Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
A czy może zaszkodzić? za 100 zł to równie dobrze mogę iść sobie kupić flaszkę czy dwie i opróżnić jednej nocy.
olej napędowy praktycznie złotówkę na litrze drożdży,
Potwierdzam, regenerowanie wtrysków Siemens w PSA to sztuka dla sztuki. Tych wtrysków nie da się zregenerować bez wymiany wszystkiego (zostaje tylko korpus). I na dodatek dużo zakładów regenerujących te wtryski nie potrafi i/lub nie ma sprzętu żeby to zrobić poprawnie. Koszt idealnie zregenerowanych = kosztowi zakupu nowych. Przerobiłem temat (2 podejścia i 2x reklamacje) i kupiłem nówki nierdzewki .@se7en wszystko zależy od układu, Siemens w PSA to piezoelektryki i regeneracja może się okazać pudrowaniem syfa, lub wręcz wyrzuceniem pieniędzy w błoto. U siebie mam Boscha i za 4 regenerowane wtryski + wymiana zapłaciłem łącznie 1620zł, więc nie zawsze może to mieć sens, natomiast przy droższych i mniej "regenerowalnych" układach może się okazać sensowne. Fakt, trzeba to przeliczyć, a ja nie zdałem z matmy więc się tym nie będę zajmować
Jakiś czas temu załączałem w którymś wątku wyniki badań wpływu paliw ON na zużycie aparatury wtryskowej. Z tych badań wychodziło na to, że czysty ON B0, bez dodatków bio (choć spełnia normy smarowności), ma gorszą smarowność niż ON B7. W konkluzji stało, że nawet minimalna ilość dodatków smarnych (ale tylko do pewnej granicy) w postaci bioestrów mocno poprawia smarność i zmniejsza zużycie wtryskiwaczy i pompy wtryskowej. To odnośnie zajzajeruA ja po raz n-ty zapytam o sens. Jeśli tankujesz "zajzer" na granicy normy smarności, lub jej nie spełniający i wlejesz dodatek ją poprawiający, to tak - ma to sens.
A jak lejesz paliwo o HFRR 180-200, czyli grubo powyżej normy, to lejąc jeszcze dodatek, co osiągniesz? jakie długo- a nawet -krótko falowe efekty? nie pytam już nawet o ekonomiczne przesłanki.
Jak coś takiego jest w końcówce wtryskiwacza to na bank leci pompa WC. Filtr paliwa zatrzymuje powyżej 92% dla cząstek rozmiaru 3-5um, więc opiłki nie pochodzą z układu paliwowego przed filtrem. Opiłkowanie pompy WC ma miejsce jak popracowała na sucho (bo są tacy mechanicy co odpowietrzają układ paliwowy na plaka), przez trafne paliwo (bez wymaganej smarności), bo przedziurawił się filtr albo się częściowo zapchał i jest deficyt paliwa w pompie WC. Jak już się opiłki pojawią we wtryskiwaczach to jest to droga do ich końca, pompy też.Jeszcze wracając do wtrysków, fachowiec od regeneracji mówił że problemem są ciała stałe w nich , bo jest tam takie ciśnienie że potrafi w nie wepchnąć wszystko, nie chodzi i nagar czy jakiś paproch tylko o coś twardego np jakiś opiłek , twardy okruch, którego ciśnienie nie rozpuści i nie wypchnie przez dysze we wtrysku i to później takie coś powoduje zła pracę wtryskiwacza, płukanka tego nie ruszy, trzrba po prostu rozebrać i to wyczyścić jak jest rozebrane.
Każde przytarcie spowodowane pracą na sucho (również w obecności wody zamiast paliwa) produkuje materiał ścierny z pary trącej. W pompie WC są bardzo duże naciski podczas pracy. Jeśli układ paliwowy za filtrem jest bez paliwa lub niedostateczną ilością, np. z powodu wymiany filtra paliwa, to odpalanie na plaka (bo niektórym dzikusom technicznym nie chce się odpowietrzać pompką) albo męczenie rozrusznika do skutku, są idealnymi warunki do przytarcia pompy.@mowczar trochę chyba się myslisz, ze pompy padaja przez odpowietrzanie. Ok, w pewnych przypadkach tak sie dzieje, ale większość pada przy podobnym przebiegu, wiec "standardowo". Takie one juz sa.