• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Wymuszony obieg powietrza nie obniży temp ciała poniżej temp powietrza. Rozprężający się gaz moze jedynie ochłodzić się, ale to nie ten przypadek.

Pozdrawiam,
 
Zawsze tankuję paliwa premium, zwykle Vervę, przy każdym tankowaniu dolewam olej 2T, na 50l jakieś 200ml.
Kupiłem ostatnio AR6900-D MAX i zastanawiam się, czy sam Archoil w zupełności zastąpi olej w celu poprawy smarności paliwa, czy mimo wszystko pomimo AR stosować jakieś małe dodatki 2T?
Według mnie, jeśli tankujesz premium i to premium faktycznie ma smarność na poziomie 200um, więcej składników czyszczących (bo czasem premium jest zwykłym ON) to nie stosował bym ani 2T, ani archoil co każde tankowanie. Te parametry paliw są w zupełności wystarczające pod względem smarności. Czy archoil zastąpi olej 2T? Zdecydowanie tak i uważam że będzie lepiej działał, wszechstronniej niż 2T, do tego będzie w tej samej cenie lub tańszy. Aczkolwiek z tego co udało mi się tutaj u nas dowiedzieć to Archoil nie "smaruje" aż tak dobrze jak ON premium, choć pewnie ten parametr jest poprawiony w stosunku do zwykłego ON i myślę że i tak lepszy niż olej 2T, który sam kiedyś stosowałem i mimo wszystko przeżuciłem się na sprawdzone paliwo premium. Jak dla mnie idealnym połączeniem byłoby paliwo B0 + Archoil. Wtedy mógłbym zrezygnować z premium. Niestety u mnie w okolicy nie spotkałem się z taką stacją która miała by go cały rok. Raczej mają go stacje prywatne.
 
Wykorzystuje butelkę od Archoil, bo idealnie dopasowana jest do schowka w podłokietniku i wlewu paliwa Jak zamykam podłokietnik to dociska ją z góry, nie ma opcji aby przewróciła się w schowku.

Leję 100ml/50l diesla.
archoil-ar6900-p-max-100ml.jpeg

e786cc817e8b4071967be1d11ef46957.jpg
 
Paliwo nie czuje wiatru ani wilgotności, więc -14 to dla niego -14.

Pozdrawiam
Próbki stoją na wietrze , także zimne podmuchy myślę że mają wpływ tak jak pisze kolega wyżej . Jak dalej będą mrozy to będzie jeszcze test z innym depresatorem i dodatkiem nafty , bo gdzieś w garażu miałem jeszcze
Pozdrawiam 🙂
 
Hey stosowalem Archoila ale z uwagi na trudna dostepnosc w DE gdzie mieszkam dokonalem zakupu Mannol Diesel Ester.
Dam znac jak sie to sprawuje :)
W Silniku tez mam olej z tej firmy to moze sie niemiaszki nie pogryza :)
 

Attachments

  • s-l1600 (1).jpg
    s-l1600 (1).jpg
    174,5 KB · Odwiedzin: 134
@arecky Mannol jest produkowany na Litwie.
 
Mimo to latwiej mi go kupic na ebay.de . Jesli chodzi o Archoila to katastrofa
 
Last edited by a moderator:
Używał ktoś z was k2 diesel dictum?,
Czy można wlać 2 puszki tego specyfiku na bak ~50l, czy lepiej po jednej co każde tankowanie.?
 
Używałem jako zamiennika LM2666 (jako taki reklamowany przez K2) podpinany na krótko. Można wlewać też do baku. Raczej trzymałbym się proporcji, czyli 1 puszka na bak.
 
Ktoś moze pomóc w rozszyfrowaniu tego specyfiku, Viking diesel power widzę że duży udział ma nafta co więcej?
 

Attachments

  • Screenshot_20210219-210957.jpg
    Screenshot_20210219-210957.jpg
    648,2 KB · Odwiedzin: 140
Zawsze tankuję paliwa premium, zwykle Vervę, przy każdym tankowaniu dolewam olej 2T, na 50l jakieś 200ml.
Kupiłem ostatnio AR6900-D MAX i zastanawiam się, czy sam Archoil w zupełności zastąpi olej w celu poprawy smarności paliwa, czy mimo wszystko pomimo AR stosować jakieś małe dodatki 2T?
Też 2T stosowałem , niby ciszej pracował , ale to placebo . 2T wali popiół do DPF a, chyba najlepszy był LM, Addinol jednak najlepsze efekty dawał Kleen Flo dodatek wielofunkcyjny na którym interwał wypalania DPF w trasie wydłużył się z 1500 do 2400 km. Na tych 2T było 750-1200 km .
A tu Kris pokazuje , że 2T nie miesza się z ON i to co wlejemy tu siedzi na dnie baku i gdy taka pompa zassie gluta to 2000bar sprawia , że trzeszczy w szwach..2T to błąd.
Może w starych dieslach MB W124 nie miało znaczenia , ale w commonrille to foliarstwo.
Klennflo absorbuje kotki wodne.
Czyści końcówki.
Poprawia punkt zapłonu ON
Zabezpiecza wytrącaniu parafiny.
Do stosowania cały rok.
Ar 6900 D zabezpiecza elementy metalowe układu, smaruje.

Zobacz film , kluczowy moment 2T jest od minuty 13.30


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja sie zraziłem do dodatków do ON,
Odkąd na mannol diesel ester samochód przestał mi odpalac, zaczął chodził na 3 cylindry, korekty się rozjechały a za autem było jak przy odpalaniu stara na mrozie.
Może inne dodatki są lepsze, ale ja wracam do czystego ON standard + depresator na zime.
 
Woda , kluczowe jest jej usuwanie z układu nawet latem, bo niech ci zostanie w pompie kropka wody gdy zatrzymasz silnik i auto postoi kilka dni to w tym miejscu na pompie jest erozja powierzchni metalu i zaczyna się równia pochyła.

To zobacz różnicę między polskim, a niemieckim ON
Id 2.00 minuty

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
@Bodex było minęło olej napędowy z przed 15 lat w PL, a dzisiejszy to zupełnie co innego. Przesiąkłeś tą niemczością. Może czas abyś zaczął udzielać się na jakimś niemieckim forum. Jak zatankuję w Niemczech nie czyję aby reni przybyło z 20 czy 50 KM, zużycie też nie spada.
 
@soszo Może celowa robota z cenami , bo jest ciśnienie na eliminacje spalinowych .
Dzisiaj na meila wpadła reklama Hyundai Cona 130 ps EV 34800€ i dopłata 13000€ z Umweltzone .
Dla wielu kuszące zwłaszcza mieszkańców dużych miast , do pracy i na zakupy jeździ za prąd z gniazdka i 0 opłaty drogowej.
U nas też to wejdzie bo MM współpracuje ściśle z Berlinem .
Tzn u nas nie wejdą dopłaty , a zakazy spalinowych w centrach ...
U nas wszystko gorzej i drożej...
Pytałem w ASO Hondy ile przegląd AB2 - 200€ z olejem Honda i filtrem oleju+ uszczelka.
Taniej niż w Rzeszowie ? 1050 zl ???


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Back
Top