• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

CUPRA FORMENTOR VZ 310KM DNFB

Jacky X

Użytkownik
Samochód
Cupra Formentor VZ
Marka samochodu
Cupra Formentor VZ 310KM DNFB
Budżet/ile litrów
6,6L
Styl jazdy
Silnik
2,0 DNFB
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30, C3,SN,504.00
Jaki olej masz obecnie
0W30
Chcę zalać nową Cuprę Formentor VZ olejem silnikowym i mam problem jaki wybrać ? Wiem, że wchodzi do 6,6L i specyfikacja :
kod silnika : DNFB
To jest bardzo podobny silnik TFSI jak w Porsche Macan, Golf R, Audi S3 . Styl jazdy spokojny po mieście plus jakaś prędkość przelotowa na ekspresówce. Ale chciałbym kosztem lepszego oleju zwiększyć żywotność silnika i turbiny bo przez gorsze materiały i ekologię silniki dziś są mniej wytrzymałe. O dziwo temat olejów trochę się zmienił. Stosuje się kiedyś nietypowe 0w30. Niektórzy mówią, że takie są zalecane bo obniżają, zużycie paliwa ale niezbyt dobrze zabezpieczają silnik i zalecają zmianę. Dodam zmianę wbrew zaleceniem specyfikacji producenta co zawsze budzi kontrowersje. Temat olejów łatwy nie jest nawet dla kogoś zorientowanego w motoryzacji. Nie wiem czy mój samochód ma filtr cząstek stałych . Na dziś przymierzam się do Millersa XF ale rozważałem też Shella ECT, Motula, Valvoline,Castrola , Mobila. Proszę o pomoc bo na blacie blisko 2000km i czas zlać olej i wymienić filtr z opiłkami technologicznymi.

API : SN
ACEA : C3
Lepkość SAE: 0w30 nie jestem w 100% pewien
Normy :504.00 nie 507.00,508.00 tym bardziej nie jestem w 100% pewien

Propozycje :
1) MILLERS XF PREMIUM C3 VW 0w30
2)Shell Helix Ultra ECT 0W30 API SN C2-C3
3)RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO
4)Castrol EDGE 0w30
5) Valvoline 0w30
6)Mobil Super 3000 Formula V 0W-30 ma 504,C3,SN(507 też ma) z wyszukiwarki Mobila
7)Mobil ESP 0w30 ma normę C3,SN,504(507 też ma)
8)Olej silnikowy MOTUL SPECIFIC 504/507 0W30
 
Last edited by a moderator:
@Jacky X, OEM VW to produkt Shell'a, najprawdopodobniej jest to AVL, ale czy 1:1, tego nikt nie analizował szczegółowo (przynajmniej ja nie znalazłem takiego porównania).
Druga sprawa, błędnie podchodzisz do doboru oleju patrząc na niego tylko przez pryzmat zastosowanej bazy!
Kupujesz gotowy produkt o określonych własnościach. Poszczególne bazy maja swoje wady i zalety, które przez odpowiednią formulację są kompensowane.
Trzecia sprawa, to nie porównuj parametrów z kart katalogowych i nie podejmuj na tej podstawie decyzji o "lepszości" oleju, ponieważ w trakcie eksploatacji olej zmienia swoje właściwości, choćby rzez zanieczyszczenie się "wodą", paliwem, przedmuchami, ...
Są ważniejsze parametry i testy (choćby odporność na utlenianie, czy odp na ścinanie), których nie znajdziesz w żadnym dokumencie.

Dlatego nie chcąc nam się po raz n-ty pisać tych samych wywodów, podano Ci 2 optymalne kosztowo oleje (Shell i Mobil).
 
OEM VAG i Shell AV-L, czy ECT C2/C3, to te same produkty. Pod względem kosztów zakupu są to jedne z tańszych polecanych olejów z aprobatą 504/507. To dobre oleje, choć niektórzy zaobserwowali na nich większy pobór, czy głośniejszą pracę silnika po przebiegu powiedzmy 6-8 kkm. Powtarzam "niektórzy", bo sam na OEM VAG zrobiłem swoim tsi 11 kkm i nic takiego się nie działo. Droższy Mobil ESP 5W30 ma swoją autorską bazę, jest to mieszanina GTL i PAO z dodatkiem estrów oraz nieco inny pakiet dodatków. Masz też jeszcze droższy Ravenol VSW i VMP, które bazują na PAO, jak dobrze pamiętam również z dodatkiem estrów.
Każdy z tych olejów możesz śmiało zabrać na wymianę do ASO i gwarancji nie stracisz.
 
@Zielony34
Interwały LongLife wogóle do mnie nie przemawiają. Oszczędność żadna w stosunku do wartości samochodu a podstawa żywotności silnika to smarowanie i zarządzenia jego ciepłem. I skłaniam się właśnie w nowych samochodach ku interwałom w okolicy 10k.km.

PS. CZym się różni Shell Av-L od Shel ECT , że firma posiada dwa te produkty w bardzo podobnej specyfikacji.
 
@Jacky X Shell ECT, to seria Ultra, dostępna dla każdego w sklepie motoryzacyjnym, AV-L jest serią Professional, która teoretycznie miała być dostępna tylko dla serwisów, ale jak to na rynku, mamy wszystko dla każdego.
Podobnie jest z Orlenem, są wersje Max Expert i Pro dostępne tylko na stacjach, czy w ASO.
 
podstawa żywotności silnika to smarowanie i zarządzenia jego ciepłem
No i właśnie z tego powodu, powinieneś zaufać niskim lepkościom, sprawdzonym producentom i przetestowanym formulacjom.
 
Mobil 0w30

Tak jak w Shellu są dwa podobne produkty tak Mobil ma .... 3 Rozumiem jak korzystamy z funkcji dobierz olej. Ale z opisu produktu wogóle nie wynikają różnice , mówię O:

1) Mobil Super 3000 Formula V 0W-30 do CUPRY ATEKI 310KM DNFC(jaka różnica?)
To olej silnikowy stworzony specjalnie dla pojazdów VAG (VW, Audi, Porsche).
2) Mobil 1 0w30 ESP
3) Mobil 1 0w30 ESP LV
Mobil 1 ESP LV 0W-30 to technologia opracowana, żeby sprostać wymaganiom najnowszej specyfikacji JLR STJLR.03.5007 dla 4 cylindrowych silników Diesla JLR 2.0 L Ingenium.Ma tylko C2 ?
 
Last edited:
Taki problem , że nie ma 0W40 VW 504. A to nowe autko więc chyba na gwarancji.
Eurol jest na granicy 0W40.
Post automatically merged:

a może Shell Helix Ultra ECT 0w30?
dobry wybór w tej cenie. Obserwuj tylko zużycie bo czasami silniki lubią go łyknąć.
Post automatically merged:

Mobil 0w30

Tak jak w Shellu są dwa podobne produkty tak Mobil ma .... 3 Rozumiem jak korzystamy z funkcji dobierz olej. Ale z opisu produktu wogóle nie wynikają różnice , mówię O:

1) Mobil Super 3000 Formula V 0W-30 do CUPRY ATEKI 310KM DNFC(jaka różnica?)
To olej silnikowy stworzony specjalnie dla pojazdów VAG (VW, Audi, Porsche).
2) Mobil 1 0w30 ESP
3) Mobil 1 0w30 ESP LV
Mobil 1 ESP LV 0W-30 to technologia opracowana, żeby sprostać wymaganiom najnowszej specyfikacji JLR STJLR.03.5007 dla 4 cylindrowych silników Diesla JLR 2.0 L Ingenium.Ma tylko C2 ?
ESP 0W30 może być :
1) Mobil 1 ESP 0W30 oraz
2) Mobil 1 ESP 0W30 LV
to są 2 różne pordukty i proszę ich nie mylić bo tylko ten pierwszy jest pod normy VAG..
 
A to co za wynalazek i jak się ma do 0w30 ESP: Mobil Super 3000 Formula V 0W-30
Na granicy czego? Oficjalnej aprobaty?

Jeśli chodzi o lepkość KV100 to 0W30 504/507 też są na granicy z reguły +12 sCt
Na granicy lepkości 0W40. Eurol w 100 stopniach ma 12,4 a 12,6 to już jest 0W40. Aprobata jest.
Post automatically merged:

A to co za wynalazek i jak się ma do 0w30 ESP: Mobil Super 3000 Formula V 0W-30
Z Mobila to zdecydowanie wolę serie 1. Moim zdaniem przede wszystkim lepsze oleje bazowe.
 
miał na myśli Eurola FS 0W30 i to, że jest w górnej granicy lepkości 0W30 (czyli blisko 0W40)
Nie ma to żadnego znaczenia, co miał na myśli. Trzeba wyrażać się jasno, bo mniej doświadczeni użytkownicy, mogą zostać wprowadzeni w błąd. Tak samo, nie ma to kompletnie znaczenia, że coś jest w górnej, czy dolnej "granicy" lepkości SAE. To taki troszkę wybieg, który ma sugerować, że olej Y, czy X szczególnie wyróżnia się na tle konkurencji, bo autor na początku pisał, że boi się niskich lepkości.
 
Chodziło mi tylko o to, że jak ktoś szuka oleju z wyższą lepkością to w ramach danego przedziału lepkości ma do czynienia z olejami o różnej lepkości i akurat moim zdaniem jest zdecydowanie znaczenie, że coś jest w dolnej a coś w górnej granicy lepkości SAE bo przedział jest dość szeroki i jeśli np. 2 oleje sa na granicy to zakładajac tylko niewielkie odchylenie parametru przy produkcji mamy de facto do czynienia z olejem 0W20 i 0W40 (czysto hipotetycznie co nie znaczy, że tak być nie może) a chyba trudno przyznać, ze nie ma znaczenia czy 0W20 czy 0W40. Co do zużycia to oleju to akurat w przypadku Shell-a to zjawisko obserwowane jest zdecydowanie częsciej niż w przypadku "każdego innego oleju" co potwierdzają również liczne relacje forumowiczów. Olej sam w sobie jest bardzo dobry ale na to chciałem po prostu zwrócić uwagę.
 
Chodziło mi tylko o to, że jak ktoś szuka oleju z wyższą lepkością to w ramach danego przedziału lepkości ma do czynienia z olejami o różnej lepkości i akurat moim zdaniem jest zdecydowanie znaczenie, że coś jest w dolnej a coś w górnej granicy lepkości SAE bo przedział jest dość szeroki i jeśli np. 2 oleje sa na granicy to zakładajac tylko niewielkie odchylenie parametru przy produkcji mamy de facto do czynienia z olejem 0W20 i 0W40 (czysto hipotetycznie co nie znaczy, że tak być nie może) a chyba trudno przyznać, ze nie ma znaczenia czy 0W20 czy 0W40. Co do zużycia to oleju to akurat w przypadku Shell-a to zjawisko obserwowane jest zdecydowanie częsciej niż w przypadku "każdego innego oleju" co potwierdzają również liczne relacje forumowiczów. Olej sam w sobie jest bardzo dobry ale na to chciałem po prostu zwrócić uwagę.
Nie masz pewności i nie umiesz przewidzieć, jak dana formulacja zachowa się w danym silniku i nie można mieć nigdy pewności, że do takiego spadku lepkości dojdzie. Setki razy było to omawiane. Na olej składa się wiele czynników, patrzenie tylko na lepkość to zamykanie się w bardzo wąskim spektrum.
Post automatically merged:

OP zadał pytanie jak się ma formuła 3000 V do M1 ESP.
Prawdopodobnie w tańszym odpowiedniku będzie większy udział VHVI, seria ESP to produkt pozycjonowany wyżej i raczej będzie miał większy udział GTL.
 
Mobil z 1 (jedynką) jest na autorskiej bazie Visom, natomiast seria Super, to klasyczny hydrokrak. Nie ma wątpliwości, który z nich jest mocniejszym olejem, (do OP czytaj ten droższy).
 
Nie, Mobil 1 wykorzystuje glownie mieszanine GTL. A Visom pochodzi z UK, zastosowanie ma w serii Super, sa dostepne w lepkosci 4 i 6 cSt.
 
Back
Top