• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do paliw

Hybrogen podejdzie do zwykłej benzyny jak i zwykłego ON.
 
wlyszkow napisał:
Każdemu wg potrzeb...

AR6900-D Max zawiera wystarczającą dawkę smaru na zimę i cetane booster. Do tego zawiera także detergent, antypienny dodatek, katalizator spalania, dodatek antykorozyjny a także przeciwutleniacz konieczny do stosowania cetane boostera, ponieważ cetane booster obniża odporność oleju napędowego na utlenianie.

Hybrogen to inna chemia i zupełnie inna filozofia. Do sprawdzenia co się komu bardziej podoba i opłaca.

AR6900-D Max spełnia moje oczekiwania na ile może spełniać je dodatek do paliwa, bo choć na jego zużycie zupełnie nie ma wpływu, to praca silnika w zasadzie w każdych warunkach jest na duży plus. Wspomniany zestaw zimowy działa podobnie. Natomiast przed sprawdzeniem (nie mam możliwości zrobienia tego w warunkach laboratoryjnych) chciałbym wiedzieć, co za co w tym Hybrogenie odpowiada. Nie chodzi mi o zdradzanie tajemnic handlowych, raczej kierunku, w którym poszedł producent tego dodatku. Bo ta chemia może być ciekawa i możliwe, że znajdzie się dla niej u mnie miejsce. Lubię eksperymentować z takimi rzeczami.
 
AR6900-D stosowałem, ale jakichś spektakularnych efektów nie widziałem. Może gdybym sobie wmówił, to faktycznie jakieś tam róznice dziwiękowe bym usłyszał ;)
 
Stosowanie obu moich rozwiązań z dodatkami przyniosło skutek taki, że bardzo niekulturalny 1.9 TDI PD w temperaturze roboczej pracuje wyczuwalnie ciszej ("aksamitniej") na biegu jałowym oraz bezpośrednio po gwałtownym dodaniu gazu, czyli w sytuacjach, kiedy pracy silnika można się przysłuchać i relatywnie łatwo wyłapać różnice. Zdecydowanie jest to wpływ wyższej liczby cetanowej, ponieważ taki jest zbadany skutek jej wzrostu. Co do innych rezultatów się nie upieram, bo nie mam zamiaru się ośmieszać, jak niektórzy domorośli mechanicy na forach internetowych. Jeżeli dodatek powstrzymuje oksydację ON, to też jest to pożądany rezultat (zwłaszcza, jak auto dużo stoi), ale tego nie sprawdzę, więc pozostaje mi w to wierzyć i tym chętniej stosować.
 
Jednym z zadań AR6900 D MAX jest także smarowanie ''pompek'' dlatego warto go dodawać tym bardziej ,że jest mega wydajny.
 
Ok, tylko takim stwierdzeniem wchodzisz na grząski grunt, jeśli chodzi o dodatki Archoila. Oczywiście wiadomo, że to jedno z jego zadań, niemniej producent nie podaje, jakie substancje zawarte w formule tego dodatku za to odpowiadają oraz nie udowadnia, że tak jest. Sam stosowałem i stosuję bardzo wiele produktów Archoila, ale w ocenie niektórych spośród rzekomych korzyści jestem powściągliwy, bo po prostu nie mam jak tego sprawdzić i producent nijak mi tego nie ułatwia. Dużo bardziej przejrzysta jest polityka informacyjna Amsoila.
 
Podaj źródło, w którym konkurencja podaje takie dokładne informacje to przekażę do centrali...

Jakich danych w tej karcie brakuje wg Ciebie a które podaje konkurencja?

http://archoil.pl/wp-content/uploads/2016/08/Archoil-AR6900-D-MAX-Charakterystyka-Produktu-PL.pdf
 
Dotyczących metod badawczych i składów.

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3525.pdf
https://www.amsoil.com/msds/adb.pdf
 
Który ze składników z ww. msds odpowiada wg Ciebie za obniżenie temp CFPP oraz poprawę smarności?
 
Przepraszam, że się wtrącę w dyskusję.
@wlyszkow czy Hybrogen jest po chłopsku mówiąc, po prostu lepszy od 6900-P? Czy różnica w użytkowaniu jest raczej kosmetyczna?
Mam na myśli benzynowe wolnossące 3.2 V6.
 
Jeśli chodzi o spalanie to znam wyniki z Polski pokazujące niższe spalanie stosując Hybrogen także w benzyniaku, zwłaszcza na 2-3 baku bo 1na ogół schodzi na spaleniu zanieczyszczeń i wyprowadzeniu wilgoci. Paliwa z Hybrogenem depozytów nie zostawiają ale jeśli chodzi o siłę mycia to Hybrogen nie zawiera PEA i przy 1:3000 nie udrożni np katalizatorów.

PEA w AR6900-P Max a zwłaszcza duża jej ilość z AR6400-P Max potrafi umyć o wiele więcej i dalej, włącznie z katalizatorem.
 
wlyszkow napisał:
Który ze składników z ww. msds odpowiada wg Ciebie za obniżenie temp CFPP oraz poprawę smarności?

Nafta i ksylen, nie mam pewności co do trimetylobenzenu.
 
Niestety nie. Tych dodatków w tu msds nie widać. Xylen przydaje się do ich mieszania z resztą pakietu a delikatna nafta to na ogół wypełniacz butelki tylko.
 
Nie wiem więc byłem ciekaw czy Ty wiesz. Polimery na ogół robią za PPD i CFPP a silne rozpuszczalniki jak benzen albo ksylen tylko są do ich mieszania. Z CFPP i PPD jest taki problem, że nawet w EU nie wszystkie działają podobnie bo wiele zależy od paliwa a druga sprawa to ich mieszanie w butelce z innymi składnikami bo wtedy potrafią działać zupełnie inaczej niż solo.
Dlatego w AR6900-D Max tych składników nie ma chociaż samą chemię Archoil ma i to bardzo dobrą pod nazwą AR6350. Generalnie jednak, poza przypadkami paliw z nieznanych źródeł typowe dodatki PPD CFPP u nas nie są zbyt potrzebne jako dolewki do paliw zimowych na naszych stacjach. Sama duża dawka cetane boostera daje sporo zimą chociaż z drugiej strony testy pokazują że więcej cetane boostera niż 800ppm do paliwa arktycznego nie ma sensu.

Inna jest też odpowiedź paliwa letniego na dodatek cetanowy niż zimowego arktycznego. Na arktyczny ON dodatek AR6900-D Max działa w pełni i więcej nie ma sensu a dodatkowo AR6900-D Max zawiera jeszcze katalizator spalania oprócz cetane boostera, który jeszcze uwydatnia działanie cetane boostera. U konkurencji tego katalizatora spalania nie widzę.
 
Michal126 napisał:
Ok, tylko takim stwierdzeniem wchodzisz na grząski grunt, jeśli chodzi o dodatki Archoila. Oczywiście wiadomo, że to jedno z jego zadań, niemniej producent nie podaje, jakie substancje zawarte w formule tego dodatku za to odpowiadają oraz nie udowadnia, że tak jest. Sam stosowałem i stosuję bardzo wiele produktów Archoila, ale w ocenie niektórych spośród rzekomych korzyści jestem powściągliwy, bo po prostu nie mam jak tego sprawdzić i producent nijak mi tego nie ułatwia. Dużo bardziej przejrzysta jest polityka informacyjna Amsoila.

Dlatego dobrze ,że na forum mamy wlyszkowa i jego możesz ''pomęczyć'' pytaniami :)
 
Trzeba wziąć drobną poprawkę na to, że wlyszkow sprzedaje też dodatki więc będzie brał stronę swoich, ale poza tym fakt - fajnie że jest ktoś kto się tym zajmuje i można go męczyć :D

Fajnie też że można przetestować różne wynalazki chociaż jak się potem człowiek dowie że się ich nie da kupić to w niektórych przypadkach jest bul uha (że zacytuję Tytusa deZoo).

Z trzeciej strony zgodzę się z Michalem126 że polityka informacyjna Archoila jest jak wzięta z MangoTV z technobełkotem rodem ze Star Treka :) Ale czy Amsoil ma lepszą? No ma dokładniejszego MSDSa i tyle. Jak się nie jest chemikiem to i tak wiele taka karta nie powie.
 
W msds dodatku do ON podwyższającego liczbę cetanową główne info to ilość 2ehn. W AR6900-D Max jest tyle:

Azotanu 2-etyloheksylu
Stężenie: 25-50%
Numer CAS: 27247-96-7
Numer WE: 248-363-6


Ważne dla klienta jest także to że żaden produkt Archoil sprzedawany w Polsce nie jest łatwopalny (brak piktogramów z płomieniem).

Cokolwiek więcej trudno orzec na podstawie msds.
 
wlyszkow napisał:
Inna jest też odpowiedź paliwa letniego na dodatek cetanowy niż zimowego arktycznego. Na arktyczny ON dodatek AR6900-D Max działa w pełni i więcej nie ma sensu a dodatkowo AR6900-D Max zawiera jeszcze katalizator spalania oprócz cetane boostera, który jeszcze uwydatnia działanie cetane boostera. U konkurencji tego katalizatora spalania nie widzę.

I tak stosuję - jeżeli tankuję ON arktyczny, to dolewam AR6900-D Max, nigdy nie dolewam do niego depresatorów. Sprawdziłem końcem listopada 2018 kartę techniczną milesPLUS Diesel Arktyczny z ostatniej dostawy i TZZF wynosiła -40 stopni Celsjusza, a temperatura mętnienia - -22 stopnie. Natomiast nigdy nie mam przekonania co do wystarczającej odporności (zwłaszcza na mętnienie) paliw podstawowych, dlatego w listopadzie zawsze wymieniam filtr paliwa (zalewając go preparatem do czyszczenia wtryskiwaczy w proporcji na zbiornik i uzupełniając do pełna ON) i od października do początku kwietnia wlewam bezpieczną dawkę depresatora.

Zaciekawiło mnie to zmniejszenie odporności na oksydację paliwa o wyższej liczbie cetanowej - o jak dużej zmianie mówimy?
 
Chodzi o to że musi być dodany dodatkowy przeciutleniacz jeśli dodajesz 2ehn.
AR6900-D Max zawiera taki.
 
Back
Top