• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Przypadek, albo Hybrogen wkręcił się pod koniec małej butelki, ewentualnie zmiana na Orlen 98 dała taki efekt.. wcześniej stosowałem tylko i wyłącznie paliwo Lotos Dynamic 98 z Hybrogen od czerwca. Styl jazdy wciąż ten sam, samo miasto
 

Attachments

  • Screenshot_2020-08-14-18-15-19-288_com.kajda.fuelio.jpg
    Screenshot_2020-08-14-18-15-19-288_com.kajda.fuelio.jpg
    321,9 KB · Odwiedzin: 223
Sprawdź sobie moje skoki spalania w teście Hybrogena ;) Raczej przypadek. Może autosugestia i delikatniej pociskałeś :)
 
No powiem Ci właśnie, że zdarzyło się pocisnac i to mnie właśnie dziwi. Ja ogólnie mocno przeciwny dupohamowniom jestem, więc mocno sceptycznie do tego jestem nastawiony. Natomiast całkiem ciekawe, dziś w nocy robię trasę 100km, zobaczymy
 
Znalazłem panaceum na smrody z Archoil 6900 ;-) jest to tworzywo, które powinno sobie bez problemu poradzić z taką chemia, mam rację @wlyszkow czy lepiej hdpe??? 5sztuk po 60ml i na 5bakow przygotowany jest preparat 😁
 

Attachments

  • Screenshot_2020-08-14-22-13-17-405_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_2020-08-14-22-13-17-405_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    578,9 KB · Odwiedzin: 242
Żeby się nie okazało ,że z tych butelek leci tylko po kropli 🤣
Wystarczy mała plastikowa ,z korkiem i uszczelką ,zajrzyj do ogrodniczego .
 
Zasięg na pełnym tankowaniu w 3l benzynie ponad 1000km 🙈 nie ma źle ;-) trasa miasto (40procent), podjazdy pod górki i przewaga autostrady, 6l/100, na autostradzie 120 tempomat, 6bieg spalanie 5.3l. Czy mniej niż na 98 solo? Rzekł bym porównywalnie, z minimalną przewagą z dodatkiem 🤔 dopalam bak do końca i wracam do AR6900-P, Hybrogen mnie niestety nie porwał
 

Attachments

  • IMG_20200815_041121.jpg
    IMG_20200815_041121.jpg
    3,2 MB · Odwiedzin: 200
  • IMG_20200815_034855.jpg
    IMG_20200815_034855.jpg
    4,2 MB · Odwiedzin: 193
Last edited by a moderator:
Wskazania komputera to ja ostatnio biorę ze sporą podejrzliwością.

Ja się przyznam, bez bicia, że o ile na niskich obrotach praca silnika z 6900P była lepsza, to po odstawieniu go i wyjechaniu paru baków praca na obrotach 4-6 tysięcy jest o wiele lepsza. Z 6900 bylo czuć, że to już wysiłek dla silnika (w sumie 1.4 turbo więc niby nie dziwota), brzmial troche jak piła. Na czystym 95 w ogóle. Radośnie wydziera mordę i gna do przodu, jakby się jeździło innym samochodem. Zupełnie jakby 6900 wspomagał spalanie i czyścił (o ile to robi), kosztem odrobinę zmniejszonej wydajności? Kwestia map w tym silniku? Irytujące, bo z poprawy kultury pracy wzgledem czystego 98 byłem zadowolony. Może faktycznie najlepiej silnikowi na czystym 95 i tyle.

No nic, we wrześniu zaczynam lać Hybrogen, obaczym co z tego wyjdzie.
 
No jak wrócę do 6900-p będę miał porównanie czy muli. Jeszcze zaloguje 100-200 na niemieckiej autostradzie 🙈

Dla mnie największe różnice między Hybrogen i Ar6900 to zupełnie inna sadza na wydechu, dzisiaj to znowu potwierdziłem po dość ostrej jezdzie.


Można podpiąć do postu wyżej, żeby nie był jeden pod drugim.
 
@wlyszkow na Oilem jest taka szara lub ciemno szara, natomiast na ar6900-p osad jest taki tłusty/żółty, poniżej zdjęcie czystego i po Archoil
Post automatically merged:

Co do uwag @jerseyAdmin jesteś w stanie się jakoś @wlyszkow wypowiedzieć? O tym mule na 6900 już kiedyś czytałem chyba na forum alfaholicy.
 

Attachments

  • IMG_20200522_112507_compress43.jpg
    IMG_20200522_112507_compress43.jpg
    218,8 KB · Odwiedzin: 225
  • IMG_20200617_193515.jpg
    IMG_20200617_193515.jpg
    668,3 KB · Odwiedzin: 222
6900p sam w sobie ma ciemniejszy kolor i zawiera także detergenty jak i silny smar, modyfikator tarcia, który smaruje pierścienie i ma dłużej się wypalać a Hybrogen jest bezbarwny, inna chemia.
Mniej osadów po Hybrogen mnie nie dziwi bo to jego główne zadanie, dopalanie paliwa i redukcja emisji, spadek spalania. W dawce 1:2500 w benzynie i w dawce 1:2000 w dieselu sadzy powinno być jeszcze mniej w porównaniu do paliw bez dodatków.

Co do ewentualnego 'mulenia' z 6900p to wg mnie może być tylko efekt wypalania zmytego brudu jeśli dotyczy wersji 1:1000 i jeśli wcześniej nie było stosowane 6400-P. Wtedy proces czyszczenia całego układu paliwowego może zajmować dłużej i czasami lepiej jednak najpierw użyć 6400-P.
 
Swoją drogą zapach Hybrogen coś mi przypomina. Juz kiedyś taki zapach gdzieś czułem 🤔 jeśli chodzi o zdjęcia to jedno to wydech bezpośrednio po czyszczeniu, drugie 600km na Archoil. Paliwo solo daje czarną sądzę, paliwo z Hybrogen daje taki szary osad, na pewno nie czarny ;-) dopalam bak do końca i wlatuje z powrotem 6900
 
Jeśli masz nadal Hybrogen to sprawdź dawkę 1:2500, u mnie w T-GDI działa najlepiej i wydech powinien być jeszcze czystszy
 
jeśli chodzi o zdjęcia to jedno to wydech bezpośrednio po czyszczeniu, drugie 600km na Archoil. Paliwo solo daje czarną sądzę, paliwo z Hybrogen daje taki szary osad, na pewno nie czarny

Nie no jak można porównać wydech zaraz po czyszczeniu, do wydechu po 600km . Czy nikt nie widzi tej sprzeczności .
Ja Hybrogen nie stosowałem ,stosuje 6900 i na tłumiku jest normalna szara sadza nic żółtego .
Proszę foto pierwsze przed Specolem ,AR2300 i AR6900.
Drugie foto z tym wszystkim ,a 6900 II bak jakieś 400km .
Na obydwu widać (dolna krawędź) lekki wypływ czegoś z sadzą.
 

Attachments

  • SAM_3493.JPG
    SAM_3493.JPG
    419,7 KB · Odwiedzin: 206
  • SAM_6656.JPG
    SAM_6656.JPG
    217,7 KB · Odwiedzin: 190
AR6400 był stosowany wg zaleceń serwisowych KIA odnośnie dodatków czyli co 15000 kilometrów. Poza tym mówimy o nowym silniku. Aż tyle syfu to w nim raczej nie ma, żeby czyszczenie go zamulało. Ale fakt, jak dodałem 6900 to tak tego się nie czuło, bo w sumie aż tak często nie piłuję do odcinki :) ale na czystym 95 po prostu czuć, że samochód jedzie chętniej. Nie ma lepszego przyspieszenia ani nic w tym stylu, no bo bez jaj, AR6900 to nie nitro. Ale odczucia z jazdy na wysokich obrotach są na czystym paliwie przyjemniejsze niż na dodatku. A mówimy o tej samej liczbie oktanowej i w sumie tym samym paliwie, bo staram się tankować na Orlenie - lubię OrlenPay.

A te dziecinne przepychanki wyczyściłem.
 
Cześć!
Czy jak chcę zastosować dodatek do paliwa np. Liqui Moly/Motul/Valvoline, który czyści wtryskiwacze, to powinienem mieć zatankowany samochód do pełna, czy wystarczy np. 1/2 baku lub mniej? Czy taki preparat będzie wtedy "mocniejszy" ?
 
Możesz to zalać nawet na pół baku. Jak tak zalewałem. Czy jest wtedy mocniejszy? Nie wiem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Na pewno zrób to przed tankowaniem.. jeśli masz pół baku to wlej dodatek i dolej do pełna. Ja dodatki zawsze wlewam na rezerwie i dolewam do pełna.
 
Można i po tankowaniu, dodatki się łatwo mieszają.

Co do ilości paliwa to pytanie jak duży masz bak. Dodatki zazwyczaj mają jakąś rezerwę stężenia do optymalnego działania. I najlepiej sie jej trzymać. Podwyższone stężenie niekoniecznie polepszy proces czyszczenia, istotny jest tez czas działania dodatku.

No i nie licz, że dodatek wyczyści coś poza powierzchownym syfkiem. One sa raczej do zapobiegania i bieżącej pielęgnacji układu niż do czyszczenia. Od czyszczenia to jest myjka ultradźwiękowa ;)
 
Back
Top