To ja ponowie pytanie stosował ktoś ten dodatek? Niby ma poprawiać smarowanie i czyści ukl paliwowy
Ewentualnie ten drugi który jest jak by mixem wszystkich ale nie ma alkoholi w składzie.
Na zimę to proponuję paliwo Arktyczne. Ja dostałem nauczkę tej zimy i wystarczy. A odnośnie dodatków to u mnie fajnie współgra Shell premium ON +AR6900. Niskie spalanie i silnik "przyjemniej" klekocze.
Jak cena ON w kraju ?
Tu koło Stuttgartu
Shell ON 1,49€ , PB 95 1,72€, PB V-Power 1,92€ . Są jednak godziny opustów 11-12.00 i 17-19.00 .
ON 1,39€, Pb 95 1,59€
Krzyczą , że ma być po 2€ docelowo
Eurokołchoz , wszystko drożej niż w USA.
Jak cena ON w kraju ?
Tu koło Stuttgartu
Shell ON 1,49€ , PB 95 1,72€, PB V-Power 1,92€ . Są jednak godziny opustów 11-12.00 i 17-19.00 .
ON 1,39€, Pb 95 1,59€
Krzyczą , że ma być po 2€ docelowo
Eurokołchoz , wszystko drożej niż w USA.
Ma być drożej aby ograniczyć zużycie paliwa w celu ograniczenia emisji CO2. W Polsce x2 na zachodzie x3. Przewidują to jakieś ustalenia klimatyczne ONZ z 2012r
Ja mam z kolei po tej zimie punkt widzenia odwrotny o 180 stopni.
Zmiana zestawu z podstawowy ON Lotos + Skydd Arrow na Shell V-Power diesel z czwartkowej promocji,
zaskutkowała niemożnością odpalenia auta.
Akumulator był u kresu żywota, zdarzało mu się zająkiwać wcześniej ale auto paliło od strzała więc nie było problemów.
aż tu po wlaniu shella klops.
Dopiero 30sekund kręcenia rozrusznikiem na dwóch akumulatorach uruchomiło samochód.
Ja się po tym zraziłem do paliw shell, co prawda stacja franczyzowa z tego co mi się wydaje, ale jednak powinni być poddawani jakimś kontrolom.
Diesel musi mieć odpowiednie obroty na rozruszniku. Inaczej w przypadku podprogowych wartości można kręcić i kręcić.
Mógł również wystąpić efekt o którym gdzieś tutaj pisałem - zmniejszenie lepkości ON powoduje mniejsze krople i nierównomierne wypełnienie komory spalania z powodu zbyt szybkiego odparowania ON.
Po składzie. Ma odwrócone proporcje IPA do ksylenów o zawiera dodatkowo etylobenzen względem mojego zielonego ulubieńca.
Można lać cały rok, szczególnie jesienią żeby całą wodę wygonić. Ze względu na zmniejszona ilość ksylenow 2000 ppm będzie ok czyli 100ml na 50 litrów ON
Post automatically merged:
@Janciak123 jeśli to będzie permanentnie powtarzać się to zdecydowanie liczba cetanowa może rozwiązać temat. Diesel musi odpalić bez świec żarowych przy obecnych temp.
Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy - tak było u mojego znajomego jak zaczął dolewać polepszacze to mu fatalnie silnik pracował. Poleciłem mu zmianę filtra paliwa przed i miał mnóstwo wody na dnie puszki.
W zbiorniku zapewne również mial skropliny. Potem nie było tematu -prawidłowo wszystko pracowało.
Po składzie. Ma odwrócone proporcje IPA do ksylenów o zawiera dodatkowo etylobenzen względem mojego zielonego ulubieńca.
Można lać cały rok, szczególnie jesienią żeby całą wodę wygonić. Ze względu na zmniejszona ilość ksylenow 2000 ppm będzie ok czyli 100ml na 50 litrów ON
Post automatically merged:
@Janciak123 jeśli to będzie permanentnie powtarzać się to zdecydowanie liczba cetanowa może rozwiązać temat. Diesel musi odpalić bez świec żarowych przy obecnych temp.
Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy - tak było u mojego znajomego jak zaczął dolewać polepszacze to mu fatalnie silnik pracował. Poleciłem mu zmianę filtra paliwa przed i miał mnóstwo wody na dnie puszki.
W zbiorniku zapewne również mial skropliny. Potem nie było tematu -prawidłowo wszystko pracowało.
Ale czy zawiera w składzie coś co ma poprawić smarowanie? I będzie bezpieczny do ciągłego stosowania w układzie CR? Odnieś się też do tej drugiej butelki czyli tzw smar do diesla.
@Pedros jak mrozy -20C odpuściły to problem się samoistnie rozwiązał i nie powtarzał.
Ewidentnie po lodowatej nocy i prawdopodobnie "chrzczonym" shellu to mu się stało
(czytaj paliwo przymarzło). Tego jednego razu nie był dolany Skydd bo (mylnie) uznałem, że jak paliwo premium to nie trzeba.
Filtr był wtedy zmieniony w listopadzie, a problem był przy tych rekordowych mrozach, chyba w styczniu.
Powróciłem na Lotos podstawowy i problem zniknął. Zapewne to też kwestia ocieplenia wówczas.
Dolewałem już pózniej oczywiście depresator przy każdym tankowaniu.
W tym roku nie będzie już eksperymentów tylko do Lotosa ewentualnie czasem Moya będzie dolewany sprawdzony Skydd.
Ewentualnie skuszę się na Keen-Flo, bo i ile się wyżalałem na smród płukanki to podziałała niezwykle skutecznie.
Zakończyłem dziś test mieszanki AR6900D oraz Amsoil Cetane Boost. Przejechalem na tym miksie 2100km i wyniki są identyczne jak u kolegi @STREAM-HD czyli na kompie rekordowo niskie spalanie (7.7 - nigdy w tym aucie takiego nie widziałem)), a w rzeczywistości tyle co zwykle czyli 8.2 - tyle pokazało dziś Fuelio po zatankowaniu do pełna. Ciekawe skąd sie biorą takie przekłamania przy stosowaniu ACB?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.