• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

EUROL FLUENCE 5W-40

Możliwe ,że obniżyli procentową zawartość PAO ,ale to tylko gdybanie.
 
Prawo Kopernika-Greshama - CCS też się pogorszył wg tej poglądowej karty. Szkoda, bo wyglądało na to, że to będzie taki rodzynek ten olej na rynku. Tani i dobry. Pewnie dalej zły nie będzie ale chyba na wymianę rozejrzę się za czymś innym.
 
Niska lepkosc strukturalna CCS nie musi byc automatycznie postrzegana jako wyznacznik jakosci. W zaleznosci co sie chce uzyskac, sa oleje na rynku z bardzo wysoka wartoscia, bazujace na tylko i wylacznie PAO. Ale zastosowano mieszanine olejow bazowych o wysokiej lepkosci, nie majacy priorytetu w niskich temp.

Ten olej z pewnoscia nie jest zly, cena jest adekwatna. Jezeli nie ma juz w ogole PAO, nie zdziwilo by mnie to. Po co mam kupowac drogie skladniki, skoro moge uzyskac wlasciwie podobny efekt koncowy tanimi, rowniez bardzo maly kosztem jakosciowym ?

PAO w duzej mierze o lepkosci 4 cSt dodaje sie jako dodatek, w celu poprawy CCS. Istotna jest odpowiednia klasa lepkosci wedlug normy SAE J300.
 
Chyba jakaś zmiana formulacji miała miejsce ;)
 

Attachments

  • Screenshot_20201009-112002.png
    Screenshot_20201009-112002.png
    188 KB · Odwiedzin: 316
Tak jakby baza od schella gtl,lepkości podobne
 
No nie wiem po lepkości 🤔
 
Chyba całkowicie zabrali to co jest wręcz porządane przez wszystkich :D
Temp -39
A wcześniej -51

PPD chyba aż takiej różnicy by nie zrobił
 
No okroili go z temp. Płynięcia szkoda,ale z drugiej strony gdzie teraz mamy zimy
 
Wygląda teraz jak 5w30/40 w jednym.
Pour point też wzrósł, bo na forach piszą, że zim już nie ma
Widać cięcie kosztów

Pozdrawiam,
 
W sumie to po temp.płyniecia wygląda na hc
 
Tutaj trzeba zwrocic uwage na CCS, w zaleznosci jakie VHVI stosuja z pewnoscia w duzej mierze 4 cSt i inne bazy olejowe. Biorac pod uwage FT-IR potwierdza obecnosc PAO (byc moze teraz juz nie ma), lecz w celu zbicia CCS. Do tego chochodzi fakt, ze istnieja rowniez roznej jakosci PPD. W gruncie rzeczy mozecie sobie darowac zgadywanie na podstawie TDS. Dla SAE 5W-40 bazujacego na mieszaninie VHVI to typowa wartosc ca. -40°C. Dopiero przy PAO dochodzi do -60°C, ale to tez nie oczywiste, bo sa rozne na rynku. Jako ciekawostka mPAO100 ca. -40°C.
Post automatically merged:

Prosty przyklad, w zaleznosci od typu:
1602236951746.png
 
Last edited by a moderator:
Moim zdaniem niepotrzebnie grzebali przy tak dobrej wyróżniającej się oliwie,- po zmianie zrobili niczym nie wyróżniajacy się olej.
 
@Robert1 za to będą mogli na nim zarabiać :) szkoda, że w takim tempie te optymalizacje kosztów postępują, oczywiście z naszego punktu widzenia.
Post automatically merged:

Ze strony Eurola zniknęła też info o rekomendacji w aplikacjach gdzie wymagana jest norma Fiata S2. Tak samo z butelki. Wcześniej była. W TDS jeszcze jest ale tam są też parametry z tej poprzedniej, już pogorszonej formulacji z datą z września b.r.
 
Ja bym rzucił ze 3 dyszki, żeby sprawdzić ile zostało z tego ciekawego oleju.
 
Lub zorganizujcie ICP + FT-IR, jeżeli was tak to interesuje.
 
Back
Top