• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-30 GTI

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Oraz jakby jakaś niezależna osoba kupiła olej w sklepie i wysłała skoro będą chcieli ponownie badać swój olej.
 
Możemy my kupić i wysłać, tylko trzeba by wiedzieć gdzie bo raczej nie do Polwaxu. Swoją drogą to ciekawie wypadłoby porównanie z Mobil 1 EP 5W-30, tylko ten olej jest chyba niedostępny w Polsce.
 
@Bonker pisał, że chce analizować w "niezależnym laboratorium". Nie wiem, czy Polwaxa który robił wcześniej i Extreme i Amsoila uzna za niezależne.

Mnie osobiście to ryba, nie wierzę w spiski, chyba że chodzi o UFO ;)
 
@jerseyAdmin myślę,że Bonker i tak zrobi w innym labie do Polwaxu ma chyba już uraz;)
 
Mam nową butlę GTJ - taki mogę oddać w słusznym celu do zbadania ale to jednak inna norma...
 
Może do tego czasu poznasz nowe wyniki testu 4 kulowego.
 
Takich oczekujących jest z pewnością wielu:)
 
Przyjaciele, witam wszystkich!
Przepraszam, że długo nie odpowiadałem. Byłem w podróży służbowej. Protokoły są w rękach od dawna. Zrobili 12 testów. Dalej nasz komentarz. Na samym końcu wiadomości zostawię swój.

1.jpeg


0.jpg


W załączeniu przesyłam zestawienie pokazujące zużycie pod obciążeniem wykonane na grupie 12 olejów silnikowych. Oleje poddane badaniu zostały zakupione w sklepie Oryginalne Oleje.pl . Do testów wykorzystano oleje tzw cywilne oznaczone na żółto poz 1-7 i oleje do tzw. sportu 8-11 oraz olej całkowicie bez związku z badanymi tak po prostu jako tło poz 12. Oleje tzw cywilne poza zgodnie z oznaczeniami producenta spełniają wymagania ACEA C3 oraz większość z nich spełnia wymagania VW 504/507. Jak widać z tabeli wyniki czyli zużycie i średnica skazy zawiera się w przedziale od 0,48 mm do 0,76 mm. Interpretacja tych wyników byłaby prosta im mniejsza średnica skazy tym lepiej chroni silnik. To że średnica skazy jest wyższa i osiąga taką wartość jak w oleju MOBIL wcale nie musi oznaczać że silnik się zatrze. Jest tak dlatego że oleje te są stworzone zgodnie z wymaganiami Volkswagena pod nr aprobaty VW 507/507 i są dopasowane strikte do konstruowanych przez ten koncern silników i gwarantują długą i bezawaryjną pracę zarówno silników jak i filtrów DPF.

Druga grupa olejów odznacza się dużo bardziej zwartymi wynikami bo od 0,47 do 0,54. Są to oleje przeznaczone do wysilonych silników sportowych. Jak widać wszystkie te oleje posiadają bardzo zbliżone wyniki.

Jednak poz 12 w tym teście pokazuje że nie jest dokładnie tak, ponieważ pozycja nr 12 to zwyczajny olej 10W40 API SM/CF ACEA A3/B3. Dlaczego ten olej uzyskał najlepszy wynik ano dlatego że jest to olej tzw full ash co oznacza dużą zawartość związków bazujących na takich pierwiastkach jak fosfor, cynk, wapń, magnez i oczywiście siarka która ma zbawienny wpływ na redukcje tarcia. Pozostałe oleje z tej grupy są to oleje o obniżonej zawartości popiołu i siarki.

Reasumując proszę pamiętać że zużycie a zatarcie to nie to samo i czasami dużo lepiej jest zastosować olej na którym silnik się „lekko zetrze” i przez to dopasuje do warunków pracy niż olej o super parametrach w zakresie średnicy skazy który doprowadzi do zatarcia silnika na skutek braku możliwości dopasowania się elementów. Myślę że wszystkim jest znana definicja docierania silnika. Dodatkowa i nie mniej ważna sprawa to zaufanie do współpracy między producentami silników i Lubricantów.

Proszę nie zapomnij też o tym że nasze badania są wykonane zgodnie z ASTM D4172-94 a nie tak jak zbadał to POLWAX. Różnica jest zasadnicza ponieważ prędkość obrotowa wg ASTM to 1200 obr a nie 1450 jak w Normie Polskiej temperatury też są inne PN 20 stopni ASTM 70 stopni.


№1
2.jpeg


№2
3.jpg 4.jpg
5.jpeg

6.jpg


№3
7.jpg

8.jpg

Post automatically merged:

№4
9.jpg 10.jpg
11.jpeg


№5
12.jpg 13.jpg
14.jpeg


№615.jpg16.jpg
17.jpeg

Post automatically merged:

№7
18.jpg19.jpg
20.jpeg


№8
21.jpg


№9
22.jpg


№10
23.jpg


№11
24.jpg


№12
25.jpeg

Post automatically merged:

Podczas tworzenia smarów stosujemy zatwierdzone normy ASTM-D, których lista jest publikowana zarówno w paszporcie jakości danego produktu, jak i w ogólnym opisie produktu (TDS). Test PN-C-04147: 1976 nie odnosi się zarówno do obowiązkowego, jak i niezbędnego do celu testu olejów silnikowych. Ten test nie może podać żadnych informacji na temat właściwości olejów silnikowych, ponieważ ten test jest przeznaczony do testowania olejów przekładniowych.
Aby sprawdzić jakość produktów EXTREME do Instytutu Technologii i eksploatacji na test według metody ATTM D 4172-94 wysłaliśmy wraz z naszymi produktami i olejami silnikowymi konkurentów. Zgodnie z załączonymi protokołami widzimy, że wyniki testów produktów EXTREME z podobnymi pakietami dodatków, jak u naszych konkurentów, pokazują porównywalne wyniki. Produkt EXTREME A. M. G. VR2 5w30 GTI i MOBIL1 ESP 5w30 są produkowane na najnowszym nowoczesnym opakowaniu firmy INFINEUM. Z czego można wywnioskować, że nawet testując oleje silnikowe w sposób niezgodny z jego właściwością, uzyskuje się wartości na poziomie olejów silnikowych konkurentów. ;)
 
Last edited:
@Bonker i na taką odpowiedź liczyłem. Wielkie dzięki kawał dobrej roboty!

BTW Amsoil SS nie ma magicznego 0,35? 😂
 
@Bonker - wielkie dzięki za odpowiedź i to w takim stylu. Fajnie widać porównanie między olejami wg tej metody i jak zaznaczono w komentarzu niewielką realnie wartość metody do oceny jakości środka smarnego do silnika. Forumowi sceptycy mieli jednak rację co do 4 kulek :D

A Amsoil... skład im się może w międzyczasie zmienił ;)
 
@Bonker myślę,że w 100% uspokoiłeś Polskiego klienta Waszych produktów,profesjonalne podejście do sprawy.Dzięki:)
 
Inny lab, inne wyniki. Szkoda że Extreme PAO/ester mid saps w ogonie stawki nadal i daleko od OEM VW i taniego Shella C3 który przy PAO/ester nawet nie stał.

@Bonker szacun za wsad dla wątku i szczere podanie nawet kiepskich wyników.
 
Kiepsko to wypadł Amsoil SS przy Venolu 10W40 gdzie kwarta pierwszego kosztuje tyle co banka 4 litrowa drugiego. To chyba najbardziej pokazuje ile wart jest test 4 kulkowy przy ocenie olejów silnikowych.
 
Ja pisałem o olejach w tej samej klasie lepkości i w tej samej normie silnikowej...
 
Biorąc pod uwagę że Amsoil ESF C3 wypadł podobnie jak SS to faktycznie. W procesie produkcyjnym jak pisał @wlyszkow pewnie się przydają, ale do oceny jakości końcowego produktu to tak sobie.
 
Ja pisałem o olejach w tej samej klasie lepkości i w tej samej normie silnikowej...
A ja bardzo powątpiewałem w to magiczne 0,35, które Amsoil miał niezaleznie od metody badawczej i od lepkości. Dla mnie osobiście wyniki Bonkera potwierdzają to o czym pisałem w temacie wydzielonym odnośnie testu 4 kulkowego.
 
Back
Top