• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Radar nie ruszany ale wszystko wyjdzie w praniu.
Ogólnie nie lubię takich robót bo zaraz mogą wyjść jakieś klocki z czujnikami.
Między chłodnicami nie było dużo syfu
 
Dziś olej w E36. Operacja w toku. Plus nowe poduszki amortyzatorow tyl.
 

Attachments

  • B1082A3D-82C4-4423-9B7F-A97EA589A9C7.jpeg
    B1082A3D-82C4-4423-9B7F-A97EA589A9C7.jpeg
    3 MB · Odwiedzin: 147
Sprawdzenie akumulatora przed jego trzecim sezonem. Nigdy nie ładowany prostownikiem, jazda 95% miasto.
 

Attachments

  • IMG_20211102_203543.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 117
A ja ładuję ładuję i SOC tylko 98% ;)

OEM AGM 680Ah po ładowaniu Optimate 6.
Po delikatnym kiedyś dolaniu wody. Przed dolaniem wyżej niż 680A nie podskoczył.

F69475FD-B72E-41E8-AAB9-10764726AD19.jpeg
 
Dobry jest , patrz jaki niski opór wewnętrzny .
Im większa pojemność tym opór też będzie mniejszy

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja mam zawsze SOC 98% nawet jak napięcie wynosi 13v
 
Mamusia dziś po 4 dniach punciaka nie odpaliła. Niestety coś pożera prąd.
Dobrze że w domu 7 akumulatorów to szybka podmiana i niebieska strzała gotowa.
Ten tester dwa lata temu ocenił akumulator a od Webasto na "Zastąpić". Oczywiście dolalem wody ładowałem 16.8V a on dalej żyje.
 
@michalm83, w Punto II miałem sytuację polegającą na tym, że strata napięcia na przewodzie od alternatora do akumulatora wynosiła 1V, co powodowało permanentne niedoładowanie aku. Po zdjęciu przewodu, wyczyszczeniu obydwu mocowań i ponownym założeniu przewodu, problem zniknął.
 
Last edited:
Ładowanie na akumulatorze mierzone i jest wzorowe nawet pod max obciążeniem.
Może jutro uda mi się zmierzyć pobór prądu bo może coś kradnie prąd.
 
Ten nowy Bosch co do auta żony dostałem gratis miał 100%

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Na autoolu? Hmmmmmm tam koledzy Chińczycy skale skończyli na 98% prawdopodobnie.
SOH owszem często wyświeca 100%
.
 
Last edited:
U mnie nowy AGM (OEM Mercedesa) po niecałym miesiącu pracy w aucie z inteligentnym ładowaniem pokazał dziś takie "cyferki":
20211103_103539.jpg20211103_103547.jpg
Chyba nie jest źle 😉
 
Tak na przyszłość - ZAWSZE przed instalacją akumulatora trzeba go porządnie podładować. Bez względu na to czy używka czy nowy. Nowy powinno się tym bardziej dobrze zainicjować.

Na automatycznych ładowarkach można poradzić sobie w taki sposób że podłączamy ładowarkę do gniazdka inteligentnego i ustawiamy interwały ładowania (np Optimate ma program wyrównania cel trwający 20-40 min który właśnie robi najlepsza robotę) -taki timer on/off.

Testowałem ostatnio - przez nockę 12 razy zapodałem cykl. Wyglada bardzo obiecująco. Czy zrobi „gęstość” ? Nie mam pojęcia bo nie mam w zasięgu aku na testy z korkami.

Niemniej każda ładowarka ma swój interwał (z wyjątkiem tych prostych co od razu FULL wyświecają) i warto z tego korzystać zanim przejdzie w fazę testowania/podtrzymywania.
Polecam.
 
@Pedros wiadoma sprawa, ja po zakupie zanim włożyłem go do auta to mój Stef-Pol 516M pracował nad nim dobre 8 godz. zanim zasygnalizował, że aku jest naładowane. Co ciekawe parametry podniosły się symbolicznie - jedynie o kilka amper wzrósł prąd rozruchowy.
 
Co ciekawe parametry podniosły się symbolicznie
I właśnie to jest ta cześć fizyki, której nie widać. Niestety testery tylko szacują a sam fakt jak widzisz wtłoczenia znacznej ilości energii objawił się tylko niewielkim przyrostem na testerze.
 
(OEM Mercedesa)
Bodajże jest to Varta ale mogę sie mylić. Tylko patrzyłem to one podrożały trochę. Ja dałem za 80 Ah 370PLN ale teraz ceny wzrosły.
Zresztą czytam o tych akumulatorach na różnych forach czy grupach na FB. Więc popularność tych akumulatorów jest dość spora.
Mierzyłeś na podłączonym akumulatorze? Dziś z ciekawości sam zrobię test i zobaczę w jakiej jest kondycji.
 
Bo OEM to zupełnie inna jakość względem nowego, konsumenckiego tej samej marki.
To zupełnie inny świat. Nawet jeśli ktoś sprzedaje odrzuty po testach - bardzo restrykcyjnych - to i tak reprezentują poziom do jakiego ciężko dojść innym producentom.
 
Tych akumulatorów sie tyle pojawiło i w praktycznie każdej pojemności że ciężko stwierdzić jakiego pochodzenia są to akumulatory.
Nawet jak ten akumulator z mercedesem łączy tylko naklejka to ja jestem zadowolony.
 
Back
Top