jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Mobil 1 ESP X3 0W-40
Analiza ufundowana dzięki hojności: @Bartos , @Kaczorek79 , @bcdrm oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy udostępnił: @lantar8 . Dziękujemy!.
Klasa jakości:
Aprobaty:
Strona oleju:
Opis:
Podsumowanie: Jest to nowoczesny olej, spełniający najwyższe wymogi zarówno producentów (norma VW 511.00) jak i ogólne (ACEA C3 oraz API SN Plus). Może z powodzeniem być stosowany w objętych gwarancją samochodach koncernu VAG (jest wpisany na listę Erwin), Mercedes-Benz czy General Motors. Mimo nietypowej formulacji (brak magnezu) można go także z powodzeniem stosować w nowoczesnych silnika turbodoładowanych wymagających olejów z normami C3 lub SN, także narażonych na zjawisko LSPI.
Mrożenie:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności: @Bartos , @Kaczorek79 , @bcdrm oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy udostępnił: @lantar8 . Dziękujemy!.
Klasa jakości:
- API SN/SN Plus
- ACEA C3
Aprobaty:
- Porsche C40
- GM dexos 2
- MB: 229.31, 229.51, 229.52
- VW 511.00
- Fiat 9.55535-S2
Strona oleju:
mobil-1-esp-x3-0w40
www.mobil.pl
Opis:
- Olej spełnia wymogi lepkości dla SAE40, lepkość w 100 stopniach Celsiusza po środku zakresu (12,5 < 16,3 cSt)
- Indeks lepkości 199, bardzo wysoki jak na oleje z normą ACEA C3. Olej zapewni stabilną lepkość w wyższych temperaturach
- Pakiet dodatków dość bogaty i nastawiony na wysoką ochronę. Sporo boru uzupełnionego przez molibden. Praktyczny brak magnezu co jest ciekawe ze względu na poziom wapnia odpowiadający normie SN Plus. Prawdopodobnie rolę magnezu jako detergentu/dyspergatora przejął bor, stąd jego rzadko spotykana ilość.
- TBN 8,6 - dość wysoki, mimo stosunkowo wysokiej liczny kwasowej (3,6) olej powinien mieć zapas do neutralizacji produktów spalania.
- Wg informacji zawartych w karcie bezpieczeństwa główną składową bazy jest GTL z niewielką ilością PAO.
Podsumowanie: Jest to nowoczesny olej, spełniający najwyższe wymogi zarówno producentów (norma VW 511.00) jak i ogólne (ACEA C3 oraz API SN Plus). Może z powodzeniem być stosowany w objętych gwarancją samochodach koncernu VAG (jest wpisany na listę Erwin), Mercedes-Benz czy General Motors. Mimo nietypowej formulacji (brak magnezu) można go także z powodzeniem stosować w nowoczesnych silnika turbodoładowanych wymagających olejów z normami C3 lub SN, także narażonych na zjawisko LSPI.
Mrożenie:
Opakowanie:
Last edited by a moderator: