• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Chętnie zobaczę jak ze Skyddem wygląda sytuacja. Co do K2 DFA - 39 mam dobre doświadczenia.
 
Mam kleen flo zielony i zobaczę z nim , skyyda już chyba nie mam na stanie ale jeszcze sprawdzę , co do dfa to tak organoleptycznie różnicy praktycznie nie ma , mętność podobna , gęstość też , biorąc pod uwagę dawkę jaką dodałem do ON to szału nie ma, przynajmniej dla oka.
 
K2 dfa to taki "mannol diesel ester",
Czyści układ wtryskowy,podnosi liczbę cetanową, i smaruje .
I podobno działa jako depresator:)
 
Zimą nie stosowałem, więc nie wiem jak z byciem depresatorem u niego. Czy czyści? delikatnie pewnie tak. Smaruje? być może, ale jakiegokolwiek składnika wpływającego na podniesienie LC nie chu chu nie znalazłem w MSDS.
 
No właśnie, ale ni jak nie ma to odniesienia do rzeczywistych parametrów.
 
pytałem kilka dni wcześniej o ten cetan R, ale nikt mi nic nie napisał, czy ktoś z was to stosował czy to jakaś lipa jest ? linków nie można tu wstawiać, ale jest to na znanym portalu aukcyjnym A*****o do znalezienia, podobno podnosi mocno liczbę cetanową.
 
to jest nas dwóch :D w aukcji niby jest kilka pozytywnych opinii. Trzeba będzie chyba samemu wypróbować.
 
Cetan R taki trochę krzaczek ;) co w nim siedzi, nie wiadomo. Mogę się domyślać, że cetan booster a czy coś jeszcze?
Wyceniony też dosyć wysoko, podobnie do EcoMaxa, także odpuściłem sobie.

Myślę, że warto porównać K2 ze Skyddem.
Sam się zastanawiam, kierując się trochę msdsami, która koncepcja jest lepsza: DFA na ksylenach (wszystkoobiecujący), czy Skydd na "benzynce" / nie wiem czym, obiecujący właśnie tylko to, do czego został stworzony. ;)
Tylko, porównanie trzeba robić w takich samych warunkach, żeby miało to jakąś wartość. Ta sama ilość paliwa, przepisowa, dokładna dawka depresatora (później zawsze można podwoić w tym samym naczyniu) i ta sama temperatura (czyli raczej zamrażarka).
RU sporo tego testują ale K2 nie widziałem, poza ich reklamowym filmikiem na YT, który nic mi nie mówi, bo nie wiadomo przy jakiej temperaturze był robiony.

Co do samego efektu, skoro depresator ma "zmniejszać" igiełki parafiny wpływając na płynność paliwa, to należałoby porównać zarówno mętnienie, jak i właśnie płynność / "mieszalność" całości.
Przewinęło mi się gdzieś porównanie chyba letniego czystego ON i z dodatkiem Castrol TDA na YT - oba były mętne ale ten z TDA dobrze się przelewał.
Podobnie też mi się przewinęło ze Skyddem i zimowym dieslem.
Porównywalność produktów oczywiście żadna, chodzi o to że paliwo było mętne, ale płynne, z dużo mniejszą ilością/bez "margaryny" na dnie.
A w ogóle to depresatory chyba już kwalifikują się na swój własny temat.
 
Kiedyś kupię buteleczkę tego cetanu r dla własnej ciekawości.
CO do moich próbek to przelewanie bardzo podobne, osobiście widzę bardzo ale to bardzo mała różnice , kleen flo zielony też ma ksylen w składzie bodaj, jako depresator jeszcze go nie testowałem ale jako dodatek do paliwa owszem w wielu silnikach diesla , na cr , na zwykłej pompie rzędowej , na pompie rotacyjnej typu vp i stanadyne i jedno co jest mocno zauważalne to powoduje o wiele mniejsze zadymienie z rury wydechowej szczególnie w cr i na pompie vp , silnik CDI na czystym on lubi zakopcic szczególnie na oleju B7 gdzie z dodatkiem kleen flo praktycznie wcale nie ma dymu, podobnie jest z silnikiem na pompie vp , o wiele mniejsze zadymienie praktycznie niewidoczne.
Skyyd można kupić dość łatwo ale podobno jest strasznie dużo podróbek i w sumie nie wiadomo co się trafi . K2 dfa też wpływa na mniejsze kopcenie ale nie tak jak klenn flo , stosowałem też kiedyś stanadyne w niebieskiej butelce , dostałem to od pompiarza co wymieniał mi zawór regulacji dawki w pompie vp30 , tamten dodatek też był fajny bo było czuć że auto jakby mocniejsze , silnik równiutko pracował i dużo mniejsze zadymienie.
 
Cetan R dość drogo wychodzi. Najlepiej mieć własną stację paliw, żeby się opłacał. Pewnie główny składnik to to azotan 2-etylohexylu, bardzo podatny na oksydację, czyli wskazane by zużyć go jak najszybciej.
Skydda ostatni kupiłem za 8,67 pln za 1L - Orlen ma akcję wyprzedaży chemii. Castrol TDA - wycofano ze sprzedaży - nie mogę dociec czemu, b. dobry i wydajny.
 
Mam własny zbiornik na on , od razu bym go wlał jak coś do tego zbiornika.
Dziś się mrozi kolejna próbka oleju napędowego z dodatkiem benzyny vs z depresatorem , wieczorem zrobię zdjęcie jak porządnie wymarznie .
 
Lewy słoik z benzyną , prawy z depresatorem
 

Attachments

  • IMG_20210211_185909.jpg
    IMG_20210211_185909.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 471
Jak to wygląda? oprócz zmętnienia są różnice?
 
Z benzyną jakby bardziej płynne jest. Oczywiście to wnioski wyciągnięte organoleptycznie😃Temperatura w czasie robienia zdjęcia -14 , odczuwalna ok- 20 z powodu wiatru silnego.
 
Zawsze tankuję paliwa premium, zwykle Vervę, przy każdym tankowaniu dolewam olej 2T, na 50l jakieś 200ml.
Kupiłem ostatnio AR6900-D MAX i zastanawiam się, czy sam Archoil w zupełności zastąpi olej w celu poprawy smarności paliwa, czy mimo wszystko pomimo AR stosować jakieś małe dodatki 2T?
 
Z benzyną jakby bardziej płynne jest. Oczywiście to wnioski wyciągnięte organoleptycznie😃Temperatura w czasie robienia zdjęcia -14 , odczuwalna ok- 20 z powodu wiatru silnego.
Paliwo nie czuje wiatru ani wilgotności, więc -14 to dla niego -14.

Pozdrawiam
 
Zawsze tankuję paliwa premium, zwykle Vervę, przy każdym tankowaniu dolewam olej 2T, na 50l jakieś 200ml.
Kupiłem ostatnio AR6900-D MAX i zastanawiam się, czy sam Archoil w zupełności zastąpi olej w celu poprawy smarności paliwa, czy mimo wszystko pomimo AR stosować jakieś małe dodatki 2T?
Olej 2T jest do 2T, Archoil jest zaprojektowany, przetestowany i rekomendowany do stosowania w silnikach Diesla - dla mnie odpowiedź jest oczywista :)
 
Last edited:
Tu kłóciłbym się. Wymuszony obieg powietrza ma wpływ na temperaturę ciała (fizyka).
 
Back
Top