• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Albo wyższa prędkość obrotowa (;

Ja jak ostatnio to wlewam, to też robiłem to przed tankowaniem. Chciałem, żeby świeża benzyna od razu zmyła do baku dodatek że ścianek. Pewnie o to też chodziło @lukaszewski

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Skąd bierze się ten "syf" w układzie?

Zastanawia mnie to bo mam w rodzinie kilka aut, najstarsze jest 30 letnie (ok. 140k km), jakiś czas temu zaglądałem tam i nie było tam ani grama syfu. Ok, ktoś powie mało km, to mam inne auto, 19letnie, ponad 500k km, ostatnio zmieniałem pompę bo coś świrowała, w zbiorniku też czysto, a benzyna idzie najtańsza, nawet filtr nie był zmieniany.
 
W baku z powietrza i paliwa jezeli trafi się felerne. W silniku i wtryskach ze spalania, ale to przypadłość konstrukcji z bezpośrednim wtryskiem.
 
@Zielony34 dokładnie o to chodzi, dodatki mam wrażenie, mają wyższa lepkość niż benzyna i na pewno sporo zostaje na ściankach, stąd właśnie dotankowanie do fulla
 
Test na VW EA111. Zwykłe paliwo i po dodaniu dodatku Oilem myjącego układ paliwowy.
cbd09c877b99fd7f55dea749adda3699.jpg
 
A tu na PFI bez dodatku a potem czyszczenie depozytów z zaworów dolotowych po dodaniu dodatku Oilem Petrol DNA. To jest dawka do codziennej jazdy a nie silny czyścik.
Mercedes M111E test wg CEC F-20-98
4a34b89af95e8aa8db86c958c529d314.jpg
 
A co do zbierania się nagaru w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jaki polecacie środek by wspomniane "syfienie" się nie robiło, albo przynajmniej je ograniczyć?

Czy LM Ventil Sauber 20456 może zdać egzamin?
 
Zanim pojawiły się nowoczesne dystrybutory modne były takie oczka szklane. W Hiszpanii z 15lat temu widziałem nawet fitry w takiej szklanej kuli ala małe wiaderko przy dystrybutorach. Taki filtr po kilku miesiącach stawał się czarny jak worek z odkurzacza. Obecnie tego niema pewnie po to żeby ludzi oczy nie bolały. Gdzieś obiło mi się o uszy, że teraz są dużo gorsze układy filtrujące. A filtry wyłapują dużo mniej bo mają mniejszą zdolność wyłapywania brudu. Ale to musiałby potwierdzić jakiś specjalista. Gdyby tak było, to mielibyśmy odpowiedz skąd brud w układzie którego kiedyś nie było.
 
A co do zbierania się nagaru w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jaki polecacie środek by wspomniane "syfienie" się nie robiło, albo przynajmniej je ograniczyć?

Czy LM Ventil Sauber 20456 może zdać egzamin?

Ventil nie jest do gdi typowo dedykowany. Na pewno Archoil 6900-p max jest, fajny srodek, wracam do niego od paru lat do każdego tankowania

@wlyszkow ubolewam, że wszyscy robią ten test na tym silniku mercedesa.. przecież to stara konstrukcja :-( dlaczego nie robi się tego na nowych silnikach?
tankowania ;-)
 
Last edited by a moderator:
A co do zbierania się nagaru w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jaki polecacie środek by wspomniane "syfienie" się nie robiło, albo przynajmniej je ograniczyć?

Czy LM Ventil Sauber 20456 może zdać egzamin?
Coś z PEA najlepiej
 
W testach chodzi też o porównywalność.

Niestety element bio wnosi też więcej bałaganu
 
@wlyszkow Ten Oilem DNA mógł byś uchylić rąbka tajemnicy?
 
Last edited by a moderator:
Następca 6900p od Oilem, 1:1000, pakiet podwójny GDI/PFI + PEA nowe i FM tak z grubsza :)
 
Czyli teoretycznie lepsze niż 6900-p? Ja myślałem,.że szykuje się coś na wzór 6400 na jednorazowe użycie 😁
 
Czyli szykują się zakupy 🙈 mam pytanie, bo szukam i szukam co to ten FM? Pakiet podwójny gdi w porównaniu do 6900-p czy jak? Będzie też zabezpieczać i smarować pierścienie jak 'poprzednik'? Katalizator spalania? Coś z liczbą oktanową będzie się działo?
 
FM to friction modifier czyli smar dla pompy HP, wtryskiwaczy i pierścieni.
Oktanów nie dodaje ale inaczej przywraca dynamikę to daje nowy pakiet a właściwie dwa bo na PFI i na GDI jest inna chemia + lepsze PEA
Produkcja w UK rusza ale niestety tam nadal na pół etatu pracują przez covid
 
Bo 6900-p typowo opisany, że nie jest konieczne stosowanie paliwa o większej zawartości oktanów. Z mojego punktu widzenia to dość istotne info, bo mieszam z 95 i praca silnika jest jak najbardziej ok, nie cofa zapłonu.
 
Tak, do sprawdzenia bo nie same oktany tu grają rolę
 
No i nie licz, że dodatek wyczyści coś poza powierzchownym syfkiem. One sa raczej do zapobiegania i bieżącej pielęgnacji układu niż do czyszczenia. Od czyszczenia to jest myjka ultradźwiękowa
AR6400 i Oilem DNA też ?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top