• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobór oleju na krótkie trasy/dojazd do pracy

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
Marka samochodu
Audi A5 2.0TDI CGLC, Audi TT 8n 1,8T
Budżet/ile litrów
40
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 tdi 1,8t
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
  2. Nie
Pobór oleju na 1000 km
"brak"
Jakiego oleju wymaga instrukcja
507 i 501
Moje obydwa auta sa głównie uzytkowane jako dojazd do pracy i spradycznie trasa.
Dojazd do pracy:
A5 - 7km
TT - 5km
W takich warunkach silnik zawsze pracuje niedogrzany, no moze lipiec i sierpien stanowic tu wyjatek, ale nawet wtedy rozgrzany silnik moze jest w ostatniej minucie jazdy.
Czy dobrze myślę, że powinienem szukać oleju (dla ułatwienia załóżmy juz, że wybieram spośród olejow z odpowiednią norma/aprobata producenta) z najnizsza lepkoscia przy 40st?
 
Last edited:
Twojego nie rozumiem w tym momencie.
Wiem że Punto w gazie DPF-a wypalać nie musi. Ale ta A5 robi to co 230 km. I się zastanawiam jak ten wykres będzie wyglądał z dieslem w oleju 0w20 po kilku tysiącach.
 
A jak ma wyglądać?
Lepkość w 0C spadnie z 300cst do 200cst.
I co to zmieni, skoro temp oleju nawet nie zbliży się do 100C, i lepkości 8-9cSt?
 
Tutaj raczej 0w30 C2 należałoby rozważać, czyli oleje pod Forda i PSA.
Niższy HTHS powinien mocno wpłynąć na pompowalność względem C3/504507.
 
Tutaj raczej 0w30 C2 należałoby rozważać, czyli oleje pod Forda i PSA.
Bardziej pod Forda, konkretnie pod normę 950A, bardzo niski KV40, KV100 na dolnej granicy SAE30, do tego VI >200.
Tutaj, jak może nie przepadam za marką, tak Eurol FDE wydaje się bardzo ciekawym olejem.
 
Last edited:
Mozna kombinować z olejami pod inne normy jak nap. Forda czy PSA 0W30 ale moim zdaniem po prostu olej 504/507 w lepkosci 0W30 będzie dobrym rozwiązaniem. Obecnie wybór jest naparwdę duży : Eurol, Texaco, Mobil, Motul, Ravenol, Shell/OEM i jeszcze kilka innych. To moim zdaniem najlepsze wyjście jeśli zależy nam na niskim KV40 i jednocześnie wysokim KV100.
 
Aktualnie jezdze na VAG OEM 0W30. Chciałem jeszcze trpche zejść i generalnie jestem na tak dla 0W20.
 
A jak ma wyglądać?
Lepkość w 0C spadnie z 300cst do 200cst.
I co to zmieni, skoro temp oleju nawet nie zbliży się do 100C, i lepkości 8-9cSt?
To lepkość w 0c spadnie a w 100c wzrośnie z 7,8 do 8-9 cst 😉
Wiem że co by nie zalał w ramach instrukcji to będzie ok oby zmieniał co 10-15 tys.
Ale jak już w takie szczegóły idziemy to powinno się (moim zdaniem) wspomnieć o przypadku kiedy po kilku tysiącach km ma olej napędowy w silnikowym i jedzie sobie fajnym A5 autostradą kilkaset km z temp oleju znacznie powyżej tych 100c.
Wtedy silnik jest ciągle bezpieczny?
 
Na wiosnę zaleje 0W20 do diesla. Bo faktycznie forma uzytkowania przemawia za wlasnie takim olejem.
 
Na wiosnę zaleje 0W20 do diesla. Bo faktycznie forma uzytkowania przemawia za wlasnie takim olejem.
Brat ma w A4 CGLC, w piątek robiłem serwis olejowy i brat poszedł za moim ciosem zalewając też Mobil1 X2 0W20, też właśnie A4 jeździ głównie "w koło komina", także zobaczymy jak się będzie sprawował. Może tam też zrobimy ze 2-3 UOA, bo brat trzyma interwał 15kkm.

Także aktualnie mamy A4 2.0TDI i Mondeo 2.0 TDCI pracujące na SAE20. Jak Mondeo to większej różnicy pewnie nie zrobi, bo olejom, czy to 913, czy 950 już wiele do SAE20 nie brakuje, tak TDI będzie ciekawym eksperymentem. Jak brat wróci z rotacji, to ma zwracać uwagę jak wyglądają temperatury i ciśnienie w stosunku do Ravenola VMP, którego miał na ostatni interwał.
 
Back
Top