• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@Uziu92 W krótkiej perspektywie raczej dodatki niewiele wniosą, natomiast długodystansowo na pewno oczyszczą i pozwolą utrzymać w czystości cały układ CR. Ponad 200k przebiegu to 9k na dodatku niewiele wniesie.
 
@Iron Teraz musisz wyliczyć czy drożej Cię wyniesie tankowanie latami drogich dodatków, czy regeneracja układu po 200, nawet 600 tys km. :) Wydaję mi się że to 2.
 
@se7en wszystko zależy od układu, Siemens w PSA to piezoelektryki i regeneracja może się okazać pudrowaniem syfa, lub wręcz wyrzuceniem pieniędzy w błoto. U siebie mam Boscha i za 4 regenerowane wtryski + wymiana zapłaciłem łącznie 1620zł, więc nie zawsze może to mieć sens, natomiast przy droższych i mniej "regenerowalnych" układach może się okazać sensowne. Fakt, trzeba to przeliczyć, a ja nie zdałem z matmy więc się tym nie będę zajmować ;)
 
Zgadza się, ale też wypada wiedzieć o ile dodatki wydłużą żywotność układu, bo jeśli o 5-10% względem 200 tys km to słabo.
 
@Iron Teraz musisz wyliczyć czy drożej Cię wyniesie tankowanie latami drogich dodatków, czy regeneracja układu po 200, nawet 600 tys km. :) Wydaję mi się że to 2.
Obliczałem sobie koszt dodatków na długim dystansie jakie obecnie stosuję i tak, Oilsyn Diesel Race DNA 1L kupiłem na promo za 127 zł, Kleen-Flo 963 1L za bodajże 36,99 zł. Mam mały bak 50L, wyjeżdżam praktycznie do rezerwy zostawiając ok 5L. Do pełna tankuję ok 45L na Shell ostatnio u mnie to koszt 345 zł (45 x 7,66 zł). Tankuję V-Power we czwartki w tej samej cenie co zwykły ON. Na 45L różnica między zwykłym ON a V-Power to 9 zł. Te zaoszczędzone 9 zł wliczam w cenę dodatku Oilsyn Diesel Race DNA i Kleen-Flo, których dodaję w o połowę mniejszej proporcji 1:1000, więc mam na 10 pełnych baków. Na jedynym baku 50L robię ok 900 km, czyli na 10 pełnych ok 9 tyś km, dopłacam całe kilka zł do interesu z tym dodatkiem i paliwem premium. Zaszkodzi? Nie. Czy może coś poprawić długofalowo? Tak. Czy się opłaca? Tak. W skali roku dopłacam ok +/- 100 zł, także sami sobie odpowiedzcie.
 
Last edited by a moderator:
@Iron No właśnie sam odpowiedziałeś, może coś poprawić. Czy to coś to nie marketing?
 
@se7en A czy może zaszkodzić? za 100 zł to równie dobrze mogę iść sobie kupić flaszkę czy dwie i opróżnić jednej nocy. Tyle mnie to kosztuje w skali roku.
 
A moim zdaniem nie, jedyny sensowny dodatek to taki który poprawi smarność paliwa , wyższa smarność trochę odciągnie w czasie zużycie mechaniczne. Moje wtryskiwacze wystarczyło rozebrać i wyczyścić i wróciły praktycznie do wartości fabrycznych. Nie lały, cewki nie uszkodzone, ale pompę już trzeba było zrobić, bo za chwilę zaczęła by sypać mocno opiłkami, a wtedy cały układ byłby do czyszczenia, a wtryskiwacze trzeba by nowe było kupić, także koszty duże.
 
@se7en Choćby nawet jeśli wydłużą żywotność o te max 10% to jeśli w skali roku na samo paliwo wydam dajmy na to 4 tyś zł to +100 zł to jaki jest z tego procent? 2,5%. Najwyżej będę w du#e te 2,5% albo te 2 flaszki.
 
Ogólnie diesel w osobowym jak ktoś mało jeździ to przestał mieć całkowicie sens, olej napędowy praktycznie złotówkę na litrze drożdży, droższa eksploatacja, bo jak wspomniany układ wtryskowy przyjdzie kompleksowo zrobić, doleci turbosprężarka EGR i DPF to koszty duże. Może wyjść tak że jedna awaria w dieslu pochłonie różnice w wydatkach na paliwo względem benzyny. W moim przypadku koszt naprawy i przeglądu układu wtryskowego zwróci się po 2 latach jazdy przy aktualnych cenach paliw i biorąc pod uwagę zużycie diesla 6/100 a benzyniaka 10/100. Do tego odpada mi koszt mechanika bo sam to robię, także jakby robił to warsztat to na fakturze było by zapewne jeszcze pewnie koło 1000 zł więcej.
 
@se7en Ja właśnie ostatnio obliczyłem koszt dodatków i ewentualnej wymiany wtryskiwaczy tylko tyczy się to silnika benzynowego. Dałem podział ze 100 tys km 60 % miasto i 40 % trasa. Uwzględniłem spalanie miejskie na 7.5 L a na trasie 5.5 L . Dawkowanie Oilsyn Petrol DNA dałem na cały bak 45L benzyny 50 ml dodatku . Wyniki pokazały ,że na 100 000 km dodatki kosztowałyby mnie około 1600-1650 zł . Koszt jednego wtryskiwacza do TSI Boscha to około 350 zł czyli 4x350 zł daje 1400 zł plus wymiana 600 zł =2000 zł. Więc jeśli wtryskiwacze zepsułyby się tankując zwykła benzynę po 100 000 km to koszty bardzo zbliżone. Na żywotność pompy wtryskowej(czy wysokiego ciśnienia ) i pompy paliwa pamiętam pisaliście ,że dodatki nie mają wpływu . Pozostają jeszcze teoretyczne plusy ,że układ paliwowy będzie czystszy plus mniej nagaru i lepszy proces spalania paliwa przez dodatki 👍w dieslu gdzie sama regeneracja wtryskiwaczy to koszt 2,5-3 tys zł lub zakup nowych 4 sztuk po 1500 zł każda =6000 zł daje troche lepsze ekonomiczne przesłanki :cool:
 
Mam dwa diesle, jednego starego TDI na pompie który pali 5-6 l i nic się nie psuje, ta pompa i wtryski mają 25 lat i nadal to pracuje poprawie, nie trzeba się spuszczać nad jakością paliwa i laniem dodatków bo to po prostu jedzie i nie sprawia problemów, tym jeżdżę w około komina i mam tego drugiego TDCi, który to jest na trasy i na wakacje, także te 9 tys km które nim zrobiłem to jakieś 6 tys to długie weekendowo wakacyjne trasy, jak go kupowałem rok temu to benzyna była droższa jak diesel a teraz jest odwrotnie, także teraz kupiłbym silnik benzynowy. Niestety auto z pewnym przebiegiem i wszędzie zachwalanym dieslem HDi a okazało się że układ wtryskowy nie jest w najlepszej kondycji.
 
A ja po raz n-ty zapytam o sens. Jeśli tankujesz "zajzer" na granicy normy smarności, lub jej nie spełniający i wlejesz dodatek ją poprawiający, to tak - ma to sens.
A jak lejesz paliwo o HFRR 180-200, czyli grubo powyżej normy, to lejąc jeszcze dodatek, co osiągniesz? jakie długo- a nawet -krótko falowe efekty? nie pytam już nawet o ekonomiczne przesłanki.
 
Nie wiesz, ale z grubsza możesz założyć. Świadectwo dostawy masz dostępne na stacji. Możesz mu wierzyć, albo podważyć wiarygodność, tak samo marketingowy bełkot na opakowaniu dodatku, jak i pseudo badania na stronach dystrybutora.
 
Tym bardziej nie wiesz co zalewasz jako dodatek.
Jeśli zrobię 350 tys, a z dodatkiem 380 to nie widzę sensu tracić kilka tys zł(w trakcie tej eksploatacji) żeby i tak zaraz regenerować cały układ, a bzdury typu lepsza reakcja na gaz itd. to bajki.
 
Nie wiesz, ale z grubsza możesz założyć. Świadectwo dostawy masz dostępne na stacji. Możesz mu wierzyć, albo podważyć wiarygodność, tak samo marketingowy bełkot na opakowaniu dodatku, jak i pseudo badania na stronach dystrybutora.
Niby tak. Ja paliwo zamawiam do domu w hurcie, kartę oglądałem kiedyś , na karcie -29 zablokowanie filtra a przy -12 zdechła mi maszyna bo parafina wszystko zatkała. Także...
Co do dodatków to koszt takiego archoila 6900 na 10 tys km przyjmując spalanie diesla na 6 l to ok 80 zł. Niby całe nic ale po 300 tys km jakby ktoś lał cały czas to 2400 zł. 2 nowe wtryski Siemensa np 😁
 
Back
Top