• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobór oleju na krótkie trasy/dojazd do pracy

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
Marka samochodu
Audi A5 2.0TDI CGLC, Audi TT 8n 1,8T
Budżet/ile litrów
40
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 tdi 1,8t
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
  2. Nie
Pobór oleju na 1000 km
"brak"
Jakiego oleju wymaga instrukcja
507 i 501
Moje obydwa auta sa głównie uzytkowane jako dojazd do pracy i spradycznie trasa.
Dojazd do pracy:
A5 - 7km
TT - 5km
W takich warunkach silnik zawsze pracuje niedogrzany, no moze lipiec i sierpien stanowic tu wyjatek, ale nawet wtedy rozgrzany silnik moze jest w ostatniej minucie jazdy.
Czy dobrze myślę, że powinienem szukać oleju (dla ułatwienia załóżmy juz, że wybieram spośród olejow z odpowiednią norma/aprobata producenta) z najnizsza lepkoscia przy 40st?
 
Last edited:
No to się zdecydujcie czy problem jest ze sterowaniem czy z wydajnością.
A co tu się decydować, sterownik ustala wydajność pompy i uważa, że zbliżenie się do dolnej granicy nie stanowi większego problemu z utrzymaniem odpowiedniego filmu olejowego. Jak widać przeliczyli się z utrzymaniem lepkości po dłuższym przebiegu w warunkach miejskich i podlaniu paliwem. To też norma 509 nie jest dopuszczona.
 
Back
Top