• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Nie chodziło mi o Ciebie w Twojej sytuacji bez normy spalania tylko ogólnie, że nawet w obecnych czasach nie jest to premiowane.

Chyba, że masz opcję dogadania, że co zaoszczędzisz to Twoje i wtedy możemy zrobić jakiś test. ;-)

Z drugiej strony duzi zbijają koszty serwisu na maxa szukając wszelkich oszczędności.

Znam flotę (osobówek benzynowych) gdzie zbito cenę serwisu mocno ale w umowie nie zapisano jaki olej ma być lany. ASO zaczęło wiec lać najtańszy 15W40 bo wg nich do -12*C OK do aut fabrycznie zalewanych 0W20 i po 1 przeglądzie auta zaczęły palić dużo więcej i firma dostaje grubo po d.. na paliwie już od lat. Co więcej, auta pierwszej zimy po zmianie na 15W40 przestały odpalać i była afera. Po tym łaskawie zaczęli stosować 10W40 ale spalanie nadal sporo wyższe niż na oleju OEM i 100zł oszczędności na serwisie to pikuś.
 
Jak ktoś bardzo ciekaw to mogę kupić butelkę Hybrogena bo 6900 niedługo mi się skończy i lać do Kijanki przez pół roku na przykład. Trasy robie w sporej części takie same albo o podobnym charakterze, styl jazdy mi się już nie zmieni ;) więc jeżeli cudo na serio działa powinno być widać. Moge nawet fotki pokładowego komputera robić i screeny z jakiejś apki do tankowania jak coś sensownego znajdę. 6900 mam jeszcze na dwa tankowania to akurat będzie widać ile palił na 6900 a ile na OH.
 
Zasadnicza różnica jest taka że jeden ma utrzymać czystość i szeroką ochronę na co dzień 6900 a drugi ma wykonać mycie na jednym baku 6400
No tak . Jak czytam opisy obydwu AR to są dwie różnice ,6900 ma molekuła po molekule wyczyścić ,oraz zapobiegać w przyszłości gromadzeniu się osadów . Natomiast 6900 nie wyczyści zbytnio ,a na bieżąco będzie zapobiegać osadom . Czyli wychodziło by ,że w 6400 jest więcej ,lub mocniejsze detergenty ,a tym samym więcej PEA . Opisy są identyczne ,jedynie ilości komponentów są pewnie na + dla 6400.

Potwierdzam ,z 6900 jest inny smrodek z tłumika ,no i jakoś tak mniej bassowo gra , stonowany albo wyciszony jest teraz wydech . Na stacji "pan pomocny " bardzo patrzył się na mnie ,co ja tam wlewam do baku z małej buteleczki przed tankowaniem . Od razu wyhamował bo stwierdził ,że sobie poradzę :cool:

Pytałem o blendownie archoila w UK

A kto to wie , pewnie w Afganistanie ..
 
Po tym łaskawie zaczęli stosować 10W40 ale spalanie nadal sporo wyższe niż na oleju OEM i 100zł oszczędności na serwisie to pikuś.
Ja u siebie widzę stopniowy spadek spalania , co oliwa to niżej .
10W40 Motul - po połowie 12 i 11 czasem 10 .
10W40 RP - dużo 10 czasem 9 .
A od 5W40 Specola i AR2300 - po połowie 9 i 8 ,tu jest więcej wymuszonych km oczywiście.
Dopiero od Specola wyliczenia kontra komp są na - , wcześniej średnio z wyliczeń zawsze wychodziło lepiej niż z wskazań kompa .
No a teraz z 6900 może coś jeszcze będzie . Ktoś może powiedzieć to nie do wyłapania ,ok . Zapisuje dane i jak w tabelkę patrzę to takie tendencje widać .
 
STP czy Xeramic stosowałem nawet w podwójnych dawkach na bak co kilka kkm i efekt tzw boosta był dopóki nie opróżniłem baku. Od dłuższego czasu używam AR6900 też profilaktycznie i efekt odczuwalny jest dłużej ale że kilka aut się potrafi podczepić to i zapas szybciej skończył.
13C72B72-6FFA-4787-B2E2-9F53A983AEE8.jpeg

Z obsługą butelek problemów brak.Paliwo Verva 98 a w innych z tego co wiem zwykła 95.
 
Narazie koniec tej nierównej walki z nagarem na denkach tłoków, pierwotnie jak wyglądaly to chyba każdy widział a teraz no co prawda nie da się z nich jeść ale jak to mówi majster druciarstwa jest Cyk Fuch.
Pierwotnie na dwa baki wleciał dodatek BG 208 44K, później pianka Protec, która chyba najlepiej działała a w ten weekend skończylem bak z nowym dodatkiem od kolegi @wlyszkow 😁
 

Attachments

  • 20-07-26 15_09_23.png
    20-07-26 15_09_23.png
    866,6 KB · Odwiedzin: 303
Last edited:
To się zobaczy, do każdego taknowania to raczej nie ale co któreś to czemu nie. Tydzień temu dostalem paczke z zapasem trochę tańszych BG 208 i jednym 211 ( ten akurat gratis ) z dystrybucji Czeskiej to profilaktycznie coś tam zawsze wleję do baku, 211 mogę podłączyć bezpośrednio pod listwę wtryskową lub napylać na przepustnicę, ale nie mam specjalnej maszynki to narazie leży na półce.
Jak kolega @wlyszkow wprowadzi do handlu swój produkt to zapewne też go zakupie.
Na ostatni bak poszedł miks wbrew zaleceniom :cool: BG oraz chemi od @wlyszkow BG bylo tylko parę ml ( okolo 50ml )
Nie wiem co zadziałalo bardziej ale zadziałało 🤟
i dodatkowo przejechanie się paru krotnie bez celu na autostradzie 😁 też było bo autko widzi tylko drogi gminne i miejskie, wsadzenie innych wtrysków z ali tak w razie w aby oryginaly nie dostały po dupie.
A teraz relaksik, w końcu zaczełem urlop 😁
 

Attachments

  • 15957783710775931997632218897030.jpg
    15957783710775931997632218897030.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 252
Last edited:
Cholerka, podesłał byś zdjęcie tego nowego specyfiku? @wlyszkow kiedy to będzie dostępne? Bo kolega mi smaka narobił 😁
 
Na razie tylko próbki były, po wakacjach raczej bo czas na urlop...
 
Z obsługą butelek problemów brak.
Ja nie rozumiem jak ta butelka działa od AR6900 , jakoś przechylam w jedną i drugą pościskam i 25ml naleci do tej małej . W pierwszym momencie miałem ochotę up......ć to nożem ,zaczynając pod małą butelką ,bo mi się śpieszyło . Nie korzystam z niej do końca , odmierzam strzykawką i szykuje w inną małą butelkę . Jeden bak mam 46L , nie afiszuję się z mega butlą i nie worze smroda w środku .
 
Ja nie rozumiem jak ta butelka działa od AR6900 , jakoś przechylam w jedną i drugą pościskam i 25ml naleci do tej małej . W pierwszym momencie miałem ochotę up......ć to nożem ,zaczynając pod małą butelką ,bo mi się śpieszyło . Nie korzystam z niej do końca , odmierzam strzykawką i szykuje w inną małą butelkę . Jeden bak mam 46L , nie afiszuję się z mega butlą i nie worze smroda w środku .
Odkręcasz nakrętkę butelki albo chociaż rozszczelniasz przed ściskaniem i napełnianiem miarki 25ml aby powietrze miało ujście?
Wtedy szybciej idzie, 2x na bak i tankowanie do pełna.
 
Moja "instrukcja obsługi butelki"
- Trzymasz butelkę pionowo, wyciągasz górną zatyczkę wężyka.
- naciskając butelkę napełniasz miarkę (25ml) do pełna i przestajesz naciskać butelkę.
- przechylasz całą butelkę i zawartość miarki wlewasz wężykiem do baku (wlewa się wtedy zawartość miarki, z samej butelki nic nie ubywa..)
- i tak na zmianę w miarę potrzebnej ilości AR
Wot i cała filozofia..
 
Drobna uwaga tylko że zatyczka wężyka nie zapewnia szczelności w transporcie i przy upadku butelki na bok może wypaść i uwolnić przynajmniej zapachy...
 
Moja "instrukcja obsługi butelki"
- Trzymasz butelkę pionowo, wyciągasz górną zatyczkę wężyka.
- naciskając butelkę napełniasz miarkę (25ml) do pełna i przestajesz naciskać butelkę.
- przechylasz całą butelkę i zawartość miarki wlewasz wężykiem do baku (wlewa się wtedy zawartość miarki, z samej butelki nic nie ubywa..)
- i tak na zmianę w miarę potrzebnej ilości AR
Wot i cała filozofia..

No i ładny manual Ci wyszedł ;)
 
Drobna uwaga tylko że zatyczka wężyka nie zapewnia szczelności w transporcie i przy upadku butelki na bok może wypaść i uwolnić przynajmniej zapachy...
I dla tego butelkę (pojemnik) przewozimy zawsze w pozycji pionowej (zablokować możliwość przechylenia się..) , to nic się nie wydostanie.
 
Back
Top