• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Plywak napisał:
o korektach paliwowych

źle się wyraziłem. Tak, chodziło mi o korekty. Mam zamiar przejechać właśnie pewien odcinek na benzynie.
 
[mention]Zielony34[/mention] - Shell ma taki dodatek, który się wlewa na prawie pusty zbiornik, daje popracować i potem trzeba dolać benzyny. A przynajmniej tako rzecze instrukcja obsługi tego dodatku. Stosowałem kilka razy. Gdy przedsięwziąłem pełną profilaktykę w aucie mojej byłej dziewczyny (Corsa C Z12XE bez gazu), pewnego razu zalałem i to, pochodził kwadrans, przejechałem paręset metrów z tym na stację i zalałem benzyny z dodatkiem AR6200. Niedługo wcześniej wymieniłem filtr paliwa. Pamiętam, że po tych zabiegach i regularnym stosowaniu siuwaksów później auto wyraźnie mniej paliło. Niemniej przed tym było dość skrajnie zaniedbane (i pewnie teraz znowu jest, he, he). Inne opinie, że jest bardzo skuteczny, też słyszałem. Stosowaliśmy także u kolegi w A3 1.6 102 KM z gazem i twierdził, że czuje, że to działa - bo był problem z przerywaniem na zimnym i rzeczywiście to przerywanie po wymianie filtra benzyny, zastosowaniu tego i zalaniu większej ilości benzyny ustąpiło. Może to taki trochę instytut im. wujka z Rajchu, ale 14 zł nie pieniądz. :)
 
Michal126 napisał:
Shell ma taki dodatek, który się wlewa na prawie pusty zbiornik, daje popracować i potem trzeba dolać benzyny. A przynajmniej tako rzecze instrukcja obsługi tego dodatku. Stosowałem kilka razy.

Widziałem ten dodatek. Na początek spróbuje po prostu przejechać kawałek trasy na benzynie. Szczerze mówiąc, to problem ustąpił a jeszcze nic nie zrobiłem :lol:
 
hexx napisał:
lukaszewski napisał:
Ja używam rodziny Archoil, najlepiej odczuwalne efekty ;-) no i mają archoil 6900-p max, który dodajesz do każdego tankowania.
no a jak odczuwasz te efekty ?

Równiejsza praca na biegu jałowym, mimo, że to silnik rzędowy, ale z bezpośrednim wtryskiem, więc praca wtryskiwaczy jest cichsza, dodatkowo rury wydechowe nie robią się tak szybko czarne ;-)
 
Mi chodziło o te odczucia po Archoliu.. że lepiej odczuwalne niż po innej chemii.

Czyli co zapuszczam układ paliwowy przez 100kkm (szybciej się chyba nie da), że praktycznie nie działa, zalewam jakiś zestaw do czyszczenia i sprawdzam efekt...
Potem znowu zapuszczam układ paliwowy przez 100k i zalewam Archoil i ... jest rewelka lepsza niż 100k km wczesniej.
Tak ?

Sceptyczny jestem..
choć są i tacy, który promując azot (zamiast powietrza) do opon zauważają leprze prowadzenie auta :D
 
Po Liqui Moly np nie widziałem różnicy, używałem ten z serii pro line. Tutaj wystarczy, że wleje solo 95 i czuć że bieg jałowy jest mniej stabilny niż z Archoil. Podobny efekt mam po zalaniu 98, także na pewno zmniejsza spalanie stukowe :)

Dodano po 1 minucie :
Nie ma co zapuszczać, wolę profilaktykę, tym bardziej, że u mnie jeden wtrysk kosztuje 1100 zł, a mam ich 6 i lubią padać..

Dodano po 39 sekundach:
Btw: 90zl to nie majątek, kup i zobaczysz u siebie ;-)
 
Kupiłem tego LM...
Zobaczymy czy będzie jakieś efekt w Stingerze po 30k
;)

Dodano po 8 minutach 21 sekundach:
lukaszewski napisał:
Po Liqui Moly np nie widziałem różnicy, używałem ten z serii pro line. Tutaj wystarczy, że wleje solo 95 i czuć że bieg jałowy jest mniej stabilny niż z Archoil. Podobny efekt mam po zalaniu 98, także na pewno zmniejsza spalanie stukowe :)

.. ale chwila..
Piszemy o chemii do czyszczenia układu wtryskowego benzyny a nie chemii jako dodatku do poprawiania parametrów benzyny.
 
Chyba najbardziej efektywnym czyścikiem, przynajmniej z tych ogólnodostępnych jest z tego co mi wiadomo Archoil AR6400P-max. Ale preparaty czyszczące Liqui Moly z serii Pro-Line też zbierają dobre opinie.
 
Amsoil do diesla jest bardzo niedoceniany. W ogóle dodatki Amsoila są bardzo dobre, stosunkowo tanie (oprócz P.i.) i mało popularne.

Edyta: okej, tu mowa tylko o benzynie ‍♂️ I czy przypadkiem ten wątek nie dubluje tego ogólnego o dodatkach?
 
hexx napisał:
Kupiłem tego LM...
Zobaczymy czy będzie jakieś efekt w Stingerze po 30k
;)

Dodano po 8 minutach 21 sekundach:
lukaszewski napisał:
Po Liqui Moly np nie widziałem różnicy, używałem ten z serii pro line. Tutaj wystarczy, że wleje solo 95 i czuć że bieg jałowy jest mniej stabilny niż z Archoil. Podobny efekt mam po zalaniu 98, także na pewno zmniejsza spalanie stukowe :)

.. ale chwila..
Piszemy o chemii do czyszczenia układu wtryskowego benzyny a nie chemii jako dodatku do poprawiania parametrów benzyny.


Oprócz tego, że poprawia to czyści i utrzymuje tą czystość, do mnie ten dodatek w stu procentach przemawia ;-) jeśli chodzi o jednorazówkę do baku to archoil 6400-p max, korekty długoterminowe spadły z 3% do zera :)
 
A poleci ktoś jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków do +/- 20 zł ?
Po K2 Benzin jest poprawa ale chce wytestowac inny specyfik
 
lukaszewski napisał:
jeśli chodzi o jednorazówkę do baku to archoil 6400-p max, korekty długoterminowe spadły z 3% do zera :)

Raczej temperatura powietrza się zmieniła ;)
 
No raczej nie, bo ciągle było 25st... Co to w ogóle za bzdury? U mnie w n53, żeby korekta ltft spadła potrzebne jest stft na poziomie 10% żeby została nadpisana, a to już skrajne warunki, gdzie temperatura nie ma nic do tego. Większych bzdur nie słyszałem jeszcze nigdy..
 
Binas96 napisał:
A poleci ktoś jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków do +/- 20 zł ?
Po K2 Benzin jest poprawa ale chce wytestowac inny specyfik

A może byś wpierw przeczytał wątek od dechy do dechy?
 
Chyba jasno napisana jest kwota :)
Do shella po paliwo 30 km ponad dymac specjalnie nie będę :)
A ten archoil to przerost formy nad treścią do tego wozu :)

Jeszcze jakieś zażalenia masz ?
 
lukaszewski napisał:
No raczej nie, bo ciągle było 25st... Co to w ogóle za bzdury? U mnie w n53, żeby korekta ltft spadła potrzebne jest stft na poziomie 10% żeby została nadpisana, a to już skrajne warunki, gdzie temperatura nie ma nic do tego. Większych bzdur nie słyszałem jeszcze nigdy..

Mylisz się. Strategia aktualizacji LTFT jest bardziej złożona. Różnica 3% jest tak niewielka, że może być efektem różnicy temperatury powietrza w dolocie.
 
feecle napisał:
lukaszewski napisał:
No raczej nie, bo ciągle było 25st... Co to w ogóle za bzdury? U mnie w n53, żeby korekta ltft spadła potrzebne jest stft na poziomie 10% żeby została nadpisana, a to już skrajne warunki, gdzie temperatura nie ma nic do tego. Większych bzdur nie słyszałem jeszcze nigdy..

Mylisz się. Strategia aktualizacji LTFT jest bardziej złożona. Różnica 3% jest tak niewielka, że może być efektem różnicy temperatury powietrza w dolocie.

Nie, nie mylę się. Mam sterownik msd80 przegryziony od dechy do dechy, od ponad 4lat mam z nim doczynienia i ltft po pierwsze aktualizuje się po około 1000km tych samych warunków stft, a po drugie mam dolot z termoizolacją, obłożony nierdzewka i matami ceramicznymi i temp waha się 6-7st wyżej niż temp powietrza, stft kompensują ewentualne różnice, ale wartość nie przekracza nigdy 5%
 
No jak masz dolot z nierdzewki z termoizolacją obłożony matami to na pewno jest efekt tego dodatku do paliwa :?
 
Back
Top