• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-30 GTI

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Plywak Tak, ale np. Infineum daje wytyczne jakie zastosowac oleje bazowe przy blendingu. Bo to oni w koncu testowali swoj pakiet. A jak dodasz inna mieszanine olejow bazowych, to juz na logike taka kompozycja musi przejsc szereg testow. Z MoDTC 3 rowniez nalezy byc ostroznym lub kwestia zle dobranego wiskozatora. Ciezko mowic jak czlowiek nie zna receptury. Odnosnie estrow to tez zadne Panaceum, wielu zapomina, ze to tylko "dodatek", rowniez konkuruje z np ZnDDP.
 
No ale Extreme nie jest jedyny, który robi to na PAO/Estrach wspomniany Amsoil AEL również opiera się na PAO z dodatkiem estrów o ile pamiętam. Wiec skoro receptura pod normę 504/507 dokładnie wskazuję bazy to dlaczego miedzy rożnymi olejami w tej normie taki rozrzut?
 
To może inaczej, wg tej receptury wiskozatora ma być 12.5% a pakiet ma 16.2% i teraz dodajcie PAO i ester z etykiety na butelce oleju i pytanie czy wyjdzie 100%.... no jeszcze Moly zjada ok 0.4%
 
@Plywak Oczywiscie, ale jakby nie patrzac kazda receptura jest indywidualna. Amsoil stosuje inna mieszanine olejow bazowych, estry z pewnoscia kupuja od kogos innego, AMG Extreme z tego co pamietam kupuje od jakies prywatnej firmy, siedziba w europie. Ale pewnie testowali metoda prob i bledow "swoja" receptura, aby dobrac odpowiedni stosunek baz do dodatkow.
 
Tak tragiczny wynik powinien na zuzyciówce z silnika wyjść, mam rację? Są jakieś raporty? Słabo u mnie z rosyjskim :D
 
Skąd założenie, że wyniki tego testu mają prostą korelację z wynikami zużycia silnika podczas normalnej eksploatacji ? ;)
 
Oleje silnikowe mamy w Rosji na oil-club w ten sposób nie są testowane, ponieważ w silniku nie ma takich obciążeń na zużycie. To wciąż test na oleje przekładniowe. W istniejących pracach EXTREME, w tym z tego oleju GTI, zużycie nie jest większe niż w przypadku konkurencji. Aby uzyskać olej, podejście jest całkowicie takie samo, jak gdyby ten olej został zrobiony w celu uzyskania oficjalnej tolerancji https://venol.de/ru/aprobaty/. jedyną różnicą jest to, że tutaj PAO + ESTER. Nawiasem mówiąc, Amsoil Signature Series jest dokładnie na tym samym przepisie, którego nie ma na listach zatwierdzeń API https://engineoil.api.org/Directory.../EolcsResults?accountId=-1&companyName=amsoil. Uważa się również, że receptura nie jest typowa. Zobaczmy, co fabryka zareaguje.
 
Oleje silnikowe mamy w Rosji na oil-club w ten sposób nie są testowane, ponieważ w silniku nie ma takich obciążeń na zużycie. To wciąż test na oleje przekładniowe.
AMSOIL, na którym się wzorujesz akurat był pierwszym producentem, który wprowadził ten test 4 kulowy dla wszystkich ich olejów silnikowych. Przez wiele lat atakowała ich konkurencja ale potem się okazało, że np. w testach silnikowych Seq IIIG nawet podwójnej długości ich oleje Signature Series przewyższają wymagania API SN bardzo znacząco.
AMSOIL nadal testuje oleje silnikowe na aparacie 4 kulowym w nawet znacznie trudniejszych warunkach jak 1800rpm 150*C i aby pokazać czym się różni od konkurencji i szczerze życzę takich wyników.
 
Czyli ja bym się zastanowił jaki tam jest pakiet dodatków
To nie jest prawda i zostało to wyjaśnione w innym wątku
Tak jest w temacie zuzyciowki amsoila gdzie z analizy wg. normy dla ojeju zużytego TBN po bodajże 3k km wynosił 6 i tłumaczyles, że dla amsoila z tym pakietem nie można tego tak porównywać bo spadek w rzeczywistości jest inny niż na analizie.
 
@wlyszkow , świetne słowa rozsądku.
Ośrodki zajmujące się środkami smarnymi prezentują zbieżne do Twoich informacje.
 
Bynajmniej.

Nie przekreślał bym całej marki po jednym teście wykonanym przez użytkownika naszego forum. Zaczekajmy na opinie blendowni czy inne testy z wydawaniem takich osądów.
 
Biorąc pod uwagę powyższe informacje, czy to czas, aby zacząć omijać AMG EL?

Nie. Ten test jest dosyć ciekawy, ale ma swoje ograniczenia i nie powinien być traktowany jako wyrocznia, podobnie jak żaden inny pojedynczy test. Olej spełnia wiele ról w silniku, nie tylko ochrony przed zużyciem, a i warunki pracy oleju są inne niż te w teście.

Temat chwilowo zamykam, chcę tą dyskusję uporządkować i przenieść część dotyczącą norm do osobnego tematu żeby tego nie zaśmiecać. Otworzę go jeszcze dzisiaj.
 
Słusznie! Nie ma się co na normę obrażać że pokazuje wyniki!
 
Wątpię aby Polwax pracował dla Amsoil albo Millers.
 
@Bonker to najlepiej aby przy tym teście raz jeszcze zrobić Extreme. Test po teście jeden za drugim ten sam operator itd...
 
Back
Top