• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

CUPRA FORMENTOR VZ 310KM DNFB

Jacky X

Użytkownik
Samochód
Cupra Formentor VZ
Marka samochodu
Cupra Formentor VZ 310KM DNFB
Budżet/ile litrów
6,6L
Styl jazdy
Silnik
2,0 DNFB
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30, C3,SN,504.00
Jaki olej masz obecnie
0W30
Chcę zalać nową Cuprę Formentor VZ olejem silnikowym i mam problem jaki wybrać ? Wiem, że wchodzi do 6,6L i specyfikacja :
kod silnika : DNFB
To jest bardzo podobny silnik TFSI jak w Porsche Macan, Golf R, Audi S3 . Styl jazdy spokojny po mieście plus jakaś prędkość przelotowa na ekspresówce. Ale chciałbym kosztem lepszego oleju zwiększyć żywotność silnika i turbiny bo przez gorsze materiały i ekologię silniki dziś są mniej wytrzymałe. O dziwo temat olejów trochę się zmienił. Stosuje się kiedyś nietypowe 0w30. Niektórzy mówią, że takie są zalecane bo obniżają, zużycie paliwa ale niezbyt dobrze zabezpieczają silnik i zalecają zmianę. Dodam zmianę wbrew zaleceniem specyfikacji producenta co zawsze budzi kontrowersje. Temat olejów łatwy nie jest nawet dla kogoś zorientowanego w motoryzacji. Nie wiem czy mój samochód ma filtr cząstek stałych . Na dziś przymierzam się do Millersa XF ale rozważałem też Shella ECT, Motula, Valvoline,Castrola , Mobila. Proszę o pomoc bo na blacie blisko 2000km i czas zlać olej i wymienić filtr z opiłkami technologicznymi.

API : SN
ACEA : C3
Lepkość SAE: 0w30 nie jestem w 100% pewien
Normy :504.00 nie 507.00,508.00 tym bardziej nie jestem w 100% pewien

Propozycje :
1) MILLERS XF PREMIUM C3 VW 0w30
2)Shell Helix Ultra ECT 0W30 API SN C2-C3
3)RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO
4)Castrol EDGE 0w30
5) Valvoline 0w30
6)Mobil Super 3000 Formula V 0W-30 ma 504,C3,SN(507 też ma) z wyszukiwarki Mobila
7)Mobil ESP 0w30 ma normę C3,SN,504(507 też ma)
8)Olej silnikowy MOTUL SPECIFIC 504/507 0W30
 
Last edited by a moderator:
Czyli Visom = VHVI.
 
@rychu147, OP zostały polecone najlepsze formulację najpewniejszych producentów.
Nie sądzę, żeby cokolwiek lepszego znalazł u innych producentów.
Co najwyżej porównywalne propozycje są dostępne, ale może w ładniejszych opakowaniach ... ;)
 
@SACZI a wiesz przeważnie jak to się kończy, że i tak kupi inny olej lub już ma kupiony hehe.
 
Mobil sporo danych ma w dokumentach, Mobil Super 3000 Formula V 0w30:
1650869502890.png
 
Dlaczego nie oryginał Volkswagena 0w30 ? to bardzo dobry olej produkowany przez Shella.
100% Oryginalny taki olej kupisz na znanym portalu aukcyjnym od autoryzowanego dealera VW w cenie 139zł za 5l.
Skąd mam pewność, że dostajesz oryginalny olej w tej cenie od tego sprzedającego? wiem ponieważ tam pracuję co prawda na innym dziale ale pewność co do oleju mam.
Pozdrawiam.
 
Dlaczego nie oryginał Volkswagena 0w30
Dlaczego nie OEM?
Myślę, że @Jacky X nie dopuszcza nawet takiej myśli, że wleją mu w ASO "coś z beczki", ale może zostać przed takim faktem w ASO postawiony.
Sam silnik to dość mocno obciążony TGDI.
Dlatego ja nawet nie próbuję polecać oleju OEM (i tańszych), ani tych z samego szczytu cenowego.
 
OEM powinien się sprawdzić na krótki interwał. Ciut lepszym wyborem moim zdaniem będzie Mobil 1 ESP 5W30 (ewentualnie 0W30) a dalej jest wspomniany Eurol, aż 2 Ravenole (VMP i VSW) czy Amsoil, które wyróżniają się bazami z dużą zawartością grupy IV. Osobiście wybrał bym coś z ww. Myśle, że przy aucie za ponad 200 tys. 50 czy nawet 100 zł różnicy w cenie oleju nie będzie odgrywać decydującej roli. Najlepszy stosunek cena/jakość ma chyba OEM ale na miejscu właściciela szarpnął bym się na coś mocniejszego (oczywiscie moim zdaniem mocniejszego).
 
Ile to jest "krótki", a ile to jest "długi" interwał dla oleju OEM?
 
@tomek evo zrozum w końcu, że gr. IV ma wady "czysto" parafinowe, wymaga wielu ulepszaczy. Musisz przestać klasyfikować oleje na podstawie stężenia tylko i wyłącznie PAO. Bo do Mobila praktycznie nikt nie dorównuje pod kątem zaplecza badawczego itp.
 
Ale "PAO" lub chociaż niewielka jego domieszką działa na wyobraźnię, a przede wszystkim, rozluźnia portfele klientów.
 
@tomek evo zrozum w końcu, że gr. IV ma wady "czysto" parafinowe, wymaga wielu ulepszaczy. Musisz przestać klasyfikować oleje na podstawie stężenia tylko i wyłącznie PAO. Bo do Mobila praktycznie nikt nie dorównuje pod kątem zaplecza badawczego itp.
Nie robię tego więc nie ma tematu.
Post automatically merged:

Ale "PAO" lub chociaż niewielka jego domieszką działa na wyobraźnię, a przede wszystkim, rozluźnia portfele klientów.
Chyba poza recepturą na GTL każda receptura pod kątem oficjalnej aprobaty 504/507 zakłada minimum 20% PAO.
Post automatically merged:

Ale "PAO" lub chociaż niewielka jego domieszką działa na wyobraźnię, a przede wszystkim, rozluźnia portfele klientów.
Ile to jest "krótki", a ile to jest "długi" interwał dla oleju OEM?
To oczywiście zależy od warunków ekploatacji i silnika ale z licznych obserwacji wynika, że niepożądane zjawiska (zauważalny wzrost poboru, wzrost temperatury) jeśli się pojawiają to zwykle po przebiegu 7-8 tys. Myślę, że 10 tys. to rozsądna granica ale jak już pisałem to sprawa indywidualna.
 
Last edited:
To oczywiście zależy od warunków ekploatacji i silnika ale z licznych obserwacji wynika, że niepożądane zjawiska (zauważalny wzrost poboru, wzrost temperatury) jeśli się pojawiają to zwykle po przebiegu 7-8 tys.
To się nie tyczy wyłącznie oleju OEM. Można tak powiedzieć o każdym innym. Stąd pisałem, że w razie wątpliwości, ktoś sobie może zlecić analizę. Zasugerowałeś, że OEM może być, ale na krótko, co nie jest prawdą.
 
Zielony tylko, że te objawy w przypadku OEM/Shella występują bardzo często a w przypadku wielu innych olejów nie. Często zdaża sie tak, że pobór jest tylko na Shellu a na innym oleju nie ma poboru. Moze Ci to potwierdzić naprawde spore grono użytkowaników, w tym całkiem pokaźna reprezentacja na tym forum.
 
@tomek evo i tak, i nie. To jest mocno indywidualna kwestia i trzeba też brać poprawkę na błąd pomiarowy samego użytkownika. Ja sam mam zamiar u siebie zastosować Shella po wykorzystaniu wszystkiego, co zalega w szafie.
 
Przez lata zebrałbym kilkunastu moich klientów, którzy przeszli z oleju X na olej Shell Helix Ultra i zgłaszali mi większy pobór. Dawniej oleje Shell sprzedawałem z wymianą najczęściej, bo byłem w klubie partnerów marki, obecnie też dużo tego idzie, ale są też inni producenci. Myślę, że coś na rzeczy jest, choć nie są to informacje, którymi można się podpierać przy wyborze oleju.
 
Tak samo jak np total nie ma jakiegoś odbiegającego od reszty NOACK-a, a może to potwierdzić sporo osób na forum w tym ja, że poci się dolot.

W turbobenzynie miałem zapoconą rurę wychodzącą z IC przy używaniu 9000 5W40,
a inni na innych olejach tej marki.
Po przejściu właśnie na Shella zniknęło jakiekolwiek zapocenie dolotu nawet bez przecierania szmatką tej rury.
 
Back
Top