• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@JohnJohn na jednego strzała możesz też zastosować Unik+ homologowany przez PSA.
b3537c3dc6440d0e089ba4d4a8e9f87e.jpeg
 
Cześć,
planuję podejść do wtryskiwaczy - ok 210 tys km, nic nie robione (1.6 tdci / 90KM, z katalizatorem, bez DPF)

tak patrząc po internetach - do jednorazowego zastosowania (jako dodatek do paliwa) przewijają się:

  • LM 2666 Diesel Spulung (ok 35 PLN) - trochę mi takim makdonaldem samochodowym zalatuje (subiektywnie oczywiście) ;)
  • LM 5156 / 20450 PRO LINE DIESEL SYSTEM REINIGER (ok 55 PLN) - ponoć coś daje, ponoć.
  • FORTE DIESEL INJECTOR TREATMENT (ok 100 PLN) - Forte rozpoznaję jako markę, przy czym dla dobrego efektu zalecają zastosować z ich własnym dopalaczem (diesel treatment, który kosztuje ok. drugie tyle, ten ponoć też można zastosować jako all-round czyścik).
  • ARCHOIL AR6400-D MAX (ok 100 PLN) - ma tu dobrą reprezentację ;) i możliwe, że ten właśnie pójdzie w bój.
Jest jeszcze sporo innych (Amsoil, Xado, Mihel, Wurth, K2 itd, itp.) , każdy super czyści smaruje i konserwuje...
Ktoś chciałby dodać jakiś jeszcze czyścik, który mu się sprawdził?

Co do AR6400 - auto aktualnie jeździ na vpower diesiel - czy nie będzie to zbyt bogata kombinacja, czy lepiej najpierw zejść do zwykłego ON?
W opisie stoi, że wystarcza 40 -80 litrów paliwa - lepiej go dozować krócej i w większym stężeniu (na 40L) czy dłużej w mniejszym (na 80L)?
Czy "aktywne molekuły" to przypadkiem tlenek ceru jako katalizator do wypalania sadzy? ;)
Czy przy jego zastosowaniu zalecana jest dłuższa jazda na uczciwych obrotach (np. +2500) żeby silnik, turbina i układ wydechowy dobrze się zagrzały? - auto zwykle jeździ po mieście także jest mało takich okazji?
Czy może lepiej przed aplikacją zastosować dodatek do paliwa do codziennego stosowania, typu AR6900 przez jakiś czas w razie gdyby AR6400 miał spowodować jakieś niespodzianki? Auto tankowane na normalnych stacjach.
AR6400-D nie zawiera tlenku ceru i nie potrzebuje ON premium
 
:) że nie wymaga paliwa premium to się domyślam, pytanie czy nie szkodzi ich połączenie (zbyt bogata kombinacja).
Jak z pozostałymi kwestiami technicznymi - stężenie, praca na wyższych obrotach itp. żeby było optymalnie?
 
Nowe 6900-d jest poprawione pod kątem współpracy z paliwami premium, aczkolwiek wg mnie nie ma co przedobrzac, ja w benzynie leje 95 plus dodatek, zamiast 95/98 premium plus dodatek. Co za dużo to nie zdrowo.
 
@lukaszewski
dla 6900-D kojarzę, przy czym mnie akurat interesuje 6400-D. Chciałbym go zastosować świadomie i możliwie skutecznie ale przy tym nie narobić jakiejś kaszany, bo silnik wcześniej dodatków żadnych nie widział :).
 
Wlej do baku, zatankuj do pełna zwykły ON i zrobi co trzeba
 
Zbiornik to nominalne 53 L, sugerujesz większe stężenie?
Czy trzeba jakoś specjalnie auto przegonić jakiś dystans, czy się tym nie przejmować?
 
A jak się ma stosowanie dodatków czyszczących AR6400 do ON (w aucie które takich dodatków nie widziało) do czystości filtra paliwa? W zaleceniach LM2666 jest, czy w każdym razie polecano mi stosować po wymianie filtra.
 
Chłopaki, znalazłem coś dla Was ;)
 
1 butelka 400ml będzie akurat. Ja na serii 6400 robię pół baku spokojnie a potem pół baku szybko w trasie. Filtr paliwa kontrola w normalnym trybie, od 10 lat nikt nie zgłosił problemu z filtrem.
 
Nie chodzi tu o problemy z filtrem ale o zbędne rozpuszczanie syfu który w nim siedzi i gonienie go po układzie. Dla mnie to nawet logiczne ale być może nie jest konieczna taka wymiana przed stosowaniem czyścika.
 
Na wam powiem że chyba najlepiej odsluchowo moja Skodzina chodzi na Vpover diesel nie klekocze zbiera się jakby lepiej i spalanie mniejsze.
Porównując do Verva ,Verva +6900,zwykły on Orlen +AR 6900,zwykły Shell + AR 6900.
Dlatego od jakiegoś czasu leje Vpover Diesel zwłaszcza że czwartki jest w normalnej cenie zwykłego ON
 
Z mojego doświadczenia wynika, że moje diesle chodzą najlepiej na Lotos dynamic plus AR 6900 a miałem nieprzyjemne doświadczenie z Vervą, gdyż silnik kaszlał, nierówno chodził. Czym prędzej zalałem go lepszym paliwem.
PS. Teraz jest na temat? Proszę o powagę modera
 
Paliwa produkowane przez nasze rafinerie stoją na bardzo przyzwoitym poziomie.
Nie upatrywałbym przyczyn nieszczęść w pierwotnym surowcu.

Meksyk zaczyna się po rozkonfekcjonowaniu:

- opiłki z pomp
- wilgoć
- smary technologiczne
- życie biologiczne (ON)

Znakomita większość stacji paliw spełni rygorystyczne normy inie ma się czego obawiać.

Jest jednak pewien niesmak podczas komponowania paliw i droga na skróty jest np dodawanie składników metalicznych (mangan) do benzyn- bo po prostu brudzą.

Każdy producent gotowych paliw działa w ramach obowiązujących norm i takie paliwo często z nawiązką spełnia normy (można zajrzeć sobie doodpisu ze świadectwa jakości dla danej dostawy paliwa).

Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie aby jeszcze bardziej, umiejętnie podrasować paliwa np. w ON można poprawiać smarność co przekłada się na znaczne oszczędności w późniejszym okresie eksploatacji.

W ON (to jest moje zdanie) koniecznie trzeba poprawić parametry paliwa bo również istotny jest cały układ od wtryskiwaczy poprzez czystość samej komory spalania, EGR, Turbo, katalizator i oczywiście filtr cząstek stałych.

Pełniejsze spalanie, wysokie obroty i trasy to chyba najlepsza recepta:)

Osobiscie używałem:

- Amsoil(ADFCN) - korekty na wtryskach -> znaczna poprawa. Filtr paliwa CZARNY.

Potem regularnie:

- Millers Power Diesel Eco Max (poprawa kultury pracy

- Sporadycznie depresator KleenFlo, zielony czyli mieszanina ksylenów i izopropanolu. To jest moim zdaniem jeden z lepszych mieszanin czyszczących (nawet samemu komponowałem sobie takie coś). Kilka tankowań na dużym nadmiarze środka - kolejna poprawa korekt, można używać całorocznie.

-AR6900D - od kilku lat już przy każdym tankowaniu. Już nie wiem jak jest bez tego. Detergenty, cetan booster, katalizator spalania, poprawa smarności to jest to co mnie przekonuje (skład bardzo podobny do Millersa)


Warte podkreślenia jest to, że większość zanieczyszczeń np w układzie paliwowym pochodzi wlanie z materiałów układu paliwowego- paliwo rozpuszcza elementy układu paliwowego, nie spektakularnie ale taktycznie, kropla drąży skałę i stad większość ciemnych osadów podczas czyszczenia, które jest istotne. Czasem tez „dafnie” zalęgną się w zbiorniku jeśli paliwo jest baaaardzo zlezale

Nie wyobrażam sobie jednak nie zalać preparatu czyszczącego układ wtryskowy do puszki filtra paliwa podczas jego wymiany:).
 
Panowie czy LM 2666 Diesel Spulung mogę wlać cały na pół baku(ok 25 litrów z 50) bez problemu? :)
 
Masz na yt film akademia liqui moly z 2666.
 
Witam właśnie zakończyłem test dodatku oilem hybrogen i w porównaniu do chociażby AR 6900 dmax nie jestem zadowolony spalanie większe na oilem o ok 0.3 l na 100 oraz czasami przy lubił zakopcić czego przy Ar nigdy nie miało miejsca. Także nie polecam i nie odradzam, może z 2.0 dCi się nie polubili. Ale w sobotę żalem cały zbiornik z dodatkiem Stanadyne Performance Formuła i spalanie że średniego 7.3 spadło na 6.8 na kompie, jeszcze sprawdzę pod dystrybutorem jak wyjezdze zbiornik,dymu brak,
 
Daj znać jak wyjeździsz zbiornik z Stanadyne bo aktualnie kończę butelkę AR6900D i zastanawiam się czy pozostać przy tym dodatku czy spróbować właśnie Stanadyne. Też mam 2.0dCi 😉
 
Back
Top