• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

0,5l IPA na 40l benzyny nie miało widocznego wpływu na pracę silnika, samochód jak w podpisie.
Czyli stężenie ok 1,2%

Pozdrawiam,
Moim zdaniem za dużo.

Ale zacznijmy od podstaw- w miarę możliwości trzeba tankować do pełna, żeby nie dopuszczać do wykraplania/kondensowania wody na niezalanych ściankach baku.

Woda zbiera się na dnie baku. Żeby pozbyć się wody albo robimy inspekcję baku (yhy jasne;)) albo robimy emulsję czyli niszczymy granice faz i pozwalamy się zmieszać wodzie z paliwem i zostanie to potem spalone co nie do końca jest bezpieczne.

Dlatego najlepsza jest prewencja i regularne stosowanie odpowiednich dodatków do paliw. Jest tego mnóstwo - preparaty są dobrze opisane.

Głównie oparte są na zawartości niskocząsteczkowych alkoholi.
 
Nikt nie powiedział, że E10 zawiera 10% IPA i to chyba oczywiste, że jest wiele alkoholi.
Jaka jest bezpieczna dawka IPA dla pompy GDI ? Czym się różni od etanolu? Ile IPA potrzeba do wyprowadzenia 100ml wody z baku?
 
@feecle działa, nie zaprzeczę, nawet producent dopuszcza, natomiast jest napisane, że to absolutnie maksymalna wartość, powyżej której nastąpi uszkodzenie układu paliwowego. Jak dobrze pamiętam bp dość sowicie doprawia bio komponentami swoje paliwa i z tego co kojarzę samochód najgorzej na tym paliwie pracował.
Zawsze tankuje do pełna i w pl zawsze Bp Ultimate , bo na tym mi honda najlepiej ciągnie z dołu .
Na Orlen też jedzie , ale silnik ma gorsza kulturę i głośniej , wolę Bp.

IO Hondy pisze , że mogę stosować E5, E10 , raczej unikam "gorszego", tańszego paliwa bo mniej kilometrów zrobię .
Honda ma wtrysk bezpośredni.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Mój drogi przedstawicielu handlowy Archoil PL @wlyszkow zapoznaj się z krajową specyfikacją dla benzyny E10. Dowiesz się, że IPA może być, obok etanolu i innych, stosowany jako składnik, a także uzyskasz odpowiedzi na pozostałe pytania.
 
Moja Kijanka może jeździć tylko na E5 o ile pamiętam wlepkę. Dolewanie IPA biorąc pod uwagę jak niewielki objętościowo procent w mieszaninie alkoholi ona może mieć jest odrobinę ryzykowne. Rzecz jasna - jeden silnik przetrawi to lepiej, inny gorzej. Wlewanie takiej ilości alkoholu do baku to raczej na własne ryzyko.

Dodatków z odpowiednią zawartością alkoholi żeby poradzić sobie z tą minimalną ilością wilgoci jest sporo, pewnie większość sobie poradzi. Najprościej jak pisał @Pedros tankować do pełna i często, żeby wilgoć z powietrza nie miała się gdzie skraplać.
 
@wlyszkow mam pytanie czy możesz wypowiedzieć się fachowo coś na temat tego mannola 9950, którego wrzuciłem karty charakterystyki?
 
@lukaszewski Ze względu na skład kerozyna, TOFA, toluen
TOFA to kwasowy składnik smarny stosowany powszechnie do ON w niewielkiej dawce. Kerozyna ma tutaj za zadanie obniżyć lepkość TOFA. Jest odrobina przeciwutleniacza BHT aby produkt się nie starzał na półce.
Toluen to rozpuszczalnik raczej unikany obecnie zwłaszcza w produktach dla konsumentów.
 
Chciałem profilaktycznie coś zaaplikować .
W każdym baku zbiera się nieznaczna ilość wody z kondensacji różnicy temperatur.
Wlewanie denaturatu do wtrysku bezpośredniego to proszenie się o kłopoty.
AR 6900 P Max stosuje od 8 tys km bez przerwy , ale nie doczytałem w nim by absorbował cząstki wody.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Jeśli musisz osuszyć układ to napisz PW - podeślę lepszy alkohol niż IPA i z odpowiednią dawką składnika smarnego do GDI stosowanym także do paliw racing dla odpowiedniej równowagi.
 
@feecle - pół butelki jak napisałem na poprzedniej stronie. 0,25 litra więc zależnie od baku to może być do 0,5-1%. Taka ilość to już może być poza normą dla paliwa E10, nawet lejąc E5 do baku samochodu przystosowanego do E10.
 
Są dodatki do benzyn usuwające wilgoć, które zawierają 200-250 ml IPA na butelkę i każą to stosować na ok 50 l paliwa.
 
@Bodex jak masz FB zobacz sobie na profilu Sportmile Polska (jedni z najlepszych w PL i EU tunerów) i sprawdz jak wyglądają logi na paliwach BP. W przypadku mniej ostro ustawionego zapłonu sterownik nie będzie tak reagował negatywnie na paliwo. U mnie na BP nawet check pod obciążeniem wyskoczył :)
 
Mało jeżdżę, samochód często stoi całymi dniami (w ciepłym i suchym garażu podziemnym), tankuję raz na miesiąc lub rzadziej, zawsze do pełna. Czy w tej sytuacji powinienem się czegoś obawiać jeżeli chodzi o bak lub paliwo?
 
Ja tam uważam że dobra IPA nie jest zła , a najlepiej jak zawiera 500 ml na butelkę
 
I co jest małym druczkiem pod naklejką :D Bo może być długa lista do jakich silników tego nie dolewać :)
 
W jakim przypadku powinno wlać się preparat usuwający wilgoć z baku? Auto tankuje zawsze do pełna i dojeżdżam do pojawienia się rezerwy.
Silnik 1.4tsi CZCA
 
Zbliża się koniec sezonu motocyklowego (przynajmniej dla mnie), w związku z czym zawsze zostawiam motocykl z pełnym zbiornikiem paliwa na okres przestoju. Czy warto dodać jeszcze jakiś dodatek do paliwa? Jak dotychczas co roku nie było problemu po zimie, ale profilaktycznie coś mógłbym dodać:)
 
I co jeszcze zawierają oprócz IPA? :)
To żadna tajemnica, z reguły w mniejszej ilości węglowodory.
@Gardor ja wlewam co 4-5 tankowań w okresie zimowym. U mnie sytuacja czasem wygląda tak, że tankuję co 2 tygodnie do pełna i kilka dni przed tankowaniem może pływać 1/4 zbiornika benzyny. Wtedy jest większa szansa na skroplenie wody.
 
Back
Top