• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Najszczesliwsze to te butelki nie są. Moje 6200 stoi w szafce i waniaje. Butelka jest tłusta.
Dawkowanie jest mniejsze niż 6900 więc drogę wziąłem strzykawkę i fiolkę po witaminie C. I to wszystko zawinięte jest w szmatke schowane w pudełko po rafaello.

Wiele zachodu, a efekt niezauważalny. Jak wrócę do domu to wypale resztę 6200 w Renii ;)

Może skuszę się na OH do hyundai ale to już będzie ostatni suplement.
 
A tam te manuale podręcznikowe , może to i dobre dla krawaciarzy co pod maskę nie zaglądają ino paliwo leją i wiedzą gdzie . Z zamiłowania do pachnącego powietrza i nosa ,oraz własnej bryki u mnie takie manuale są zawsze modyfikowane pod ino mnie ,a nie masy . Lubię zapachy benzynki extrak i inne ,ale to w garażu a nie w aucie .

Poczytajcie na innych forach do czego są zdolni tam zboki/olejo maniacy , no nie do strikte sensu czytanego manuala .
Jeśli bagnet wyciągam 4 x w mc , jeśli olej odsysam i nabieram strzykawką 100ml , to niestety ale ja robię po swojemu . Wlewam jakoś 6900 do tej małej ,potem strzykawką 10ml do innej małej szczelnej korkiem ,wsadzam w pudełko z rękawiczkami i gitara . Na zakrętach wchodzę jak chcę, bo druga mała niska i na stacji nikt nie czyta co ja tam zalewam . Po prostu nie leje paliwa na lakier ,to tym bardziej Ar6900 czy czegokolwiek , chyba że to coś do ala woskowania . Nie lubię pozalewanego silnika ,jak to po serwisach zwykle bywa , na suchym i nie pozalewanym lepiej widać , a wyczyścić coś w tej gęstwinie od góry , to się trzeba pomęczyć ,dlatego asekuracja działa .

Niech każdy robi jak mu wygodnie i wszyscy będą :)
 
No tak po odkręceniu korka , butelka działa zrozumiale ,ale ze względu na wlewanie ja wolę robić po swojemu .

Zastosowałem 6900 w drugim aucie z PI , no i już po pierwszym przelocie coś się zmienia na +.
Efekt jest bardziej odczuwalny niż przy wtrysku bezpośrednim .
Oczywiście to za mały czas ,ale moc jest i spalanie jakieś dolne się robi. Jak za 7pln na bak to byłby spory efekt .
Może łatwiej w tym silniku będzie wychwycić ,jak długo środek działa ,przez bak czy dalej .

Zastanawiam się jeszcze ,czy 400ml 6900 to nie aby to samo co 400ml 6400 .
Znaczyło by to ,że środki różni dawka , skoncentrowanie działania .
 
Last edited by a moderator:
Nie dopytałem , a ktoś nie doprecyzował .
Mając pośredni zastosowałem 6900 , czy przed wymianą oliwy można też 6400 , czy nic to nie da i szkoda kasy .
 
6400-P jest sporo mocniejsze od 6900-P, które nawet stosowane regularnie tyle nie da gdyż ciągle jest dostawa depozytów na bieżąco. 6400-P 400ml na bak daje potężną nadwyżkę detergentów co daje znacznie lepsze efekty.
 
Oczywiste piszesz ,już wiem . Tylko czy 6400 w pośrednim można i jest sens zastosować . Czy to zbytek kasy będzie przy takim wtrysku .
Np. 6900 co 20-30tyś jeden bak (wedle porady) , a 6400 przed wymianą oliwy co 50tyś ,akurat 55 mam .
 
Nadaje ,ale do czyszczenia mniej będzie miał niż w GDI chyba .
Tak pytam ,bo przy kolejnych zakupach ,przy okazji .
 
Podepnę się do tematu bo chciałem zapytać co ewentualnie mogę użyć do benzyny z racji tego że jeżdżę na LPG i wożę ciągle pół baku starej benzyny. Tankuję raz na 4 miesiące ok 15 litrów, które miesza się z 15l. pozostałej benzyny. Zastanawia mnie czy mogą powstawać w układzie jakieś osady i czy można temu zapobiec?
 
To nie jest tak, że to stare paliwo zawsze zalega, ono się miesza z nowym zawsze ale fakt, że się degraduje i warto jemu polepszyć pakiet.
W 6900p masz dodatkowo smarowanie wtryskiwaczy więc warto stosować regularnie, wydłuży także czas składowania paliwa.
 
Proporcja Oilem będzie 1:3000 ? Wczytuje się coraz wiecej w Oilem i nie wiem czy go nie przetestuje zamiast AR6400.
 
Mylisz pojęcia i produkty... Hybrogen to środek do bieżącego lania, jego odpowiednikiem w linii produktowej Archoil pod kątem częstotliwości wlewania jest archoil 6900-p max. 6400 to czyścik jednorazowy na pełny bak paliwa.
 
Dokładnie. AR6400 to czyściło. Zalewa się raz na 10-15 tysięcy kilometrów. Hybrogen to uszlachetniacz do dodawania przy każdym tankowaniu.

Tak, proporcje 1:3000, w moim wypadku 15ml na bak.
 
Chłopy, nie mam doświadczenia z tymi dodatkami. Zawsze na zimę ( z ojca na syna) dolewam denaturatu do diesli ale do benzyny obecnej nic. Jeżdżę na LPG a filtr paliwa ma ponad 16 lat bo jest niewymienny... Któryś z tych dodatkow wypada zalać?
 
Po co? Ja testuje Hybrogen że względu na jakieś cudowne właściwości oszczędzania paliwa, a przynajmniej tak twierdzi reklama. Chce się przekonać czy to prawda.

Ale tak to nie bardzo jest sens lania dodatków, zwłaszcza do LPG.
 
Za szybko napisany post: miałem na myśli 6900. Ale dzięki za zwrócenie uwagi 😉 Akurat kończy mi się. A 6400 używałem w zeszłym miesiącu, dlatego tak mi się skojarzył.
 
Last edited:
W manualu 6400 tego brak .

Powody zalecenia zalania tego dopiero przed wymianą oleju.
1. 6400 z paliwem w oleju .
2. Syf zmyty przez 6400 w oleju .

Ile km z 6400 na baku się zrobi nie ma znaczenia ,a czy ma znaczenie przez ile czasu 6400 z paliwem będzie się wypalać ?
U mnie bak wystarcza na około 1 mc .

Czy 6400 w PFI też przed wymianą oleju stosować ?
 
Zauważyłem, że masz problemy z samym sobą, no ale to tak btw.. nalewanie jest problematyczne z tego powodu, że oba środki posiadają pewną lepkość, która sprawia, że nigdy nie 'strzepiesz' (🙈🙊) i zawsze jakaś kropla poleci po rurce. Natomiast sam schemat działania butelki jest tak prosty, że małpa by umiała z tego korzystać.

Świece będą wymontowane za kilka tygodni, robię samochodem stosunkowo mało km.
 
Back
Top