyś mechanikowi komplet NGK żeby wymienił mi zapobiegawczo i tak już jeżdżę z niewymienionymi od nowości, póki działają mechanicy nie chcą się podejmować :D Jak kiedyś przyjdą do roboty, to zostanie chyba tylko silnik w górę wyciagnąć... Tutaj póki co 134 000 przebiegu, w poprzednim Ceed po 100 000 km, miałem przepalone 3 z 4rech, jeździłem tak ponad rok zanim skapnąłem się że biały dym po odpaleniu na mrozach to właśnie przez świece. W HDI cały czas bez problemów.
 
Wszyscy co mają ten silnik w volvo się załamują nad świecami, a ci co mają stare volvowskie D5 (Euro 3) się z nich śmieją, bo tam świeczki są na przodzie silnika. Wystarczy odpiąć złączkę i wykręcić świece. Robota na jedno piwko i 15 minut.
Natomiast w nowszych D5 (Euro 4 i późniejsze) są już bardziej zabudowane, ale wciąż z przodu silnika a nie w dupie na słupie jak w HDI.
Z drugiej strony mam takie przemyślenia, że HDI są wytwarzane we francji a tam świec w sporej części kraju się często nie używa, więc się nie zużywają. Za to D5 są szwedzkie, a tam zimy wciąż bywają ostre, więc i zachodzi potrzeba częstego ich grzania.

Ot takie moje późnowieczorne rozkminy.
 
W kwestii HDI, trzeba wziąć też pod czy jest to DW10, czy DW10C. W obydwu przypadkach dostęp wymaga pewnego nakładu prac, łącznie z demontażem EGR, ale w DW10C wszystko jest z przodu silnika i demontaż osprzętu, żeby się do świec dostać, to 30min z przerwą na piwo :).
 
Wymieniony akumulator w Citroenie C 3 1.4 HDi na nowy - ukraińską Amegę 5, 65Ah 640A. Poprzedni FIAMM 60Ah 640A, wytrzymał 10,5 roku.
 

Attachments

  • IMG_20210329_190153_6.jpg
    IMG_20210329_190153_6.jpg
    5,8 MB · Odwiedzin: 186
@Maro99 czy widzę tam magnetyzery na dolocie? dawno nie widziałem tego ustrojstwa :)
 
Dziś wlatuje do jednego Opelka.
 

Attachments

  • DSC_0439.JPG
    DSC_0439.JPG
    2,4 MB · Odwiedzin: 148
He he daf był stary i były inne "technologie". Teraz ja jestem stary i nawet jakby to działało to nie użyje do tego celu. Ale nie działa ani na oszczędzanie paliwa ani na impulsator 😁
 
Kolorystyczny zestaw do A4 ;)
 

Attachments

  • IMG_20210331_172511_1.jpg
    IMG_20210331_172511_1.jpg
    3,8 MB · Odwiedzin: 177
Taki strażacki ten filtr
 
Dziś dzień sprzyjał:
- wymiana filtrów oleju,powietrza,kabinowego;
- wymiana oleju;
- czyszczenie kanałów odpływowych.
W Scenicu płukanka. W Audi również nowy płyn chłodniczy ;)
Jutro wymiana kół na zestaw letni.
 

Attachments

  • IMG_20210331_133051375_HDR.jpg
    IMG_20210331_133051375_HDR.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 162
  • IMG_20210331_133304432.jpg
    IMG_20210331_133304432.jpg
    4,4 MB · Odwiedzin: 154
  • IMG_20210331_133501599.jpg
    IMG_20210331_133501599.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 156
Teraz czas na polerkę reflektorów.
 
Dokładnie. Tylko tym razem będzie to pod mottem "zrób to sam" - dwa lata temu Scenic miał być zrobiony przez warsztat "na lata".
 
Dalszy ciąg układanki. Po świętach wymiana.
 

Attachments

  • DSC_0434.JPG
    DSC_0434.JPG
    2,3 MB · Odwiedzin: 151
Same drogie oleje: Orlen, Lotos, Specol

Co polecasz? Millers, Redline
 
Wymianę świecy żarowej 😁😋 Ja nie mam cisnienia na mega drogi olej, bardziej na interwał. Miałem w dieslu Castrola LL i po wlaniu Specola nie widzę różnicy. Chyba że na plus dla tanizny. Wlewałem do Golfa Motula i na Specol silnik ciszej pracuję. Na moje ucho. A po 4 tys w golfie nie żal wymieniać 😋
 
Last edited by a moderator:
Back
Top