• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Na koniec dodam, iż jest jeden wydaje się być rzetelny test na hamowni zrobiony przez niejakiego Kivi
Sam Kivi odniosl sie scpetycznie do wyniku, co wiecej, mieli kontynuowac serię, ale niestety zadnej kolejnej części nie wypuscili (ktos im pogrozil palcem?).
 
Znam osobiście niestety Tego całego Kivi...
Chłop takie bzdury wygadywał podczas mierzenia aut na hamowni bo był zjazd grupowy że to się w pale nie mieści....
Ominął bym ten wątek tutaj.
 
Polecam obejrzeć, on sam nie wierzył, że środek cokolwiek zmieni, a jednak.
No właśnie, ale poza obejrzeniem warto jeszcze słuchać co się z tych ruszających ust wydobywa. Sami tamten test poddali w wątpliwość, bo prawdopodobnie przy pierwszym przebiegu zaczął się wypalać DPF, co sami tam wielokrotnie podkreślali.
 
Znam osobiście niestety Tego całego Kivi...
Chłop takie bzdury wygadywał podczas mierzenia aut na hamowni bo był zjazd grupowy że to się w pale nie mieści....
Ominął bym ten wątek tutaj.
Nie przepadam, widać, że ciężki typ. Niestety ma rzeszę gówniarzy, jakby pluł na nich to by udawali, że pada.
Póki ktoś nie zrobi wielokrotnego testu na tej samej hamowni przy podobnych warunkach to nie uwierzę w moc dodatków.
 
Last edited:
Ja mam w instrukcji żeby stosować dodatki do paliwa. Im gorsze paliwo tym częściej. Więc to nie jest tak, że nic nie dają. Problemy zaczynają się gdy ludzie sądzą, że dodatki zastąpią im myjkę ultradźwiękową albo wymianę części.
 
A w tej instrukcji masz napisane, skąd masz wiedzieć czy masz słabe paliwo?
Z ciekawostek to według instrukcji mam dwa razy do roku samochód nawoskować.
 
A w tej instrukcji masz napisane, skąd masz wiedzieć czy masz słabe paliwo?
Z ciekawostek to według instrukcji mam dwa razy do roku samochód nawoskować.
Bo w zasadzie to powinieneś. Masz obowiązek dbania o powłokę lakierniczą jeżeli chcesz zachować gwarancję na perforację :p Instrukcje nie są aż takie głupie jak się wydaje (wosk trochę ochroni przed płowieniem koloru np) tylko zwyczajowo się je olewa, bo niektóre rzeczy na chłopski rozum wydają się głupie.

U mnie to podzielili na regiony zależne od jakości dostępnego paliwa: Afryka i podobne: co 5000 km, Azja co 10000 a Europa co 15 tysięcy kilometrów stosować dodatek do paliwa.
 
@jerseyAdmin to w sumie dość ciekawe. Z tego co kojarzę to Japonia długo nie chciała sprzedawać diesli na nasz region z uwagi na kiepskie paliwo. O ile u nas powiedzmy, że się to poprawiło to nie sądzę żeby z kolei u nich się pogorszyło.
 
@jerseyAdmin A dokładniej? Masz tak po prostu napisane, żeby wlać dodatek do paliwa? Jakiś kobnkretny o konkretnym zadaniu czy po prostu jest zalecenie dolania czegoś do paliwa?
 
Last edited:
Dodatek dostępny w ASO Hyundai stosować co 15000km lub przy zatankowaniu paliwa niskiej jakości. Jakoś tak to leci w instrukcji Hyundai Może niedosłownie ponieważ napisałem z pamięci.
 
Dodatki do paliwa: stosować co 15000 kilometrów albo 12 miesięcy.

Opis uzupełnia o info że w UE, Australii i Nowej Zelandii co 15000, Chiny i Brazylia 5000, reszta co 10 tysięcy. Kupować co się chce, ale zalecają rzecz jasna te z ASO KIA. Biorąc pod uwagę interwał chodzi o zwykłe środki czyszczące, nic do regularnego zalewania.
 
Kiedyś natrafiłem na taką ulotkę. Nie podają jednak co ile stosować.
add5.jpg
add6.jpg
 
Last edited:
Jak dla mnie to dodatkowa strona w instrukcji, która może spowodowac sprzedaż dodatku w ASO. Raczej zamierzeniem producenta był dodatkowy zarobek, a nie zadbanie o auto. Gdyby mialo chodzic o faktyczne serwisowanie, to chyba by tą procedurę wpisali w karte serwisowa?
 
@Feberos dodatki do paliwa BMW są tak dobre, że czyszczą nagar pod pokrywą zaworów i zawory dolotowe w silniku DI :D
 
Jak dla mnie to dodatkowa strona w instrukcji, która może spowodowac sprzedaż dodatku w ASO. Raczej zamierzeniem producenta był dodatkowy zarobek, a nie zadbanie o auto. Gdyby mialo chodzic o faktyczne serwisowanie, to chyba by tą procedurę wpisali w karte serwisowa?
To jest w tabeli serwisowej, punkt między wymianami filtrów paliwa. Tylko nie jest obowiązkowy. Tak samo jak nie jest obowiązkowa (ale wpisana co 120000 km) wymiana oleju w skrzyni ręcznej i parę innych rzeczy.
 
Sory za offtop- ale mam pytanie.
Skoro nikt wyników testow w stylu "wydaje mi sie ze jest lepiej" nie akceptuje- to jak mialy wyglądać rzetelny test dodatku ?

Przeciez tego sie nie da zrobic. Zaraz wyjdzie ze inne cisnienie, inna temperatura, auto sie zgrzalo, tory byly zle i podwozie tez bylo zle.

Za duzo zmiennich nad ktorymi nie da sie zapanowac.
 
To jest w tabeli serwisowej, punkt między wymianami filtrów paliwa. Tylko nie jest obowiązkowy. Tak samo jak nie jest obowiązkowa (ale wpisana co 120000 km) wymiana oleju w skrzyni ręcznej i parę innych rzeczy.
To zmienia troche postac rzeczy.

@Jakub16 badanie w labo probki paliwa oraz to samo paliwo + dodatek.
Co do hamowni, nikt nie bedzie mial problemu, jeśli test bedzie rzetelnie przygotowany.
 
Który z dodatków do diesla waszym zdaniem zrobi lepszą robotę Oilsyn Diesel Race DNA czy Tec2000 Diesel System Cleaner?? Może ktoś oba stosował i podzieli się swoją opinią?
 
Zależy czego oczekujesz. Race DNA nie jest raczej do czyszczenia układu paliwowego, a chcesz go porównać z produktem, który przynajmniej z nazwy ma coś tam czyścić.
 
Back
Top