- Marka samochodu
- Cupra Formentor VZ 310KM DNFB
- Budżet/ile litrów
- 6,6L
- Styl jazdy
- Silnik
- 2,0 DNFB
- Data produkcji
- 2022
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie wiem
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W30, C3,SN,504.00
- Jaki olej masz obecnie
- 0W30
Chcę zalać nową Cuprę Formentor VZ olejem silnikowym i mam problem jaki wybrać ? Wiem, że wchodzi do 6,6L i specyfikacja :
kod silnika : DNFB
To jest bardzo podobny silnik TFSI jak w Porsche Macan, Golf R, Audi S3 . Styl jazdy spokojny po mieście plus jakaś prędkość przelotowa na ekspresówce. Ale chciałbym kosztem lepszego oleju zwiększyć żywotność silnika i turbiny bo przez gorsze materiały i ekologię silniki dziś są mniej wytrzymałe. O dziwo temat olejów trochę się zmienił. Stosuje się kiedyś nietypowe 0w30. Niektórzy mówią, że takie są zalecane bo obniżają, zużycie paliwa ale niezbyt dobrze zabezpieczają silnik i zalecają zmianę. Dodam zmianę wbrew zaleceniem specyfikacji producenta co zawsze budzi kontrowersje. Temat olejów łatwy nie jest nawet dla kogoś zorientowanego w motoryzacji. Nie wiem czy mój samochód ma filtr cząstek stałych . Na dziś przymierzam się do Millersa XF ale rozważałem też Shella ECT, Motula, Valvoline,Castrola , Mobila. Proszę o pomoc bo na blacie blisko 2000km i czas zlać olej i wymienić filtr z opiłkami technologicznymi.
API : SN
ACEA : C3
Lepkość SAE: 0w30 nie jestem w 100% pewien
Normy :504.00 nie 507.00,508.00 tym bardziej nie jestem w 100% pewien
Propozycje :
1) MILLERS XF PREMIUM C3 VW 0w30
2)Shell Helix Ultra ECT 0W30 API SN C2-C3
3)RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO
4)Castrol EDGE 0w30
5) Valvoline 0w30
6)Mobil Super 3000 Formula V 0W-30 ma 504,C3,SN(507 też ma) z wyszukiwarki Mobila
7)Mobil ESP 0w30 ma normę C3,SN,504(507 też ma)
8)Olej silnikowy MOTUL SPECIFIC 504/507 0W30
kod silnika : DNFB
To jest bardzo podobny silnik TFSI jak w Porsche Macan, Golf R, Audi S3 . Styl jazdy spokojny po mieście plus jakaś prędkość przelotowa na ekspresówce. Ale chciałbym kosztem lepszego oleju zwiększyć żywotność silnika i turbiny bo przez gorsze materiały i ekologię silniki dziś są mniej wytrzymałe. O dziwo temat olejów trochę się zmienił. Stosuje się kiedyś nietypowe 0w30. Niektórzy mówią, że takie są zalecane bo obniżają, zużycie paliwa ale niezbyt dobrze zabezpieczają silnik i zalecają zmianę. Dodam zmianę wbrew zaleceniem specyfikacji producenta co zawsze budzi kontrowersje. Temat olejów łatwy nie jest nawet dla kogoś zorientowanego w motoryzacji. Nie wiem czy mój samochód ma filtr cząstek stałych . Na dziś przymierzam się do Millersa XF ale rozważałem też Shella ECT, Motula, Valvoline,Castrola , Mobila. Proszę o pomoc bo na blacie blisko 2000km i czas zlać olej i wymienić filtr z opiłkami technologicznymi.
API : SN
ACEA : C3
Lepkość SAE: 0w30 nie jestem w 100% pewien
Normy :504.00 nie 507.00,508.00 tym bardziej nie jestem w 100% pewien
Propozycje :
1) MILLERS XF PREMIUM C3 VW 0w30
2)Shell Helix Ultra ECT 0W30 API SN C2-C3
3)RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO
4)Castrol EDGE 0w30
5) Valvoline 0w30
6)Mobil Super 3000 Formula V 0W-30 ma 504,C3,SN(507 też ma) z wyszukiwarki Mobila
7)Mobil ESP 0w30 ma normę C3,SN,504(507 też ma)
8)Olej silnikowy MOTUL SPECIFIC 504/507 0W30
Last edited by a moderator: