• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Tutaj widać tą "bulwę".
IMG_20211017_174539.jpg

Na powierzchni styku ją zeszlifowałem, na bocznej ściance już tego nie robiłem.
 
Śruby spustu oleju nie dokręcasz mocno więc nawet jak będzie z gownolitu to i tak wytrzyma. Generalnie dla mnie firma nie ma znaczenia ważne aby gwint pasował.
Do uszczelnienia są podkładki które wymienia się co wymianę.
 
Patrz a ja to robię w jednym aucie i stąd mam dylemat.
Było zostać na jednej śrubie i tylko nowe podkładki miedziane co wymianę.
Kup nową śrubę z ASO i po problemie. Ile ona tam kosztuje? 20 złotych?
 
A po co zmieniać śrubę przy wymianie oleju? Dobrą oryginalną wymieniać na jakiś szajs. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.
 
Febi do 1.6 TDCi i całego stada peżotów: korek 3,07 zł + podkładka 1,99 zł
działa
 
Ta co ma też jest ok, dać podkładkę i będzie git
 
AA5FC601-67BC-48CD-A004-F69DBEB143EA.jpeg



Ponieważ katuję dziada dodatkami do paliwa po 18kkm postanowiłem prewencyjnie wymienić wkład filtra paliwa przed kolejna, ciężką zimą;) .


FCDB982E-1ABA-453F-BE69-934E407CD6C7.jpeg


Zawartość Maroleks wciągnął jednym łykiem. Trochę kasztanów było na dnie - raczej mętne koagulaty nic wielkiego.


Szkoda nie skorzystać z okazji - cyk:


5E49364F-2CEC-45A5-A5EC-6376FFABDCBA.jpeg


Było żółte jest czerwone😎
B60B2A3D-15EE-4663-9855-71E70B61EA4A.jpeg



Oczywiście nowy wkład. Po 18 kkm przypomnę- gdzie w instrukcji VW jest uwaga 90kkm 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂




Oto powód czerwieni:

4D615821-5004-423A-B4C2-EEADF2161984.jpeg


Podsumujmy filtr z Polski, preparat z (Wielko)Polski. Z cyklu tanio i dobrze (choć mam jeszcze jeden z ASO, parę Mannów) Filtron daje radę - ma bardzo dobry materiał filtrujący.



Zamknięcie pełnej puszki z siła dokładnie 5,05 Nm. Nasmarowałem uszczelki, powierzchnie przeczyściłem jak tylko da się. Korozją puchy zajmę się następnym razem bo aż strach dawać komuś do wymiany bo skrzepy powrzuca i robi się ryzyko.


Odpalenie i po 5 minutach korekty zaczęły poprawiać się. Potem silnik wyłączyłem na 15 minut żeby jeszcze w miarę duże stężenie sobie popracowało w układzie.

Potem 10 minut pracy i off. Resztę -jeśli była w puszce wypaliłem w trasie. Reszta preparatu jest albo w baku albo degresywnie wraca do puszki - nie kumam dokładnie gdzie leci powrót w tym modelu.
Pokrywa puszki ma 3 króćce.

Korekty poprawione (jeszcze brakuje do wyzerowania ale trzeba większym stężeniem ogarniać - najlepiej na krótko i 2 puszki.


W sumie więcej pisania niż roboty.
Sekcja wkładu na górze. Pod mikroskop nie wkładałem.
 

Attachments

  • 249F804B-1AB4-4797-8D18-29BC2A6AEC0C.jpeg
    249F804B-1AB4-4797-8D18-29BC2A6AEC0C.jpeg
    249,5 KB · Odwiedzin: 122
  • E4477B46-C316-4C15-A8F7-2E27B42C39D3.jpeg
    E4477B46-C316-4C15-A8F7-2E27B42C39D3.jpeg
    480,5 KB · Odwiedzin: 123
  • C061380A-BD55-4F48-8220-2C065842E737.jpeg
    C061380A-BD55-4F48-8220-2C065842E737.jpeg
    480,5 KB · Odwiedzin: 126
A po co zmieniać śrubę przy wymianie oleju? Dobrą oryginalną wymieniać na jakiś szajs. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.
Bo w niektórych modelach VAG jest plastikowa. Serio. Jakiś kompozyt i na pewno Mietek nie uszkodzi gwintu tylko korek rozwali.
 
Czy aby ta plastikowa jest na gwint? W Dafie xf106 też śruba spustowa jest plastikowa ale nie na gwint tylko przekręca się toto o 90 stopni i juz. Poza tym rozmawiamy o metalowej śrubie. A tej jie ma sensu zmieniać przy wymianie oleju.
 
Bo w niektórych modelach VAG jest plastikowa. Serio. Jakiś kompozyt i na pewno Mietek nie uszkodzi gwintu tylko korek rozwali.
To fakt, w nowych TSI co wymianę nowy korek.
Plastikowy i jednorazowy bo zgniata się przy wymianie.
I to nie za 20zł tylko według informacji znajomego użytkownika 1,5 TSI, cena to około 50-60zł.
I chyba co 8 wymianę oleju należy zmienić miskę olejową - również jest plastikowa.

Chociaż w tych z klasyczną śrubą spustową, ASO również wymienia ją przy każdej zmianie oleju.
Tam jednak nie jest to konieczne, jak już wyżej było wspomniane.
 
Czy aby ta plastikowa jest na gwint? W Dafie xf106 też śruba spustowa jest plastikowa ale nie na gwint tylko przekręca się toto o 90 stopni i juz. Poza tym rozmawiamy o metalowej śrubie. A tej jie ma sensu zmieniać przy wymianie oleju.
Kawasaki quady i kosiarki różnych marek też mają plastikowe z gumowym oringiem. Kilka wymian i jakoś jeszcze nie pomyślałem żeby zmienić...
 
Teraz spojżałem sobie na te korki w 1.5 tsi. Dają nowy bo na nim jest o ring. W wyżej wspomnianym przeze mnie dafie też taki jest . Wystarczy sobie dobrać odpowiedni o ring i nie trzeba kupować korka. Takiego korka nie ma jak przeciągnąć jak tradycyjnego bo ma ogranicznik.
 
Widzisz, podobnie post wyżej napisałem o oringu😉
 
Plastikowe korki i miski olejowe są w 2.0 TSI po 2016r, czyli seria ea888 gen3b. Korek nie ma gwintu, tylko przekręca się o 90 stopni, a uszczelnienie jest na oringu. Można wymienić sam oring, można cały korek, który w zamienniku kosztuje 8-15 zł i niczym nie odbiega od oryginału (podejrzewam, że to samo). W 1.5 TSI są klasyczne miski z metalowym korkiem.
 
To fakt, w nowych TSI co wymianę nowy korek.
Plastikowy i jednorazowy bo zgniata się przy wymianie.
I to nie za 20zł tylko według informacji znajomego użytkownika 1,5 TSI, cena to około 50-60zł.
I chyba co 8 wymianę oleju należy zmienić miskę olejową - również jest plastikowa.

Chociaż w tych z klasyczną śrubą spustową, ASO również wymienia ją przy każdej zmianie oleju.
Tam jednak nie jest to konieczne, jak już wyżej było wspomniane.
Jak by faktycznie tak było to wymiana oleju poprzez odessanie i po problemie.
 
Back
Top