• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

dolot obłożony już jakiś czas, a na AR korekty spadają po 200-300 km, nie będę cię namawiać, obstajesz dalej przy swoim, najgorsze, nie znając konkretnego sterownika próbujesz komuś wpajać swoje racje :) nie będę się więcej przepychać w tym temacie, poczytaj o metodologii tworzenia korekt offsetowych, multiplikatywnych w MSD80 i daj znać to rozmowę przeniesiemy na PW jak już nabędziesz konstruktywnych argumentów.
 
Stosował ktoś dodatki firmy Tunap? Podobno teraz w serwisie PSA zalecają Tunap 978 zalać co 15 kkm do silników benzynowych. Mają też inne dodatki, np czyszczące doloty z nagaru w bezpośrednich wtryskach itp. Ceny dość wysokie, ale może i jakaś technologia specjalna.
 
niestety już istniejących złogów na zaworach przy bezpośrednim wtrysku nie sposób czyścić, jedyne co zdaje egzamin, co robiłem u siebie i jest to poparte praktyką, a nie teorią - to czyszczenie mechaniczne (piaskowanie) łupinami orzecha włoskiego pod ciśnieniem, tzw. walnut blasting. Następnie częste interwały olejowe i lanie paliwa z dobrym dodatkiem z wysoką zawartością PEA - np. Archoil 6900-p max. Tunap dość popularny w USA z tego, co kojarzę i na pewno też zrobi robotę, jednak cena i dostępność jest już gorsza.
 
Kaczorek79 napisał:
Stosował ktoś dodatki firmy Tunap? Podobno teraz w serwisie PSA zalecają Tunap 978 zalać co 15 kkm do silników benzynowych. Mają też inne dodatki, np czyszczące doloty z nagaru w bezpośrednich wtryskach itp. Ceny dość wysokie, ale może i jakaś technologia specjalna.

Mi w serwisie Citroena sprzedali zimą dodatek sygnowany logo Peugeot/Citroen, tłumacząc, że jest to procedura PSA w przypadkach ujawnienia zanieczyszczeń wtryskiwaczy i gniazd zaworowych (w tym przypadku właśnie stwierdzili zabrudzenie zaworów wlotowych). Trochę się kłóciłem, że raczej to nie to, bo raz, że motor i układ prosty (zwykły 1.4 o oznaczeniu TU3JP, konstrukcyjnie to on pamięta jeszcze model BX), a dwa, że chemię do profilaktyki stosuję - i rzeczywiście pomogło jak umarłemu kadzidło, bo motor przerywał na zimnym przez popsutą cewkę, która niby wtedy nie dała objawów (ale za to przy wymianie skasowali mniej o wcześniejszą diagnostykę). Niemniej spotkałem się właśnie z takim dodatkiem w Citroenie. Jest to made in Belgium i zapewne robi im to Total.

Jeśli chodzi o Tunapa, to chemia jest fajna, bardzo solidna, więc myślę, że to co ma robić - robi. Ekstra mają środki do czyszczenia klimatyzacji.
 
Skąd się bierze specyficzny zapach spalin po Archoil 6900-p max? Jakoś tak bardziej je czuć i nie jest to tylko moje odczucie
 
Panowie warto wlać jakiś dodatek typu AR6400 do silnika 1.4tsi 125hp z przebiegiem 45tys? Chodzi mi o profilaktykę i czy da się jakoś uchronić od nagaru który powstaje przy bezpośrednim wtrysku?

Przykładowo czy wlewać AR6400 co 15tys km?
 
Generalnie wszyscy producenci dodatków deklarują skuteczność swoich produktów,w praktyce osobiście ufam tylko Archoil i Amsoil ,czasami Xado ,ale nie wszystko.Na Twoim miejscu zastosowałbym profilaktykę .
Zapomniałem o Liqui Moly,też jest ok.
 
[mention]Robert1[/mention] - jakaś podstawa do ufania tylko tej trójce? Ja też mam swoich faworytów więc to żaden zarzut czy coś. Jestem po prostu ciekaw :)

[mention]Gardor[/mention] - w silnikach GDI wg mnie dodatki do paliwa to obowiązek. Nie do każdego tankowania, ale co wymianę oleju, ew 2x częściej chociaż jak lejesz dobre paliwo to nie ma sensu. Konstrukcyjnie te silniki są obciążone i podatne na zasyfianie - taki urok bezpośredniego wtrysku. Nie wiem jak VW, ale Kia ma już dodatki do paliwa wpisane w listę serwisową - to sporo wg mnie mówi o tym jak bardzo GDI są wymagające co do serwisu.

Od nagaru na zaworach się nie uchronisz, nie ma takiej możliwości fizycznie. Możesz tylko opóźnić proces stosując oleje niskopopiołowe chociaż podejrzewam że w twoim silniku i tak już taki siedzi. Możesz też poszukać oleju z jak najniższą odparowalnością, ale to tyle.
 
[mention]jerseyAdmin[/mention] Czyli rozumiem ze warto co np te 10-15tys wlać dodatek typu AR6400. Nie bardzo mi się uśmiecha co tankowanie wlewanie pare ml dodatku innego.
A jak określić czy tankuje dobre paliwo? Chodzi Ci czy 95 lub 98? Tankuje tylko na stacjach Orlen lub BP na żadnej stacji firmy krzak nie zamierzam.
 
Dokładnie. Co wymianę oleju (10000 kilometrów lub mniej) zalać jakiś sensowny dodatek czyszczący wtryski i układ paliwowy. Może być AR, może być Liqui Moly czy co tam lubisz.

Dobre paliwo = paliwo spełniające normy EN. W sumie każde lane na markowej stacji. Wiadomo, można trafić na stację której właściciel chrzci paliwo, ale na stacjach markowych to niezbyt częste.

Liczba oktanowa nie ma znaczenia, poza tym nie jest wyznacznikiem jakości paliwa. Nie wiem dlaczego ludzie uważają, że 98 jest lepsze 95.
 
Mam samochód z bezpośrednim wtryskiem i się wypowiem. Po 45k km jest już syf na zaworach - tylko tyle Ci powiem. Jedz na hamownie to się przekonasz. Nie bez powodu wzięły się słynne legendy o nie trzymaniu serii przez audi z serii rs i s począwszy od początku wtrysku fsi. Ja leje archoil 6900-p max.do każdego tankowania, zajmuje to 30sek i jest wygodne bo na butelce jest miarka fajna. Olej co max 8-10tys i tyle możesz zrobić. Bp to tylko rozlewacz, nie mają swojego paliwa. Warto zainteresować się lotosem i ich 98 dynamic, który zawiera dodatek Keropur z BASF

Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
W 98 mniejsza podatność na stukanie, co jest przydatne przy wysokim stopniu sprężania i modach. Poza tym zawsze jest też dodatek - stąd marketing wokół 98 i narastające mity o super mocy itp ;-)
 
Musiał byś zamontować separator oleju z odmy i dodatkowo wywalić EGR jeśli jest. Ten nagar to mieszanina par oleju z odmy i spalin z EGR. Zadne dodatki do paliwa nic z tym nie zrobią bo właśnie o to chodzi, ze w bezpośrednim wtrysku paliwo nie ma kontaktu z drugą stroną zaworów przez co nie ma co zmyć tych osadów.
 
No przepraszam kolego Pływak, ale w np Lexusie GS450h w dolocie jest dodatkowy wtrysk paliwa, aby między innymi zmyć syf z zaworów.
 
W Lexusie, w nowych mustangach.. ale nie o tym. Separator na pewno znacznie ograniczy ten proces. Nie wiem na ile Archoil pomaga w tym razem ze swoją polieteroaminą w składzie. Wierzę, że 'cos' tam daje.
 
JanB napisał:
No przepraszam kolego Pływak, ale w np Lexusie GS450h w dolocie jest dodatkowy wtrysk paliwa, aby między innymi zmyć syf z zaworów.

A dlaczego jest ten dodatkowy wtrysk? No właśnie bo wtryskiwacze na cylindrach nie są w stanie nic zmyć z tych zaworów wiec nawet najbardziej wypasiony dodatek do paliwa nie pomoże jak paliwo nie ma kontaktu z zaworami, a jak ma kontakt to dodatek nie potrzeby bo benzyna skutecznie zmywa osad par oleju z zaworów. W dodatku dwa komplety wtrysków jedne bezpośredniego drugie pośredniego montowane są już od dłuższego czasu. Chodzi oczywiście o redukcje zanieczyszczeń w spalinach bo wtrysk pośredni lepiej działa w jednych warunkach pracy, a bezpośredni w innych.
 
Pisałem wczoraj z archoil polska więc rozumiem że z [mention]wlyszkow[/mention] ? Napisał mi coś ciekawego dotyczącego dodatku AR9100 zastosowanym w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Myśle że mogę się podzielić
"9100 jak najbardziej polecamy do GDI gdyż wtedy opary oleju zostawiają o wiele mniej nagaru w komorze spalania"
 
AR czyści więc olej, który się przedostaje przez odmę zawiera "efekty" tego czyszczenia, które będą się osadzać na zaworach, nie w komorze spalania tylko na zewnętrznej ich stronie od kolektora ssącego.
 
Tak działa AR9100 że na powierzchni gdzie dostają się nanoborany odkłada się znacznie mniej brudu jeśli w ogóle.
 
A zdjęć żadnych nigdzie nikt nie zamieszcza.. ja za jakieś 20-30 tys km (czyli 2-3 lata w moim przypadku..) będę zrzucać kolektor ssący i sprawdzał czystość na zaworach plus ewentualnie wleci piaskowanie orzeszkami, od ostatniego czyszczenia czyli 3lata temu lany jest non stop Archoil 6400-p max oraz 6900-p max (wcześniej 6200-EU) oraz 9100, zobaczymy czy to nie tylko pusty marketing :mrgreen:
 
Back
Top