• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Wydaje mi się, że depresator wypada zalać przed początkiem mętnienia ON, aby był skuteczny.
Ja wczoraj wlałem xeramic, w poniedziałek rano prognozę mam na -27° o 4 rano. Zalany on z temperaturą mętnienia -9°, a blokady filtra -30°.
 
Zalałem, zobaczymy co to dało.. Zawsze jak coś Żony benzyniak jest w odwodzie 😁
 
Ja dziś chlusnalem DFA 39 z butli (normalnie przelewalem do buteleczki 50ml) i weszło że 300-350ml na bak paliwa 65l. Mam nadzieję, że nie przedobrzylem, bo oczywiście nie chciałem tyle wlać.
 
Sam AR6900 nie zawiera chyba nic wspomagającego ropkę przed zamarzaniem?
 
Nie, Ar nie chroni przed zamarznięciem ropy. A szkoda, byłby kompleksowy szuwaks 😁
 
Szkoda ale może gruźnik jako tako zapali rano w poniedziałek :D
 
Dlaczego miałby nie zapalić? Mój 1.9TDI odpalał od dotknięcia na mrozie mimo upalonych wszystkich świec i bez dodatków w zbiorniku.
 
U mnie m.in. Czarna Strzała w zbiorniku ale w zwykłej dawce. W podwójnej silnik chodził trochę bardziej głucho, miałem wrażenie, że lekko przymula, ale to może dlatego, że chodził bardziej głucho.
Splanie ok 6/100 średnia około 27kmh trasy krótkie 2 x 10km także sporo na zimnym. 1.6 tdci.
Przydałby się oddzielny temat na depresatory, bo są ich różne koncepcje.
Co do AR to chyba szkoda by było go fabrycznie "brudzić" tanim depresatorem ;)
 
Przy dobrej jakości ropy odpali bez problemów. Przy arktycznej nie będzie problemów w ogóle, ale nawet zwykła ropa jeżeli będzie trzymać parametry i depresatory nie będą potrzebne.
 
Przy dobrej jakości ropy odpali bez problemów. Przy arktycznej nie będzie problemów w ogóle, ale nawet zwykła ropa jeżeli będzie trzymać parametry i depresatory nie będą potrzebne.
a co zrobić jak diesel nie chce odpalać nawet bez mrozów? (Tzn. odpala, ale ciężko). Czy jakiś dodatek może tutaj coś pomóc?
 
To się sprawdza/wymienia/naprawia odpowiedzialne za rozruch elementy. Dodatki tu nie pomogą, chyba że plakiem w dolot będziesz dmuchał.
 
@Karopir sprawdź rozrusznik, punkty masy na samochodzie, wtryskiwacze (cały układ wtryskowy najlepiej, łącznie z wymianą filtra paliwa)... Ja w stilo miałem skorodowaną masę i mimo regeneracji rozrusznika i nowego akumulatora 77Ah dało to niewiele, auto dalej ciężko paliło, a dostęp do tego punktu masy był tragiczny, dlatego odpuściłem...
 
Czyli rozumiem, że w przypadku odpalania silników diesla paliwo ma raczej tylko znaczenie przy niskiej temperaturze, a jak jest problem z rozruchem to trzeba szukać usterki w aucie? Nie chodzi mi o przykład konkretnego auta tylko pytam ogólnie
 
TDI PD na przykład nie odpali jeśli wał korbowy nie osiągnie określonej prędkości obrotowej. Po prostu sterownik nie wyśle sygnału otwarcia wtryskiwacza. I najczęstszym problemem jest zmęczony życiem rozrusznik a to jakie paliwo jest wlane nie ma zbytnio znaczenia. No chyba, że zamarznie w głowicy to nie odpalimy w ogóle (ale to mało prawdopodobne).
 
@Feberos chyba w wielu autach jest tak jak wspomniałeś z tą prędkością obrotową. Dlatego auta nie chcą odpalać przy uszkodzeniu czujnika położenia wału
 
Czujnik jest niezbędny, aby ECU wiedział kiedy inicjować wtrysk paliwa.
 
Back
Top