• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

CUPRA FORMENTOR VZ 310KM DNFB

Jacky X

Użytkownik
Samochód
Cupra Formentor VZ
Marka samochodu
Cupra Formentor VZ 310KM DNFB
Budżet/ile litrów
6,6L
Styl jazdy
Silnik
2,0 DNFB
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30, C3,SN,504.00
Jaki olej masz obecnie
0W30
Chcę zalać nową Cuprę Formentor VZ olejem silnikowym i mam problem jaki wybrać ? Wiem, że wchodzi do 6,6L i specyfikacja :
kod silnika : DNFB
To jest bardzo podobny silnik TFSI jak w Porsche Macan, Golf R, Audi S3 . Styl jazdy spokojny po mieście plus jakaś prędkość przelotowa na ekspresówce. Ale chciałbym kosztem lepszego oleju zwiększyć żywotność silnika i turbiny bo przez gorsze materiały i ekologię silniki dziś są mniej wytrzymałe. O dziwo temat olejów trochę się zmienił. Stosuje się kiedyś nietypowe 0w30. Niektórzy mówią, że takie są zalecane bo obniżają, zużycie paliwa ale niezbyt dobrze zabezpieczają silnik i zalecają zmianę. Dodam zmianę wbrew zaleceniem specyfikacji producenta co zawsze budzi kontrowersje. Temat olejów łatwy nie jest nawet dla kogoś zorientowanego w motoryzacji. Nie wiem czy mój samochód ma filtr cząstek stałych . Na dziś przymierzam się do Millersa XF ale rozważałem też Shella ECT, Motula, Valvoline,Castrola , Mobila. Proszę o pomoc bo na blacie blisko 2000km i czas zlać olej i wymienić filtr z opiłkami technologicznymi.

API : SN
ACEA : C3
Lepkość SAE: 0w30 nie jestem w 100% pewien
Normy :504.00 nie 507.00,508.00 tym bardziej nie jestem w 100% pewien

Propozycje :
1) MILLERS XF PREMIUM C3 VW 0w30
2)Shell Helix Ultra ECT 0W30 API SN C2-C3
3)RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO
4)Castrol EDGE 0w30
5) Valvoline 0w30
6)Mobil Super 3000 Formula V 0W-30 ma 504,C3,SN(507 też ma) z wyszukiwarki Mobila
7)Mobil ESP 0w30 ma normę C3,SN,504(507 też ma)
8)Olej silnikowy MOTUL SPECIFIC 504/507 0W30
 
Last edited by a moderator:
Mając auto na gwarancji poszedł bym w OE 0w30 dla świętego spokoju. Poza tym to dobry olej. Analiza na forum.
 
@Jacky X Skorzystam z okazji i zapytam Cię o te silniki "jak kiedyś". Ja już tutaj próbowałem chyba dwa razy pytać osoby, które pisały o "tamtej" motoryzacji w superlatywach, żeby mi wymieniły kilka aut dla ludu, które były nie do zajechania. I nikt mi nie odpowiedział. Może Twoi koledzy od silników będą potrafili kilka modeli podać. Tylko takie auta, które stały na każdym parkingu pod blokiem. Bo ja szczerze nie pamiętam tych super aut z tymi super silnikami. Mechaników było duzo i każdy miał termin na tydzień do przodu, a przecież tak nie powinno być, bo tamte auta się nie psuły.
 
Mi się wydaje, że tamta motoryzacja nie byla mniej awaryjna tylko dawała się naprawiać. Były wymiary naprawcze. Dziś wszystko jest bardziej jednorazowe. Jeśli coś walnie w dole silnika taniej kupisz drugi niż wyremontujesz.
Zgadzam się - niektórzy mechanicy starszej daty mówią nawet że wymiana to nie naprawa
 
@Jacky X OEM VW 0W30 bo samochód jest na gwarancji, później Shell AV-L 0W30, ewentualnie Mobil ESP 0W30.
 
Nie wgłębiłem się w ten temat, ale podobno w okresie gwarancyjnym nie trzeba obowiązkowo trzymać się aprobaty, gdyż przewidują to przepisy GVO.
 
w okresie gwarancyjnym nie trzeba obowiązkowo trzymać się aprobaty, gdyż przewidują to przepisy GVO.
Nie musisz kupować materiałów eksploatacyjnych w serwisach autoryzowanych i nie musisz robić u nich przeglądów. To tak z grubsza i upraszczaja.
 
Mnie to w ogole nie interesowalo. Tak czy owak z reguly nie opieram sie o aprobaty OEM jezeli chodzi o dobor oleju.
 
Wszystko co @koledzy piszą po wyżej to prawda. Przewymiarowane części, materiały być może z racji braku możliwości precyzyjnego wyliczenia trwałości lepsze . To było droższe w produkcji i przyjemniejsze w eksploatacji. Dzisiejsze silniki są bardziej efektywne. I zmieniły się priorytety zamiast pancernej trwałości i cudu techniki , ekologia i obliczenie trwałości tak aby zakładało wymianę auta po kilku latach. ZAPROGRAMOWANĄ. To sprawia przyjemną jazdę po autostradach i koszmar serwisu. Często wymianę jednostki miast jej remontowania/naprawiania. Przykład jednostki niezwykle trwałej ? Jest ich mnóstwo. Pierwsza z brzegu legendarne 1,9TDI VW na pompowtryskach.
Już mam mniej więcej jasność w produktach 0w30

Proszę jeszcze o opinie o Ravenol VSW bo jest łatwy do kupienia w jednej dużej sieci hurtowni motoryzacyjnych. Jest często opisywany jako lepszy od innych, nie jest przeraźliwie drogi. Jest w erwin vw. Nie widzę natomiast normy API SN. Ale też czytałem, że Ravenol potrafił zmienić formułę w tym samym oznaczeniu/opakowaniu a ktoś inny napisał , że nie darzy producenta zaufaniem. Co myślicie o Ravenolu VSW 0w30 ? Czy dla silnika będzie lepszy niż Shell AV-L czy Mobil 1 ESP ?
 
Ravenol jako marka nie jest polecana przez "górę" forum. To trochę kłóci się z zaleceniem "wybierz dowolny z listy ervin" ponieważ tam znajdują sie oleje tej marki. Ten VSW też tam jest. Jeśli nie chcesz olejów koncernowych (shell, mobil, castrol) możesz wybrać ravenol.
 
Tak , zawęziłem wybór do Shell AV-L, Mobil ESP i Ravenol VSW. Żeby było śmieszniej prowadzę stację paliw i handluję "typowymi" olejami. Klienci mają zerowe albo mniejsze pojęcie o właściwościach olei(z całym szacunkiem) , hurtownicy i przedstawiciele niewiele większe. Tylko jeden hurtownik na moje pytanie zaczął wywód od klasy baz olejów i za to szacun.

1) Czy jest sens iść w tego Ravenola czy Mobil 1 ESP z częstą zmianą(jestem oldschool) w zupełności zabezpieczy ten silnik ???
2) Czy Ravenol VSW ma normę API SN i czy jest to ważna okoliczność jeśli by nie miał a VW wymaga w zasadzie.
 
Osobiscie Mobil, nie musisz czesciej zmieniac. W teorii opierajac sie o znane mi fakty dotyczace tego przepisu, mozna wydluzyc interwal. Ale najpewniej zlecic analize kontrolna.
 
Piszą,że Shell jest na bazie GTL a ORI VAG przecież sam nie robi olejów tylko je od kogoś kupuje i własnie najprawdopodobniej od Shella w tym przypadku. Mobil 1 ESP ma chyba lepszą bazę od Shella. Co mówią charakterystyki tych dwóch produktów , na papierze który lepiej wypada ?
 
Jest często opisywany jako lepszy od innych
To są bzdury totalne i tak na prawdę żadna z osób tak twierdzących, nie ma na to żadnych, konkretnych dowodów. Zazwyczaj piszą tak typowi "fanboye"marki. Są to poprawne oleje, znane od dawna na rynku, wybierane przez bardzo wielu kierowców i tak na prawdę nie mogę im wiele zarzucić. Rzecz gustu, jeśli chcesz, to możesz taki olej zastosować, nikt nie powiedział, że nie możesz później zalać czegoś innego. Nie jest powiedziane, że musisz sztywno trzymać się Mobila, czy Shella do końca życia.

Ale też czytałem, że Ravenol potrafił zmienić formułę w tym samym oznaczeniu/opakowaniu a ktoś inny napisał , że nie darzy producenta zaufaniem.
Tak, były z tym związane pewne historie i perypetie. Nawet tutaj na forum mozna było znaleźć przykłady użytkowników, którzy nie byli do końca zadowoleni z zastosowania Ravenola. Co nie oznacza, że wszyscy będą zawiedzeni. Ja sam jestem osobą powściągliwą i wolałem Ci polecić produkty wywołujące mniej emocji, czy kontrowersji.

Czy jest sens iść w tego Ravenola czy Mobil 1 ESP z częstą zmianą(jestem oldschool) w zupełności zabezpieczy ten silnik ???
Tak, oba oleje będą dobrze zabezpieczały silnik, jednak JA, OSOBISCIE preferuję koncern Shell i Mobil. Nie wiem też, co znaczy w Twoim przypadku częstsza wymiana? Jeśli 10 tysięcy, to trudno znaleźć olej, który sobie NIE poradzi.

Czy Ravenol VSW ma normę API SN i czy jest to ważna okoliczność jeśli by nie miał a VW wymaga w zasadzie.
Nie patrzyłem na Ravenola, tego konkretnego, ale jeśli spełnia SM, to spełnia też śmiało SN... Nie przejmuj się tym.

Klienci mają zerowe albo mniejsze pojęcie o właściwościach olei(z całym szacunkiem) , hurtownicy i przedstawiciele niewiele większe.
Pełna zgoda. Od kiedy zacząłem się interesować olejami i wszedłem w ten temat, to widzę, że są różnego rodzaju handlarze na rynku, którzy posługują się wiedzą sprzedaną przez mających zerowe pojęcie przedstawicieli handlowych, uczonych na broszurkach marketingowych.

na papierze
To nikogo bardziej świadomego nie interesuje, bo papier przyjmie wszystko. Baza GTL od Shella to bardzo dobre produkty, Mobil ma równie, o ile nie większe doświadczenie w tworzeniu, badaniu i testowaniu środków smarnych.

i własnie najprawdopodobniej od Shella w tym przypadku
Nie wiem, czy ktokolwiek Ci się podpisze pod tym, bo to mimo wszystko domysły w sporej częsci i tajemnica handlowa.

Jeśli chcesz, zawsze możesz wykonać badania olejów przepracowanych.
 
Back
Top