• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ciąg dalszy
Filtr powietrza po 14000km
IMG_20211027_115937.jpg
IMG_20211027_115514.jpg
 
mój Ford z podpisu, kół nie ważyłem ale letnie zdecydowanie czuć że cięższe przy przenoszeniu. Myślę że ta różnica wynika ze zużycia opon letnich względem zimowych i być może też po części z szerokości opony 235 do 215, nie wiem czy waga koła ma jakieś znaczenie.
To spora różnica przy silniku ponad 200 km, ja mam w Bravo 90 konnych 17 i jakoś jeździ, chciałem kupić 16, ale stwierdziłem że mam ładne 17 to po co kombinować :p
 
U mnie wtryskiwacze valtek te najtansze w corsie przejezdzily 100 tys. Kolejne maja 90 i poki co jeszcze jezdza i problemow nie robia.
 
Valteki dają radę w takiej Corsie. Domyślam się że w tej Corsie nie ma wymagającego silnika.
Ich zła renoma jest dlatego że były wkładane do aut o mocy 50 i 150KM. Dodatkowo w pakiecie był reduktor tomasetto Alaska o deklarowanej wydajności do 90KM. Reduktor ten czesto nie wyrabiał ciśnieniowo i temperaturowo. Poza tym wtryski były montowane na potęgę i na pałe. Krzywo prosto aby ostro. Na leżąco do góry nogami jak popadnie.
 
No ja mam taki zestaw na 60KM. Na 180 tys.km (wczesniej o 10tys. Sie pomyliłem) wymieniałem jedno i drugie raz, bo reduktor zaczal przeciekac po jakichs 7 latach.
 
Dzisiaj zauważyłem, motor mi się zastanawia, czy odpalić. Wrażenie jakby cofało się paliwo i potrzebował dobrych kilku obrotów (nawet 5-6) żeby je dopompować (?). Jak już odpali to idzie jak zawsze (dobrze), przy mocnym przyspieszeniu nie protestuje.
Standardowo odpalał na 1-2 obroty.

Z tego co pamiętam @Cbr4ever miał coś podobnego (?). Czy nastąpiło jakieś rozwiązanie tej kwestii?
 
1.6 TDCi, bez modyfikacji ;)
 
Sprawdź dokładnie te wszystkie szybkozłączki na przewodach paliwowych.
HDi-ki mają to do siebie, że lubią się zapowietrzać.

Jak masz u siebie gruszkę do odpowietrzania, to spróbuj nią rano podpompować.

Jak zapali od strzała, to będzie znaczyło,
że gdzieś się zapowietrza.

W tym silniku chyba nie ma też pompy paliwa w baku, więc będzie wrażliwy na cofanie się paliwa czy wlasnie zapowietrzanie.
 
Pacjent pod obserwacją.
Dzisiaj rano odpalił od przysłowiowego strzała.
To już wersja po lifcie. Bez pompki.
Złączki na miejscu, bez luzów. Przynajmniej te co są na wierzchu (filtr paliwa i przelew/powrót (?)).
 
To ja wkleję takie coś.
20211027_162948.jpg


Ta mała skrzyneczka po lewej zastąpiła dwa klocki po prawej. Wzmacniacz klasy D ale z tych udanych i jakościowych. Dysponuje sporo większą mocą i nie gorszą jakością dźwięku od tych perełek, a przy tym dużo niższym poborem prądu i mam all in one. Jestem zadowolony z zabiegu.
 
Tak mi się łapy trzęsły z wrażenia że telefonu nie utrzymałabym ;) wiec wybaczcie, uwierzcie mi na słowo.
 
Jakie problemy? Bez przesady.
Co 30 tys km wtryskiwacze ,
jakieś regulacje i be bolączki
Co pół roku przegląd
Co 25 tys regulacja zaworów za 450 zł
Instalacja za 4000
I gaz za ponad 3 zł
Wnęka na koło zajęta przez butle.
Zakaz parkowania w podziemnym
Jakieś wymiany filterkow.

Zatankowałem Shell 85 11,7 L za 20€

Pieprze to , siadam i jadę , a wy dłubiecie.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
U mnie dziś taka sytuacja - wymiana chłodnicy z 307 1.6 HDi. Stara skorodowała na dole i zaczęła puszczać płyn. Dosyć prosta robota, gorzej z dostępem do drugiego odpowietrznika - o ile pierwszy znajduję się na termostacie tak drugi jest na wężu idącym do nagrzewnicy - trzeba ściągać rurę od dolotu, a miejsca i tak jest mało, bo jest to pod podszybiem. W każdym razie do zrobienia ;) wleciała nowa chłodnica Nissensa i świeży płyn chłodniczy Prestone.
IMG_20211028_162328.jpgView attachment 9085
 
Last edited:
Pieprze to , siadam i jadę , a wy dłubiecie.

Podajesz skrajne przykłady, uznajesz je wszyatkie jako "typowe" przypadłości dla użytkowników gazu i na podtawie tego wyciągasz wnioski.

Wtryskiwacze wymieniłem raz na jakies 180 tys.
Przegląd i strojenie robie jak coś zaczyna się dziać xD za sam przegląd auta raz do roku trzeba zapłacić 100zł więcej to fakt.
Zaworów nie regulowałem nigdy.
Za instalacje do swojego auta dałem chyba 2300 w 2012, obecnie 4 koła na pewno bym za montaż nie dał.
Na przestrzeni 9 lat gaz ponad 3 zł kosztuje niecałe dwa miesiące.
Z wnęką na koło nie dyskutuje, trzeba sobie odpowiedzieć czy ktoś potrzebuje miejsce czy nie.
Osobiście porblem z parkowaniem mnie nie dotknął nigdy.
A żeby zobrazować koszt filtrów powiem tak. Po przejechaniu 100km na gazie zamiast benzyny już mam zaoszczedzone pieniadze na dwa filtry ktore w przypadku fazy lotnej starczą na 10-15 tys. A w
przypadku fazy ciekłej jeszcze dłużej.
 
Back
Top