• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

To zmienia troche postac rzeczy.

@Jakub16 badanie w labo probki paliwa oraz to samo paliwo + dodatek.
Co do hamowni, nikt nie bedzie mial problemu, jeśli test bedzie rzetelnie przygotowany.
Ale co ma dac badanie w laboratorium ?
Na hamowni wyjdzie roznica ktora będzie sie mieścić w zakresie bledu pomiarowego.
Spalania nie zmierzysz.
Silnika przed/po nikt rozbierac nie bedzie.

Jedyne co to mozna sprawdzić parametry pracy silnika i nic wiecej.
 
Np czy zmienia smarność, czy zmienia liczbe cetanowa.
Dla mnie te dwie wartosci bylyby dużą informacja.

I wtedy uznam, że dodatek nic nie daje.
A co Ci da zmiana liczby cetanowej ? Wiecej mocy ?

Smarnosc ok. Ale reszta ?
 
Jedyne co to mozna sprawdzić parametry pracy silnika i nic wiecej
Możesz też np. sprawdzić spaliny przed i po - to też jest jakaś informacja...
Post automatically merged:

I wtedy uznam, że dodatek nic nie daje
W kontekście "generowania mocy" tak... w innych aspektach - niekoniecznie...
 
A co Ci da zmiana liczby cetanowej ?


liczba cetanowa jest miarą zdolności paliwa do samozapłonu sprężonej mieszanki paliwowo-powietrznej i uzależniona jest od wielu czynników między innymi składu frakcyjnego. Liczba cetanowa wpływa na łatwość rozruchu zimnego silnika, emisje gazów spalinowych oraz „głośne” spalanie paliwa w cylindrze. Im większą LC ma dane paliwo, tym lepsza jest jego zdolność do samozapłonu i tym bardziej sprawny i regularny jest przebieg procesu spalania.

Ogólnie gdzieś zasłyszałem, że nowoczesne diesle pracują najefektywniej z paliwami o LC=60, głównie przez wzgląd na to, że pracują na tak ubogiej mieszance, na której taki kultowy 1.9TDI nie miał by prawa pracować. Dlatego też wyłączenie/zaślepienie EGR w nowoczesnym dieslu może nie skończyć się najszczęśliwiej, bo ten odpowiada m.in. również za obniżenie temperatury w komorach spalania.
 
A co Ci da zmiana liczby cetanowej ? Wiecej mocy ?
To deklaruje większość producentow dodatkow na swoich produktach, więc bylaby to weryfikacja.
Czy to daje wiecej mocy? To generuje lepsze warunki spalania sie mieszanki.
Myślę, ze sie czepiasz i punktujesz, nastepnie otrzymujac odpowiedź, zarzucasz kolejne ignoranckie pytanie. I tak w nieksonczonosc.
Czy u Ciebie są tylko dwie opcje?
1. Używać, bo tak
2. Nie używać, bo nie
Post automatically merged:

Smarnosc ok. Ale reszta ?
Jak juz wyzej napisalem, sprawdzenie deklaracji producenta dodatku. Np, zebys stojac w sklepie i mial przed oczami dwa produkty różnych marek w tej samej cenie, nie musial kupowac na ślepo, gdzie jeden dodatek to placebo, a drugi to faktycznie dobry produkt.
 
Last edited:
Np czy zmienia smarność, czy zmienia liczbe cetanowa
Tu się zgadzam. To by było ciekawe, zbadać np. LC w czystym ON i później z dodatkiem. Ciekawe czy LC wzrośnie o tyle ile deklaruje producent dodatku?
 
@mik0905 z Race DNA ogólnie mam dobre wrażenia co nie @sprajt2 ? 😏. Zauważalnie podnosi jakość paliwa, takie mam wrażenie. srec2000 nie używałem to nie wiem.
 
Cyl życia tematu o dodatkach do ON:
- Halooo czy one coś dają?? 50/50: coś daje - udowodnij ...nic nie daje - udowodnij...
- 200 stron dygresji i wrażeń z du...o hamowni +zahaczanie o tematy istniejące dotyczące danego specyfiku i zagadnienia po 500 razy wyjaśniane (LC, smarność),
- (nowy user): halooo czy coś dają?
 
Powtórzę zapewne się ale co ja zauważyłem używając DNA
-wycisza wtryski(pracują mniej agresywnie)
-zmniejsza zużycie paliwa i to myśle około 1 l śmiało mogę powiedziec
-na wyższych obrotach tak jakby lepiej się wkręcał silnik
-łatwiejszy łagodniejszy start silnika po nocy niż na czystym ON
Ale są nie same ochy achy
Wrażenie moje (mam automat)
Przy zmianie biegów tak jakby na chwile auto łapało przymułe (takiego uczucia na vpower Shell nie mam)
Podwyższa temperaturę oleju przynajmniej według wskazania komputera w porównaniu do jazdy na czystym Vpower(nie jest to jakieś drastyczne ale tak od 3-8 stopni)
Wiec narazie w prywatnym aucie zostaje czysty VPower a DNA pójdzie do służbowej fiesty choć tu po dodaniu DNA tak jakby bardziej klekotaly wtryski i jest głośniejszy silnik na wysokich obrotach na autostradzie
 
Cyl życia tematu o dodatkach do ON:
- Halooo czy one coś dają?? 50/50: coś daje - udowodnij ...nic nie daje - udowodnij...
- 200 stron dygresji i wrażeń z du...o hamowni +zahaczanie o tematy istniejące dotyczące danego specyfiku i zagadnienia po 500 razy wyjaśniane (LC, smarność),
- (nowy user): halooo czy coś dają?
I poniżej kolejne hity od Jedrka
1. Agresywne wtryski - maja wściekliznę, tego sie nie leczy, nalezy uspic
2. O 1L smiejszone spalanie - ulala, plus opony ecofuel, dodatek do oleju i możemy zejsc o 2L
3. "tak jakby lepiej sie wkrecal" - sorry, tylko żebyś sobie nie wkrecil tego zbyt mocno ;)
4. Lagodniejszy start po nocy - to przez te wsciekle wtryski, nie budź ich tak raptownie z rana, przypominam, one mają wściekliznę.
5. 3-8 stopni podwyzsza temperature silnika - czy to jest mozliwe? Sondy by wylapaly chyba parametry spalin i regulowaly wtryski.

Serio, zrzycmy sie na jakies testy i skonczmy w tym temacie głosy prosto z dupohamowni...
 
@sprajt2 myślałem nad tym już wcześniej, po tym jak samemu robiłem badanie paliwa przed wysłaniem układu CR do regeneracji.

Czekam na odpowiedź od Venturo, czy jest możliwość i jaki był by koszt dorzucenia HFFR do podstawowego badania.
Podstawa to m.in. LC, temp. zapłonu, zawartość FAME, do tego dorzucić właśnie HFFR i mielibyśmy chyba wszystko co potrzeba, raczej w tym przypadku nie potrzebne nam sprawdzenie temp. mętnienia i blokady filtra.
Podstawowy pakiet to 400 zł. Zobaczymy jaki będzie koszt smarności.
 
Last edited:
@sprajt2 mam wrażenie ze jakoś czujesz się mało dowartościowany przez świat co by ktoś nie napisał wszystko jest na
Nie .Skoro nie rozumiesz metafory np agresywne o co chodzi to po co twoja uszczypliwość .
Jeżeli naprawdę nie podobają Ci się odczucia różnych użytkowników które są opisywane to po co krytykujesz i po co w ogóle jesteś na forum ?
Może zacznij odwiedzać dom starców czy coś w tym stylu będzie Ci lżej .A może Ja mam takie auto strupa ze zawsze jakiś dodatek coś daje .
 
4. Lagodniejszy start po nocy - to przez te wsciekle wtryski, nie budź ich tak raptownie z rana, przypominam, one mają wściekliznę.
Akurat jeżeli dodatek podnosi liczbę cetanową, to akurat ta kwestia jest faktem, bo zwiększając LC zwiększamy zdolność paliwa do samozapłonu.
 
@sprajt2 Serio? spuszczasz się nad kimś, kto opisał swoje wrażenia, a sam nic opiniotwórczego nie napisałeś.

Zgadzam się, że trzeba by zrobić testy - skoro tak potrzebujesz - to je zrób i "zamknij oczy niedowiarkom" co piszą, że wg nich coś tam działa.

Sugeruję się ogarnąć
 
Doczytałem, jak na razie, że podając dane handlowe badanego paliwa, próbkę referencyjną robią za darmo. Także pozostała by np. kwestia zrzutki na dadatki. Na początek myślę, że zbadanie najpopularniejszych tutaj obecnie AR6900D-max i Diesel Race DNA było by dobrym otwarciem do dalszej współpracy :).
 
Akurat jeżeli dodatek podnosi liczbę cetanową, to akurat ta kwestia jest faktem, bo zwiększając LC zwiększamy zdolność paliwa do samozapłonu.
To tylko jeden z czynników. A temp.powietrza? wilgotność? ciśnienie? Może w Ursusie to marginalne elementy, ale we współczesnych dieslach te wszystkie parametry są "liczone". Wystarczy, że jeden z czujników przekłamuje i już sypie się idealny start. Sama LC paliwa zatem i "lżejszy" rozruch to zmienna trudna do ogarnięcia "nie losowo".
Poza tym niejednokrotnie pisano, że wrażenia akustyczne nie są wyznacznikiem jakości np oleju. To, że twardo pracuje, nie oznacza że gorzej smaruje. To samo będzie z paliwem.
Nikt się tu nie mądrzy, ale niektórzy przez dekady zatoczyli koło w tym temacie (w tym ja) i dochodzą do wniosku, że to myślenie życzeniowe - wydałem hajs - musi działać. I pewnie działa...jak ibuprom na raka mózgu albo zjedzenie jabłka po żarciu przez miesiąc kebsów: złudne tłumienie objawów, a nie likwidowanie przyczyn.
 
@jedrek1980 @Kizashi 4000 wątków, ile można pisac o wrażeniach.
Popieraw to, co powyżej napisał @joshua79, to, że wtryski chodza ciszej, bardziej miekko, mniej agresywnie itp. nic nie wnosi. Moze poprawna charskterystyka ich pracy to wlasnie praca glosna, agresywna. Zupelna analogia jak to, ze najakims oleju silnik chodzi ciszej, gdzie w innym watku jest opisane, że na 0W20 chodzi glosniej i to dobrze, bo taki olej "nie tlumi" dźwięku....
To jest forum nastawione na wiekszy profesjonalizm niz 4000 wątków "wydaje mi sie".
 
Back
Top