• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

To ja ponowie pytanie 😉 stosował ktoś ten dodatek? Niby ma poprawiać smarowanie i czyści ukl paliwowy 👍
Ewentualnie ten drugi który jest jak by mixem wszystkich ale nie ma alkoholi w składzie.
 

Attachments

  • Screenshot_20210925-182307.jpg
    Screenshot_20210925-182307.jpg
    248,2 KB · Odwiedzin: 117
  • Screenshot_20210926-101555.jpg
    Screenshot_20210926-101555.jpg
    248 KB · Odwiedzin: 120
@Pedros jakiego depresatora używasz w zimie?
 
Na zimę to proponuję paliwo Arktyczne. Ja dostałem nauczkę tej zimy i wystarczy. A odnośnie dodatków to u mnie fajnie współgra Shell premium ON +AR6900. Niskie spalanie i silnik "przyjemniej" klekocze.
 
Jak cena ON w kraju ?
Tu koło Stuttgartu
Shell ON 1,49€ , PB 95 1,72€, PB V-Power 1,92€ . Są jednak godziny opustów 11-12.00 i 17-19.00 .
ON 1,39€, Pb 95 1,59€
Krzyczą , że ma być po 2€ docelowo
Eurokołchoz , wszystko drożej niż w USA.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jak cena ON w kraju ?
Tu koło Stuttgartu
Shell ON 1,49€ , PB 95 1,72€, PB V-Power 1,92€ . Są jednak godziny opustów 11-12.00 i 17-19.00 .
ON 1,39€, Pb 95 1,59€
Krzyczą , że ma być po 2€ docelowo
Eurokołchoz , wszystko drożej niż w USA.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Ma być drożej aby ograniczyć zużycie paliwa w celu ograniczenia emisji CO2. W Polsce x2 na zachodzie x3. Przewidują to jakieś ustalenia klimatyczne ONZ z 2012r
 
@Pedros jakiego depresatora używasz w zimie?
Różnie

- Kiedyś Kleen Flo 993 (zielony litrowy)
- Xeramic
- Moje Auto
- Skydd



Nigdy nie miałem problemu z kondycja paliwa nawet bez w największe mrozy.

Leję to głównie jako uszlachetniacze. (Ksyleny, C-10-C23 plus aromaty)

Kiedyś, żeby nie wozić zbędnych butelek latem wlałem resztę /ok 250 ml/ Xeramica na raz. Korekty jak z fabryki :D
 
Coś mi się popsuło i nie mogę cytować.
@wuwok

Ja mam z kolei po tej zimie punkt widzenia odwrotny o 180 stopni.
Zmiana zestawu z podstawowy ON Lotos + Skydd Arrow na Shell V-Power diesel z czwartkowej promocji,
zaskutkowała niemożnością odpalenia auta.

Akumulator był u kresu żywota, zdarzało mu się zająkiwać wcześniej ale auto paliło od strzała więc nie było problemów.
aż tu po wlaniu shella klops.
Dopiero 30sekund kręcenia rozrusznikiem na dwóch akumulatorach uruchomiło samochód.
Ja się po tym zraziłem do paliw shell, co prawda stacja franczyzowa z tego co mi się wydaje, ale jednak powinni być poddawani jakimś kontrolom.
 
Diesel musi mieć odpowiednie obroty na rozruszniku. Inaczej w przypadku podprogowych wartości można kręcić i kręcić.

Mógł również wystąpić efekt o którym gdzieś tutaj pisałem - zmniejszenie lepkości ON powoduje mniejsze krople i nierównomierne wypełnienie komory spalania z powodu zbyt szybkiego odparowania ON.
 
Wtedy próbowałem na nieco podładowanym akumulatorze z auta + na kablach drugi 62Ah 620A naładowany na maksa.

Nie było to "rzężenie" rozrusznikiem tylko kręcił z 300 obrotów tak że silnik już jakby załapywał ale brakowało mu paliwa.

Jednym słowem może innym się sprawdza ale ja się zawiodłem.
 
Po składzie. Ma odwrócone proporcje IPA do ksylenów o zawiera dodatkowo etylobenzen względem mojego zielonego ulubieńca.

Można lać cały rok, szczególnie jesienią żeby całą wodę wygonić. Ze względu na zmniejszona ilość ksylenow 2000 ppm będzie ok czyli 100ml na 50 litrów ON👍
Post automatically merged:

@Janciak123 jeśli to będzie permanentnie powtarzać się to zdecydowanie liczba cetanowa może rozwiązać temat. Diesel musi odpalić bez świec żarowych przy obecnych temp.

Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy - tak było u mojego znajomego jak zaczął dolewać polepszacze to mu fatalnie silnik pracował. Poleciłem mu zmianę filtra paliwa przed i miał mnóstwo wody na dnie puszki.
W zbiorniku zapewne również mial skropliny. Potem nie było tematu -prawidłowo wszystko pracowało.
 
Last edited:
Różnie

- Kiedyś Kleen Flo 993 (zielony litrowy)
- Xeramic
- Moje Auto
- Skydd



Nigdy nie miałem problemu z kondycja paliwa nawet bez w największe mrozy.

Leję to głównie jako uszlachetniacze. (Ksyleny, C-10-C23 plus aromaty)

Kiedyś, żeby nie wozić zbędnych butelek latem wlałem resztę /ok 250 ml/ Xeramica na raz. Korekty jak z fabryki :D
Do zwykłego on z Orlenu i ar6900 w dawce 1/1000 ile zalecasz wlewać zielonego Kleen-flo?
 
1:1000- 1:750

Ale zimą właśnie dawką regulujesz sile depresatora.

Zdarzało mi się ostro przedawkować zielonego (na moje oko, bo z gwinta lałem) ok 200 ml na bak 70L.

Bez uwag. Wręcz przyjemna jazda. Spaliny inaczej już pachniały.
 
Po składzie. Ma odwrócone proporcje IPA do ksylenów o zawiera dodatkowo etylobenzen względem mojego zielonego ulubieńca.

Można lać cały rok, szczególnie jesienią żeby całą wodę wygonić. Ze względu na zmniejszona ilość ksylenow 2000 ppm będzie ok czyli 100ml na 50 litrów ON👍
Post automatically merged:

@Janciak123 jeśli to będzie permanentnie powtarzać się to zdecydowanie liczba cetanowa może rozwiązać temat. Diesel musi odpalić bez świec żarowych przy obecnych temp.

Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy - tak było u mojego znajomego jak zaczął dolewać polepszacze to mu fatalnie silnik pracował. Poleciłem mu zmianę filtra paliwa przed i miał mnóstwo wody na dnie puszki.
W zbiorniku zapewne również mial skropliny. Potem nie było tematu -prawidłowo wszystko pracowało.
Ale czy zawiera w składzie coś co ma poprawić smarowanie? I będzie bezpieczny do ciągłego stosowania w układzie CR? Odnieś się też do tej drugiej butelki czyli tzw smar do diesla.
 
@Pedros jak mrozy -20C odpuściły to problem się samoistnie rozwiązał i nie powtarzał.
Ewidentnie po lodowatej nocy i prawdopodobnie "chrzczonym" shellu to mu się stało
(czytaj paliwo przymarzło). Tego jednego razu nie był dolany Skydd bo (mylnie) uznałem, że jak paliwo premium to nie trzeba.

Filtr był wtedy zmieniony w listopadzie, a problem był przy tych rekordowych mrozach, chyba w styczniu.
Powróciłem na Lotos podstawowy i problem zniknął. Zapewne to też kwestia ocieplenia wówczas.
Dolewałem już pózniej oczywiście depresator przy każdym tankowaniu.

W tym roku nie będzie już eksperymentów tylko do Lotosa ewentualnie czasem Moya będzie dolewany sprawdzony Skydd.
Ewentualnie skuszę się na Keen-Flo, bo i ile się wyżalałem na smród płukanki to podziałała niezwykle skutecznie.
 
Zakończyłem dziś test mieszanki AR6900D oraz Amsoil Cetane Boost. Przejechalem na tym miksie 2100km i wyniki są identyczne jak u kolegi @STREAM-HD czyli na kompie rekordowo niskie spalanie (7.7 - nigdy w tym aucie takiego nie widziałem)), a w rzeczywistości tyle co zwykle czyli 8.2 - tyle pokazało dziś Fuelio po zatankowaniu do pełna. Ciekawe skąd sie biorą takie przekłamania przy stosowaniu ACB?
 
Back
Top