• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Extreme lubricants - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Ale nikt nie argumentuje konkretnym UOA zaleceń dla innego silnika. Jest to tylko informacja o danym stanie danego silnika w danych warunkach. Natomiast w przypadku AMG wręcz przeciwnie i to świadczy tylko to tym, ze osoba opierająca swoje zdanie na takim UOA nie wie, o czym pisze.

Druga kwestia, ze temat tyczy się również formulacji, UOA nie jest tutaj argumentem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@rob_roy no i co z tego, ze ma około 50% większa lepkość na starcie? Powiedz również, dlaczego w takim razie nie zastosowałeś 0W30? Dlaczego 5W30? Jaka jest temperatura krzepnięcia dla 10W40? Jaką ma to dać realną rożnicę przy -1, czy -5?

@Konjio zacytowałeś wypowiedź w której miałeś po części wyjaśnienie. W mojej wypowiedzi, również było to częściowo wyjaśnione. Odpowiednie bazy pod odpowiednie pakiety dodatków przebadane pod konkretne bazy.

To, ze nie rozumiesz tego, co czytasz, nie oznacza, ze to my sobie zaprzeczamy. Oznacza to jedynie tyle, ze nie umiesz pojąć zagadnienia.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Przy -1 albo -5 różnica w lepkości może być już 2 krotna, bo 10w40 ma 25-30 stopni do swojego zamarznięcia, a w/w olej na PAO 55-60 stopni - orientacyjnie - o ile to prawda co piszą w kartach

Pozdrawiam,
 
Witajcie, no cóż stało się. Nawet bym nie przypuszczał, że zalanie silnika olejem Extreme AMG wywoła taką burzę. Z powodu chwilowego braku dostępu do internetu ominęła mnie ta dyskusja. A więc wracając do tematu. Olej ten zalałem świadomie, bo lubię wypróbować coś innego. Nie jestem uzależniony od jednej marki jak mój znajomy, który z piwa lubi TYSKIE, a inne mu nie smakują. Ale jak mają smakować jak nie próbował. Może to zły przykład, ale oddaje podejście do sprawy zmian. Zresztą już kilkanaście lat temu poleciłem koledze, aby do nowego Punto II zalał olej Orlen 0W30, bo zimy wtedy były jeszcze srogie i nic przez kilkanaście lat użytkowania się nie stało ( wycofanie z produkcji tgo oleju spowodował zmianę marki) . Auto dobiło do 180 kkm w super kondycji silnikowej. A wszyscy mówili, że do tego auta to tylko lepkość 10W40, no może w ostateczności 5W40. Tak więc uspokajam wszystkich, mam do zalania jeszcze dwa oleje: Castrol Magnatec SS 0W30 i Shell Helix ECT 0W30 C2/C3. Jeden z nich latem trafi do C3, drugi będzie czekał na wymianę w P5008. Wyznaję jednak zasadę, że najważniejszy jest interwał, bo to on po przekroczeniu pewnej granicy determinuje zwiększone zużycie silnika.
 
o ile to prawda co piszą w kartach
A od kiedy sugeruje się kartami porównując oleje? Czym są karty? Danymi usrednionymi danej partii. Kolejna rzecz powtarzana setki razy na forum. "Orientacyjnie" To również jest żaden argument.


skad wiesz jakie bazy stosuje Specol?
A wiesz, ze olej to nie tylko baza? Przeczytaj jeszcze raz uważnie cały temat o AMG. Pisałem nie tylko o bazach, ale również formulacji, o produkcie końcowym. Wiem, ze specol stosuje różne bazy, ale nie eksperymentuje formulacjami.
 
(przeniosłem)
 
Last edited:
Rozumiem Cię ale chcesz rozmawiać konkretnie a nie masz zielonego pojęcia o pełnym składzie ani extreme ani specola. Zgodnie z Twoją zasadą, takie rozmowy na FB
To raczej ty zachowujesz się na poziomie awantur facebookowych. Nie rozumiesz tego, co się do ciebie pisze, więc atakujesz mnie. Co ma miejsce dać wiedza o bazie Specola? Masz analizy, widać tam, ze są to raczej poprawne formulacje oparte na znanych pakietach i bazie HC, lub HC z domieszką PAO. Masz cały temat o AMG, w którym wszystko zostało wyjaśnione od Odnośnie baz, dodatków, estrów, oraz certyfikacji i końcowego efektu. Nie masz podstawowej wiedzy, ani nawet chęci jej pogłębienia [materiały są na forum] i atakujesz mnie, bo nie rozumiesz nawet jak staram się pisać coś w miarę prosto. Skończ offtop, bo nic nie wnosisz, a jedynie sam stawiasz się w złym swietle.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Extreme i Specol jadą praktycznie na jednym wózku ;)
1 i 2 nie ma żadnych aprobat . Specol mniam, Extreme fuj 😁

Polecacie coś co nie ma żadnych aprobat, wierzymy w analizy do których oficjalnie przyznaliscie się że nic nie dają... a przepraszam są aprobaty Dexron II i MB 228.1, niezwykłe osiągnięcia 😊

Besztacie regularnie marke która próbuje odnieść sukces . Oliwy trafiają do mocnych aut i silniki nie padają więc raczej ich nietypowe formulacje spełniają swoją role :)
 
Jak już chcecie porównywać, to uwzględnijcie markę, która odbiega od przepisu np. Amsoil. Sami zlecają testy silnikowe, mogą sobie na to finansowo pozwolić.

Osiągnąć sukces? Tanim kosztem. Widać, że brakuje wielu zrozumienia i wiedzy.
 
Specol, na tyle na ile wiemy, korzysta z gotowych formulacji i nie wykracza poza marginesy przyjęte w tych przepisach. Extreme tak - bierze gotową formulację po czym zmienia skład baz dla tego przepisu tworząc niewiadomą. Ciężko zbudować na takim fundamencie jakiekolwiek zaufanie. Bo zalanie do paru silników i jazda na oleju przez jedną czy dwie wymiany nie świadczy jeszcze, że olej działa dobrze.

Nietypowe formulacje ma więcej firm: Amsoil, Redline, Motul - ale te firmy przeprowadzają własne testy, często oleje są opracowywane we współpracy z drużynami rajdowymi.

Niech się tam Extreme wiedzie jak najlepiej, ale dopóki nie zaczną własnych testów albo nie będą trzymać się standardowych formulacji ciężko ich polecać. Jakby Extreme zrobił pełen cykl testów dla norm jakie deklaruje że spełnia, choćby ACEA czy API i to przedstawił to chętnie bym takie oleje polecał i pewnie do Kijanki zalał. Na matematycznych wyliczeniach że jest dobrze nie będę polegał.
 
@lukaszewski, racja. Jak ich pozycja na rynku się ugruntuje i zyski pozwolą na testy to zapewne tak się stanie. Póki co, za testerów robimy my. W końcu Ktoś musi to robić, bo inaczej cały czas będziemy opierać się na domysłach i czystych teoriach.
 
Aktywna dyskusja w temacie Extreme jak zwykle,.szkoda że jak zwykle nie wnosząca nic nowego i negująca te oleje przez te same osoby co zwykle. Już dawno temu i niejednokrotnie zostało napisane, że oleje tej firmy każdy wybiera na własną odpowiedzialność i żałośnie wygląda powtarzanie tego po raz enty, gdy tylko ktoś napisał że na najbliższą wymianę wybrał olej tej marki 😉
 
@jerseyAdmin jakich informacji jeszcze potrzebujesz, żeby uznać Extreme za dobre oleje? Chyba nie obawiasz się, że taki dopakowany olej nie przejdzie testów ACEA, gdzie najtańsze mieszaniny grup II/III sobie z tym radzą?
Na razie wiemy o Extreme, że mają bardzo mocną bazę PAO-estrową, na dotychczasowych analizach widzimy małe zużycie metali (sugerujesz, że dwie pierwsze analizy mogą wypaść doskonale, a kolejne już na poziomie Superola?), olej utrzymuje niższą temperaturę niż konkurenci, no i z dotychczasowych obserwacji nie widać, żeby zostawiał szlam w silnikach. Czego chcieć więcej?
 
Chyba nie czytasz uważnie forum, każda formulacja musi być zrównoważona i wymaga skrupulatnych testów między innymi kompatybilności elastomerów, przy tym POE to znak zapytania dla nas. Myślisz, że to takie proste kupić PAO i zastosować pakiet dodatków, który w rzeczywistości był testowany na VHVI? W szczególności z innym wiskozatorem? Itd.

Dobrym przykładem jest np. Repsol 0W-40, jest zblendowany zgodnie z przepisem tzn. z dodatkiem TMP <2%.

Odnośnie analiz, tego nawet już nie będę komentować.
 
@jerseyAdmin jakich informacji jeszcze potrzebujesz, żeby uznać Extreme za dobre oleje? Chyba nie obawiasz się, że taki dopakowany olej nie przejdzie testów ACEA, gdzie najtańsze mieszaniny grup II/III sobie z tym radzą?
Na razie wiemy o Extreme, że mają bardzo mocną bazę PAO-estrową, na dotychczasowych analizach widzimy małe zużycie metali (sugerujesz, że dwie pierwsze analizy mogą wypaść doskonale, a kolejne już na poziomie Superola?), olej utrzymuje niższą temperaturę niż konkurenci, no i z dotychczasowych obserwacji nie widać, żeby zostawiał szlam w silnikach. Czego chcieć więcej?

Owszem, obawiam się. To czy jest "dopakowany" czy nie nie ma znaczenia. Najtańsze mieszaniny sobie radzą, bo są budowane na podstawie gotowego przepisu który został przygotowany pod te mieszaniny. A tu przychodzi Extreme, bierze przepis na olej bazujący na grupie III, robi go na mieszaninie IV i V i ogłasza światu że jest cacy. Jeżeli się nie mylę to żaden(!) producent nietypowych olejów tak nie robi tylko składają własne mieszaniny i je potem testują? Nikogo nie zastanowiło dlaczego?

Czy oleje Extreme spełniają normy? Może tak, może nie. Dopóki nie będzie testów zgodnych z wymogami norm bezpiecznie(!) jest założyć, że nie.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top