• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do paliw

[mention]JanB[/mention], ależ to zupełnie jak z dodatkami Archoila w butelkach z dyspenserem. Żeby bezproblemowo napełnić dyspenser, należy zakręcić nakrętkę, a następnie odkręcić ją o 1/4-1/2 obrotu i dopiero ścisnąć. Inaczej butelka nie zasysa powietrza wraz z ubytkiem cieczy, ergo ciecz nie chce płynąć do dyspensera pomimo mocnego ściskania. Myślisz, że w jakiejś instrukcji jest o tym mowa? ;) Ja się zorientowałem, że tak należy, bo używam koncentratów płynów do spryskiwaczy w butelkach z dyspenserami.
 
Wszystko się zgadza o czym kolega Michał pisze, jeśli masz butelkę z dozownikiem. Ja kupiłem taką małą 60 ml buteleczkę dodatku. http://sklep.archoil.pl/?product=oilem-hybrogen-rewolucyjny-nano-modyfikator-paliw
Takie zakrętki przeważnie odkręca się lekko ściskając zakrętkę w poziomie. Tu trzeba docisnąć do dołu buteleczki. Wtedy blokada zaskakuje i da się zakrętkę odkręcić.
 
Sporo tego typu zabezpieczeń trzeba docisnąć do dołu, dodatki do paliw, lekarstwa, rozpuszczalniki i inna niebezpieczną chemię
 
Chodziło mi o niezgodność instrukcji ze stanem faktycznym :) Przepraszam za mało konkretną wypowiedź. Jeśli chodzi o nakrętkę tego typu, to rzeczywiście, należy przycisnąć ją w dół, żeby zahaczyła o właściwą zakrętkę, która znajduje się na gwincie butelki. Tak jest z wieloma dodatkami do paliw (i ogólnie szkodliwą dla zdrowia chemią), ale instrukcja nie powinna wprowadzać w błąd.
 
Ktoś może stosował Liquid Moly Speed Diesel Zusatz 2663? Warto się w niego zaopatrzyć?
 
Ja do benzyny dodaję 0,5l czystego alkoholu izopropylowego (IPA) na pełny bak. Podnosi nieco liczbę oktanową i wiąże ewentualną wodę. Kosztuje około 30zł za pojemnik 5 litrów.
 
To rozpuszczalnik niezły... aby osuszyć układ wystarczy 100-200ml 1-2 w roku
 
To umyj okno benzyną... A potem izopropanolem
 
Panowie, tylko trzeba uważać żeby za bardzo nie "przesuszyć"cb paliwa, bo można uszkodzić układ wtryskowy.
Benzyna ma niewielką, ale jednak, smarność.
 
Nie jest to cetane booster a katalizator spalania
 
wlyszkow napisał:
To rozpuszczalnik niezły... aby osuszyć układ wystarczy 100-200ml 1-2 w roku

Ja kiedyś dostałem takie coś: https://k2.com.pl/produkty/k2-anti-frost-50-ml

To jest czysty izopropanol. Odkąd to wykończyłem, wlewam do tej buteleczki także czysty izopropanol (99,9%), którego z racji detailingów mam pod dostatkiem i stosuję według dolnej granicy w instrukcji - 50 ml na 80 litrów, czyli 0,625 ml na litr. Nie widzę potrzeby, żeby poprawiać instrukcję, zwłaszcza, że izopropanol wysusza paliwo, a w zadbanym aucie, do którego leje się dobre paliwo, do pełna i używa dodatków które zawierają m. in. deemulgatory, to i tak bardziej dla poprawy humoru. Stosuję to rozwiązanie na 2-3 baki (w benzynie i dieslu) w okresie październik-listopad, w dieslu wymieniam też wtedy co roku filtr paliwa.
 
Izopropanol w ilości 1% na pełny bak paliwa nie zaszkodzi układowi paliwowemu.
 
Oby!

1% to ok 10 000 ppm wagowo. Pakiety jakościowe kompletne do paliw mają już od 300ppm dozowanie do bazowego paliwa a 1000ppm to już pakiet luksusowy ale także pewien limit, którego przekraczanie nie jest zalecane i nie ma sensu bo taki pakiet robi co potrzeba w 3h.

Stosując silne czyściki zawsze należy dodawać komponent smarny, także do benzyny i są takie i znacznie obniżają zużycie w zmodyfikowanym HFRR dla benzyny nawet o połowę.
 
Jeśli paliwo E10 zawierające do 10% procent alkoholu jest kompatybilne z układami paliwowymi (są nieliczne wyjątki) to tym bardziej IPA w ilości 1% jest zupełnie bezpieczne.
 
Dlaczego? E10 więcej brudzi niż czyści, odwrotnie do IPA. Nie każdy alkohol jest taki sam.
 
Back
Top