• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ja mam benzyniaki z akumulatorami 50-55Ah i taka 80 nie wejdzie. Ale też od razu do huty nie wysyłam na SPA
 
Wymieńiłem koła na zimowe.P.s Jakie Run flaty są cięzkie uffff stary już jestem.
 
Witam, wczoraj miałem małą pomyłkę. Troche mam na głowie/zamyślony i zatankowałem 8l benzyny do diesla. Dolałem do pełna On i jakie zdziwienie. Opel śmiga ok, nie czuć że dolane było benzyny. Oczywiście dodałem jak zawsze Ar6900 standardowo jak i 3x100ml półsyntetycznego oleju do 2t już po pomyłce na wszelki wypadek... Paliwo co 50-70 km uzupełniane już koszernym On. Na tej piekielnej miksturze zrobione 300km. Oczywiście w domu Ar poszło w 3 krotnej dawce. Samochód pali na dotyk...zdziwiony jestem.
 
Zaraz nie zatrze się...
 
Dolewam na bieżąco. Niestety miałem jazdę i musiałem jechać. Czytałem jakie objawy ma samochód z zacierającymi się.... A nawet odpala jak zawsze nie szarpał..nic. Liczyłem to było około 15% benzyny na pełen bak. Do tego poszły szuwaksy i będę uzupełniać na bieżąco co 50 km :)
 
Opiłki poszły w układ
 
Czas pokaże :D
 
Ja zrobiłem dzisiaj szybką wymianę oleju na Motula 8100 Eco-nergy 5w-30.
W porównaniu z Mobil1 ESP 5W30, Motul wydaje się bardziej...oleisty, zarówno patrząc na to, jak nalewał się z bańki, jak i rozcierając go w palcach (miałem bezpośrednie porównanie, bo zostało mi jeszcze 0.5l ESP).
Kolejna kwestia, miałem założony filtr Knechta, teraz wpadł już klasycznie Purflux. Na Knechcie, nie ukrywam że się zawiodłem trochę. Filtr bardzo mocno siedział w obudowie, to na plus, ale mam wrażenie, że przepuszczał olej przez dekle, jak Purflux, Filtron, Mann, mają delke z tworzywa, albo sam materiał jest sklejony jakąś żywicą (Mann), tak Knecht dekielki ma zrobione z jakiegoś włókna, które jest przesiąknięte olejem, nie podoba mi się to wcale.
Dalej, filtr kabinowy, jako że zamawiałem materiały na serwis do dwóch Fordów, mam dwa takie same filtry, jeden Kamoki, drugi Hengsta i ten wygląda...beznadziejnie, jest cienki jak dupa węża, Kamoka ma praktycznie 2x grubszą włókninę filtracyjną i 2x więcej węgla aktywnego, wagowo też jest wyraźnie cięższy od Hengsta. Pakowanie, Kamoka szczelnie zapakowany w folię, Hengst żywcem leży sobie w tekturowym pudełku. Hengst jest u mnie spalony, za to Kamoka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła.

A i co jeszcze, płukanka Castrola, bardzo fajna, konststencją przypomina mi olej motocyklowy Power1 15W50 :p
 
Last edited:
A mam teraz filtry Hengsta, cały komplet i nie zauważyłem nic niepokojącego. Zwykle biorę Manna, ale w przyszłym roku sprawdzę Mahle, mają kabinowy w serii CareMetix czy jakoś tak. Początkowo znalazłem go w jakiejś wysokiej cenie, ale po dłuższym szukaniu namierzyłem te filtry w cenie polifenolowego OEMu.

Ja może nie dzisiaj, ale w zeszłym tygodniu wymieniłem sprężyny gazowe tylnej klapy, dla testu wziąłem Magneti Marelli, bo zwykle wybierałem FA Krosno.

Odnośnie oleju i jego...oleistości. Ja coś takiego zauważyłem na Meguinie SuperLeichtlauf Driver 0W40, był bardziej śliski w palcach niż nowy Shell Helix Ultra w tej samej lepkości.
 
Last edited:
Oczywiście dodałem jak zawsze Ar6900 standardowo jak i 3x100ml półsyntetycznego oleju do 2t już po pomyłce na wszelki wypadek...

Myślę, że nic złego się nie stanie, osobiście rzadko słyszałem o awariach CR w JTD/CDTI, olej 2T na pewno poprawił smarność tej mieszanki paliw.
 
Dalej, filtr kabinowy, jako że zamawiałem materiały na serwis do dwóch Fordów, mam dwa takie same filtry, jeden Kamoki, drugi Hengsta i ten wygląda...beznadziejnie, jest cienki jak dupa węża, Kamoka ma praktycznie 2x grubszą włókninę filtracyjną i 2x więcej węgla aktywnego, wagowo też jest wyraźnie cięższy od Hengsta. Pakowanie, Kamoka szczelnie zapakowany w folię, Hengst żywcem leży sobie w tekturowym pudełku. Hengst jest u mnie spalony, za to Kamoka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła.

To samo miałem Kamoka vs PZL. Identyczne różnice.
 
Kamoka ma dobre kabinówki.
 
Taki gadżet do auta zakupiłem.
Przetestowane działa.
Anty-reset-PODTRZYMANIE-Napiecia-ECU-OBD2-Pamieci.jpg
 
Kamoka to najtańszy shit...
Już nawet nie ja napisałem, że kabinówka jest lepszej jakości jak PZL, porównwalna lepsza do Filtrona, ale wypowiadam się tylko na podstawie filtrów do moich aut.
 
Back
Top