• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@JohnJohn I z tego powodu piszę o nominalnych wartościach. Jak te +7 LC wyjdzie na realne +4 to i tak będzie bardzo dobrze. Amosil ma 90% boostera, Ar o ile dobrze pamiętam do 80%. Millersa nie sprawdzałem. Co do dobijania ON LC 53 na więcej to ma to sens bo jest wiele badań, które to potwierdzają.
@STREAM-HD Co do odczuć za kierownicą to jestem w pełni świadomy tego jak mogą być różnice bo od 25 lat jestem kierowcą a w tym ponad pięć jako kierowca zawodowy. Daleki jestem od wyrokowania po jednym dniu lub kilku km. Mam jednak dosyć czuły "słuch" i doświadczenia z wielu aut. Jasno piszę, że opieram się na odczuciach i tym co słyszę bo to dla mnie najistotniejsze. Gdyby nie to, że moje 1.5 tdci na czystym ON pracuje dosyć niemiło to temat dodatków pewnie by się nie pojawił (w moim przypadku).
To że podwyższenie LC wpływa na wyciszenie silnika nie jest moją teorią, potwierdzone to zostało wieloma testami i opisane w wielu opracowaniach. Zasada jest prosta, wcześniejszy samozapłon, niższy skok ciśnienia i wydłużenie czasu uwalniania energii. W skrócie "cichszy" wybuch mieszanki, lepsze dopalenie przez co ciszej, więcej odzyskanej energii i czystsze spaliny. Wybaczcie uproszczenia ale laikiem jestem i tak to rozumiem. ;)
Oczywiście silniki opracowywane są pod kątem określonej LC i wyjście po za margines przynosi więcej strat niż zysku. Nie od parady jednak ON najwyższej kategorii zaczyna się od LC 55. Doczytałem się też, że można się spotkać z paliwami premium, które LC mają na poziomie 60.
Faktem jest, że dopiero od niedawna zacząłem zgłębiać temat jakości ON i jestem na etapie świadomej niekompetencji. Przynajmniej w minimalnym stopniu postaram się to zmienić. Oczywiście nie wykluczam, że zmiany składu mieszanek nałożyły się na zmiany w odczuciach i nastąpił efekt placebo. Jeśli tak jest to niech trwa jak najdłużej. Czego życzę sobie i wszystkim testującym. 🤣
 
Widzieliście ten test na hamowni paliwa z auchan bez dodatku i po wlaniu dodatku milers? No trzeba przyznać że tyle mocy dodało że jestem w ciężkim szoku jestem ciekawa jakiego samego testu z archoilem
 
Widzieliście ten test na hamowni paliwa z auchan bez dodatku i po wlaniu dodatku milers? No trzeba przyznać że tyle mocy dodało że jestem w ciężkim szoku jestem ciekawa jakiego samego testu z archoilem

Był już tutaj zamieszczany. Obejrzałem sobie go dokładnie i moim zdaniem jest już jeden problem.
Dziwny wykres na czystym paliwie, dołek w mocy w górnym zakresie obrotów i poruszona kwestia, czy przypadkiem nie zaczął się wypalać DPF.
Także IMO test do poprawki, za dużo niewiadomych. Osobiście nie wierzę, żeby dodatek w tak znacznym stopniu poprawił osiągi silnika, tak znaczna różnica przebiegu w górnym zakresie, bo to prawie 20KM, była by odczuwalna w dieslu nawet dupohamownią. Wiem, bo zmiana mapy w moim DW10C, z fabrycznych 140KM, na fabryczne 163KM zrobiła kosmiczną robotę w górnym zakresie obrotów, a z dodatkami...największą różnicę jaką odczuwam, to interwał wypalania DPF, specyficzny zapach z wydechu na zimnym silniku i podświadome nadzieje, że ten CR ma jakąś miękką poduszkę pod głową.
 
Cichy bo zamulony Na Mannolu nie ma takiego kopa...
Niestety w mieście Mannol średnio się sprawdza. Samochód rzeczywiście dosyć późno reaguje na naciśniecie gazu. Tak jakby turbodziura się zwiększyła. W trasie to praktycznie nie przeszkadza, ale w mieście zacząłem się mocno wahać przed szybkim włączeniem do ruchu. Mannol zostanie jako wyjazdowy dodatek bo w sumie w długich trasach "cisza" jest najbardziej potrzebna. Czyli powrót do starej mieszanki, może odrobinkę Mannola dodam...
 
Pozwoliłem sobie też sprawdzić Mannol i odczucia miałem podobne, 1ml/1L to chyba przesada. Robiłem 0,5 Mannol + 0,4 Amsoil C+ żeby nie mulił.
Chwilowo mam zaparkowany ten projekt bo co innego mam na obseracji, w zbiorniku.
 
Przejeździełem 2 baki z mixolem s w citroenie c3 w składzie 50l on +250-500ml mixolu,i mogę powiedzieć, że wyciszylo wtryskiwacze i to bardzo słyszalnie oraz zmniejszyło zadymienie.
W peuegocie 301 stosuje 250ml na 50l on i wypalajac 2 baki, samochód stał się zrywniejszy z niskich obrotów, tzn ciągnie juz od 1000obr,gdzie wczesnej poniżej 1500 miał już wyraźny problem.
 
Pacjent - Chrysler 300C CRD, silnik OM642.
Po kupnie zorientowałem się, że auto dłużej jeździło wokół komina bo sporo było zapełnienia w DPF, ale autko chodziło miękko i cicho.
W moich rękach auto nabija kilometry wyłącznie w trasie więc wypalanie było, zapełnienie spadło do ok 24 %. Za to silnik stał się głośniejszy (wtryski).
Po lekturze forum i po podwójnej dawce preparatu LM do czyszczenia układu wtryskowego przyszedł czas na zatankowanie paliwa i wlanie AR6900D-MAX.
Pierwsze korekty zrobione przed LM, potem po przejechaniu iluś tam km o znów korekty (poprawa minimalna) ale za to dużo sadzy w DPF. Czyżby za duża dawka środka czyszczącego ?
Zatankowałem VERVĘ i dopiero wtedy przypomniałem sobie, że czas na AR6900. Miałem zalać zwykły ON ale co tam.
Napiszę Wam, że jestem pod wrażeniem.
Wibracje kierownicy zredukowały się w 80%. Silnik pracuje inaczej, przyjemnie wydaje niskie dźwięki.
Na dniach muszę sprawdzić korekty i zapełnienie DPF.
 
@metalowy wibracje ustały już po zatankowaniu vervy czy dopiero po Verva + Archoil. Daj znać koniecznie z tymi korektami.
 
Wszystkie pozytywne odczucia to efekt wymieszania VERVY i AR6900. Wcześniej też tankowałem VERVĘ, zamiennie z EFFECTĄ i walczyłem z tymi wibracjami (poduszki silnika, pasek WK, teraz nowe koło pasowe czeka na założenie, itd.). Po prostu nie spodziewałem się aż takich zmian w akustyce silnika. Hmm, jak jeszcze zmienię olej z dodatkiem 9100 to dopiero będzie...
 
Może być lepiej ale pamiętaj, że wyraźna poprawa jest tylko w niektórych przypadkach, a akustyczna może być możliwa ale głównie w zakresie obciążenia do którego AR9100 jest dedykowane, czyli średnie do wysokiego. Na jałowych możesz wyczuć różnicę w pracy ale będzie delikatna i mówię to jako użytkownik, który zrobił z tym dodatkiem +/- 100k km na 4 różnych samochodach :)
 
Z wielkim zaciekawieniem czytam ten wątek, bo jestem posiadaczem diesla z którego z grubsza jestem zadowolony (Honda Accord VII 2.2 polift). Od kilku kkm używam Archoil AR6900D. Z którego jestem zadowolony. Swego czasu próbowałem Oilem Hybrogen, który był słaby. Spalanie wcale nie było mniejsze jak deklaruje producent, do tego auto chodzi głośniej względem AR6900D, jest mniej zrywne, a w ogóle odradzam dodawanie go zima, auto mi nie odpaliło przy mocniejszych mrozach. Totalnie go nie polecam.
Żałuję jednak, że ucichła dyskusja nad Amsoil Diesel Cetane Boost, który wcześniej był tutaj bardzo chwalony jako nawet najlepszy tego typu dodatek do ON. Czy możecie napisać jakie są roznice pomiędzy Archoil AR6900D a Amsoil Diesel Cetane Boost ? Który dodatek jest lepszy i po prostu bardziej polecany ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
AR6900-D Max to znacznie więcej niż tylko cetane booster, ma pokaźny pakiet uszlachetniaczy ON oraz bardzo dobry całoroczny smar estrowy i inne dodatki
 
Jeszcze Stanadyne zbiera świetne opinie w necie. Nie wiem czy zostać z Archoilem czy zmienić na Amsoil, ewentualnie Stanadyne.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Jeździłem bardzo długo na AR6900D, w sumie zużyłem 1.5L tego dodatku i jedną butelkę AR6400D. Generalnie byłem bardzo zadowolony i nawet pisałem o tym tu na forum. Jednak pewnego dnia poczułem gorszą pracę silnika, sprawdziłem korekty i okazało się że jeden wtrysk mocno odbiega korektą od pozostałych. Praktycznie szykowałem się już na jego wymianę ale stwierdziłem, że spróbuję jeszcze z innym dodatkiem i wybrałem właśnie Stanadyne. Okazało się to strzałem w 10. Kończę teraz drugą 0.5L butelkę Stanadyne i korekty wróciły do normy. Nie wiem co o tym myśleć i dlaczego pomimo ciągłego stosowania AR6900D jeden wtrysk nagle zaczął "kuleć", ważne że wszystko wróciło do normy dzięki Stanadyne. Także w moim prywatnym rankingu dodatków do ON to Stanadyne jest aktualnie nr 1. Zostało mi jeszcze trochę AR więc jak skończę obecny zbiornik to wrócę do AR i zobaczę czy coś się zmieni z korektami.
 
A jak oceniasz dźwięk i pracę silnika oraz zużycie paliwa i reakcje na gaz na Stanadyne ?
Jesteś w stanie coś napisać o dodatku od Amsoil ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Wszystkie pozytywne odczucia to efekt wymieszania VERVY i AR6900. ...

Zgodnie z zasadą nie ma skutku bez przyczyny, nasuwa się myśl , że wtryskiwacz/e zaczęły się blokować , przycierać.
Ar6900 posmarował i teraz wróciły do prawidłowej pracy , jednak nie na długo , bo zużycie mechaniczne musi być w miarę upływu kilometrów.
Zaglądnij do filtra paliwa i poświeć latarką , czy coś nie znajdziesz , mogą być opiłki , a może być wieki glut mazutu - ja taki miałem , zapchał całą listwę CR , otwór w czujniku ciśnienia listwy itd..paliwo ON Orlen vel Auchan - a ostrzegali .
W ASO przecierali oczy ze zdumienia.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
A jak oceniasz dźwięk i pracę silnika oraz zużycie paliwa i reakcje na gaz na Stanadyne ?
Tak samo jak na AR6900D - silnik pracuje bardzo przyjemnie, spalanie może ciut niższe ale jest zbyt dużo zmiennych żeby brać to za pewnik. Amsoil nie stosowałem.
 
A co,paliwo na auchan złe?
Nie wiem czy złe, ale skąd wziął się , chyba mazut , maź o konsystencji czarnego błyszczącego silikonu w puszcze filtra paliwa taka papaka .
Staram się tankować Bo 98 .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Mam puszkowy filtr paliwa, nie zajrzę. Co do wtrysków - tak, podejrzewam że albo 2 które lekko odstają na korektach (4 mają +- zero, 2 pozostałe mają 0.2-0.3) albo na przelewach puszczają.
Niestety obniżenia spalania nie widzę - wprost przeciwnie. Tyle, że od zalania preparatu auto przejechało kilkanaście kilometrów po mieście. Jak wrócę na trasę to sprawdzę.
 
Back
Top