• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Znam ich, bylem u nich w Szczecinie.
Wiem ze ten akumulator przyjmie 16V, niechcialo mi się robić gęstości, pewnie na jesień zrobie mu inspekcje gestości bo niby jest bezobslugowy ale listwa z korkami jest do ścìągnięcia, zobaczymy czy będzie w okolicach 1.25-1.3
 
Parę dni temu odbyła się u mnie wymiana rozrządu. Silnik 2.0 TDI CFGB zalecana wymiana przy 215 kkm ja wymieniłem przy 140 kkm ze względu na pompę cieczy - bo już zaczynała polewać. Z ciekawości oblookałem zużyte materiały.

Wszystko prócz pompy dałoby radę do projektowanego interwału.

Pasek wielorowkowy trochę pościerany ale zębaty żadnych defektów. Próbowałem go zerwać mechanicznie - bez szans :) (co nie oznacza ze trzaśnie na rolkach)
 

Attachments

  • DB6BE730-B6FB-4A5C-B290-A19BA3E59B11.jpeg
    DB6BE730-B6FB-4A5C-B290-A19BA3E59B11.jpeg
    2,5 MB · Odwiedzin: 207
  • 6B43B054-FA14-4BC7-81BF-5E943DCC71FE.jpeg
    6B43B054-FA14-4BC7-81BF-5E943DCC71FE.jpeg
    1,1 MB · Odwiedzin: 196
  • 8B427B6F-67FD-4D20-85F9-6B03F37E456B.jpeg
    8B427B6F-67FD-4D20-85F9-6B03F37E456B.jpeg
    4,1 MB · Odwiedzin: 206
Odgrzybianie klimy -
Ozon wg mnie daje tyle co nic, robiliście już coś Wurthem na parownik?
Post automatically merged:

Czy to nie przypadkiem sama IPA?
 

Attachments

  • Screenshot_2020-09-15-20-22-35-181_pl.allegro.jpg
    Screenshot_2020-09-15-20-22-35-181_pl.allegro.jpg
    390,5 KB · Odwiedzin: 176
Ja robiłem wurthem na parownik i efekt był słaby. Dopiero crc Airco cleaner ogarnął. Ozonowanie robiłem kilka razy i za każdym razem nic to nie dawało ale Pan w warsztacie twierdził że trzeba robić do skutku po 4 dychy za każde ozonowanie 😂
 
Robiłem w Astrze ale może nie doleciało gdzie trzeba, czy co bo to ponoć skuteczny środek, a u mnie nie zadziałał. Bardzo szybko opróżnia się z puszki ok 30 sekund i go nie ma.
 
Ja robię Indicinem (to głównie IPA).
U mnie parownik widać z boku po wyjęciu filtra wiec można siknąć spryskiwaczem z regulacją (robie konwergentną strugę) i ze 100 ml idzie na żeberka.

Na rok spokój.
Trzeba uważać bo IPA niszczy akryl jak ktoś ma to ostrożnie :)
 
Średnio mi za 300ml ipy dać 5 dych... Mam jej z.7 l w garażu 🙈 z tym, że dostęp do parownika średni.. muszę zobaczyć jak wygląda to jak zdejmę filtr kabinowy. Pianka? Wstrzykiwaliscie w kanały wentylacyjne? Ponoć też się powinno, z drugiej strony ryzyko pozalewania komputera i elektroniki.
 
Robiłem to kiedyś w Golfie i rok temu w A4. CRC Airco Cleaner Pro daje radę.
 
Ten Crc to pianka ale nie pryskam w kanały. U mnie trzeba wykręcić schowek i wentylator, wtedy mogę wcisnąć wężyk. Kilka razy walczyłem ze smrodkiem i tylko ta metoda daję efekt.
 
Już chyba o tym pisałem. Ja na usuwaniu smrodka w astrze poległem. Lepiej jechać do jakiegoś sprawdzonego serwisu klimy gdzie czyszczą chemicznie wurthem czy tunapem. Mi teraz na przeglądzie w ASO hyundai czyścili za 140zł tunapem choć jeszcze nie śmierdziało.
 
@Konjio pianką psiakałem trochę w kanały ale większość poszła na parownik.
 
Ja nie piszę, że śmierdzi jakoś u mnie 🙈 ale denerwuje mnie ten specyficzny zapach po wyłączeniu klimy, taki zapach wilgoci, jak w saunie. Klima jest zadbana, zawsze przed wyłączeniem staram się sam nawiew na ostatnie kilka minut jazdy dać, żeby osuszyć parownik choć w stopniu minimalnym. Ozonowanie 2xrok, o filtrach kabinowych nawet nie wspominam.
 
Wg @Konjio ma lepszy sposób. Pianka od strony wentylatora należy aplikować. Wtedy włączając wentylator przepycha ją przez parownik. W astrze wyjmowałem rezystor dmuchawy i bombardowałem do pełna. Po piance był najlepszy efekt ale nie na długo
 
Średnio mi za 300ml ipy dać 5 dych... Mam jej z.7 l w garażu 🙈 z tym, że dostęp do parownika średni.. muszę zobaczyć jak wygląda to jak zdejmę filtr kabinowy. Pianka? Wstrzykiwaliscie w kanały wentylacyjne? Ponoć też się powinno, z drugiej strony ryzyko pozalewania komputera i elektroniki.

Jeszcze można takiej i równie skutecznie - czwartorzędowe sole amoniowe np dezopol med ( koncentrat starczy na 500 aut)

W sumie tez szukam patentu żeby mieć giętka sondę jako końcowe spryskiwacza bo to zwiększa skuteczność.
 
Właśnie szukam takiej sondy, żeby szło to podpiąć pod opryskiwacz/butelkę
 
Na jutubie gdzieś widziałem jak koleś z gaśnicy samochodowej robi urządzenia jak tunap - pod kompresor.

Tak kombinuję jak orzenic lancę z wylotem strugi 90 stopni może z pianownica albo ze zwykłym spryskiwaczem manualnym - wówczas mniej środka zejdzie i większa skuteczność całej operacji powinna być.
 
Ja nie piszę, że śmierdzi jakoś u mnie 🙈 ale denerwuje mnie ten specyficzny zapach po wyłączeniu klimy, taki zapach wilgoci, jak w saunie. Klima jest zadbana, zawsze przed wyłączeniem staram się sam nawiew na ostatnie kilka minut jazdy dać, żeby osuszyć parownik choć w stopniu minimalnym. Ozonowanie 2xrok, o filtrach kabinowych nawet nie wspominam.

Właśnie taki problem był u mnie i dopiero bezpośrednie spryskanie parownika pomogło. Wurth w ten sam sposób aplikacji co CRC nie zrobił nic.
 
Jak jest jakiś dostęp do parownika, to CRC Airco Cleaner Pro jest najlepszy i nie sądzę, by tam była tylko IPA. Po spryskaniu dłoni miałem takie jakby poparzenia na skórze. W e46 czyściłem tym parownik raz w roku, na podszybiu był dostęp do dmuchawy, ustawiałem ją na duży nadmuch i wstrzykiwałem pół puszki CRC przez dmuchawę, następnie wyłączałem nadmuch i czekałem, jak pianka się skropli na parowniku i wszystko wypłynie odpływami z klimy.
 
Najlepszy jest Tunap contra sept i kropka.
 
Back
Top