• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 16V 95KM + LPG 2016r

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Witam serdecznie wszystkich.
Znalazłem wasze forum przez przypadek i jestem ciekaw waszych opinii na temat mojej olejowej przeprawy :D
Jestem właścicielem Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.
W 2018 roku założyłem instalację gazową ze sterownikiem LPGTECH na wtryskach Barracuda.
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.
Norma którą zaleca Fiat dla tego modelu to: 9.55535-S2
1 - olej jaki był lany do Selenia której z tego co pamiętam ubyło przez około 13 000 km to ponad litr ale nie było na pokładzie gazu.
2 - olej który wlałem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 i tutaj przez 13 000 km silnik wypił prawie 2 litry :-(
3 - (aktualny) olej to RAVENOL VMO 5W40 CleanSynto i tutaj wydaje mi się, że zużycie będzie większe niż w przypadku LM....
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta :lol: :twisted:
Pozdrawiam serdecznie :geek:
 
Może wróć do Selenii i skróć interwał do 10000km jeżeli chcesz C3 i 9.55535-S2.
Ja mam t-jeta i tam też instrukcja mówi C3 i 9.55535-S2 , ale leję fullsaps.
Myślę że do twojego silnika fullsaps 5W40 też by się nadał , a jak PAO z niskim noack może obniżyło by się troszkę zużycie oleju.
 
stoper86 napisał:
Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.

Silnik łopatologia. Taki SDi od Fiata, tylko w benzynie.
stoper86 napisał:
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.

Skrócenie interwałów do max 10000km, remont silnika jeśli nie pomoże, lub przejście na tańszy olej i dolewanie.

Jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem, to ktoś po prostu wcześniej dowalił ten silnik długimi interwałami i katowaniem. Częsta przypadłość, słaby silnik, to but w podłoge, nie ważne, że zimny, później problem.
Adam1982 napisał:
Myślę że do twojego silnika fullsaps 5W40

Też tak myślę. Ani ten silnik cudów nie potrzebuje, ani nie ma sensu cudów lać przy takim zużyciu. To jest ta sama jednostka, co u Ciebie, tylko program inny i turbiny nie ma. Linia FIRE, żeby zabić, trzeba chcieć.
stoper86 napisał:
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta

Płukanka, przejście na próbę na coś pokroju Meguin Super Leichtlauf 5W40\Mobil 1 0W40 FS [spróbować można, próba nie strzelba, a 0W40 w manualu chyba jest] i jeśli nic nie da, to przejść na coś taniego, skrócone interwały, stosować płukanki i może po jakimś przebiegu coś pomoże. Jeśli nie, to możesz jeszcze spróbować Valvoline Max Life 5W40.
 
Na forum Fiata pisali, że ten silnik ma problemy jeżeli intensywnie się go użytkuje na krótkich dystansach z gazem. Fire czy nie Fire, Fiat chyba przyoszczędził na materiałach przy produkcji.

Kupiłeś go w salonie? Masz jeszcze gwarancję? Z Barracudą chyba nie, ale może? Jak masz, to do ASO niech naprawiają na niezgodność z Euro. Jak nie to bieda. Spróbuj wypłukać silnik jak pisał [mention]Zielony34[/mention] , jak nie pomoże to tylko remont silnika.
 
jerseyAdmin napisał:
Kupiłeś go w salonie? Masz jeszcze gwarancję? Z Barracudą chyba nie, ale może?

Tak kupiłem autko w salonie prosto z fabryki i nie była to wersja demo.
Aktualny przebieg autka to 50 000 km.
Silnika nie katuje i 95% tych autek z tym silnikiem FIRE ma problem z olejem.
Co do gwarancji to nie jeden już walczył i cały czas ta sama śpiewka, że wszystko jest zgodne z normą.... :lol:
O remoncie na razie nie myślę i chciałbym się dowiedzieć jakie oleje stosować, żeby było odrobinę lepiej.
Przed postem tutaj myślałem wlać przy najbliższej okazji olej Rowe HigtTec Multi Formula SAE 5W-40 lub Eurol Fluence 5w-40, a jeśli to nic nie da to przejść na Valvoline MST C3.
Jeśli chodzi o płukanki to jaką dokładnie polecacie i czy to jest bezpieczne dla silnika bo słyszałem wiele opinii....
Pozdrawiam
 
2 litry na 13000 kilometrów jest zgodne z normą? Co masz w instrukcji w temacie zużycia oleju?

Poza tym mi chodziło o normę ekologiczną. Jedź na jakąś stację badań niech ci sprawdzą czy silnik spełnia normy Euro. Jak nie (a przy takim spalaniu oleju niemal na pewno nie) bierzesz wydruk, jedziesz do ASO i każesz robić tak, żeby przeszedł badanie na jakość spalin. Niech się martwią co z tym zrobić.

Co do płukanek to możesz zalać AR2300 i zostawić w silniku na 5-6 tysięcy kilometrów. Pogadaj z [mention]wlyszkow[/mention] może doradzi jakąś mieszankę dodatków do jak najskuteczniejszego wyczyszczenia silnika. Ale nie sądzę, żeby to coś dało przy zużyciu oleju 2+ litra w interwale wymiany.
 
2 litry na 13tys km to jest około 150ml na 1000km , nie robił bym z tego tragedii, te silniki naprawdę lubią oliwę i ciężko coś z tym zrobić. Trzeba z tym żyć. Silnik na około 50tys km przebiegu i jest to pierwszy właściciel. U mnie w instrukcji jest chyba dopuszczalne zużycie do 0,4L na 1000km.
W przypadku tego silnika 150-200ml na 1000km to naprawdę spoko , tak jak pisaliśmy wyżej spróbować PAO i dobre płukanki , remont nie ma na razie sensu.
[mention]Zielony34[/mention] Różnic miedzy t-jetem a 1.4 16V jest dużo więcej niż to co napisałeś , są to inne silniki.
 
Niestety Ja już na gwarancji nie mogę nic zrobić bo skończyła się już jakiś czas temu :x :roll:
Silnik niby posiada normę EURO 6....
Jest w ogóle sens płukać silnik przy przebiegu 50 000 km??
Najważniejsze pytanie jakie oleje polecacie do mojego autka i czy do auta z LPG powinno się lać olej niby "zalecany" do gazu....
I co sądzicie o olejach których myślałem czyli Rurol i Rowe :?: :mrgreen:
Adam1982 napisał:
W przypadku tego silnika 150-200ml na 1000km to naprawdę spoko , tak jak pisaliśmy wyżej spróbować PAO i dobre płukanki , remont nie ma na razie sensu.

Tutaj się zgadzam z kolegą w 110% w całej jego wypowiedzi.
Ty kolego jaka płukankę polecisz??
 
poziom1989 napisał:
Ja polecam płukanki: Archoil, Liqui Moly.

ja również.
stoper86 napisał:
Jest w ogóle sens płukać silnik przy przebiegu 50 000 km??

Nie zaszkodzi.
stoper86 napisał:
Najważniejsze pytanie jakie oleje polecacie do mojego autka i czy do auta z LPG powinno się lać olej niby "zalecany" do gazu....

Nie, nie ma sensu moim zdaniem stosować oleju do LPG. Jedynie, jeśli jeździsz po mieście, to skrócenie interwałów do 8 tysięcy. W przeciwnym wypadku - 10 to sufit, żadne 12, 13, 15.
Adam1982 napisał:
U mnie w instrukcji jest chyba dopuszczalne zużycie do 0,4L na 1000km.

u mnie jest chyba w książce 0.5L\1000km :mrgreen: gdzieś o tym pisałem tutaj.
Adam1982 napisał:
Różnic miedzy t-jetem a 1.4 16V jest dużo więcej niż to co napisałeś , są to inne silniki.

Jakie są? Turbina, IC w wersji 150KM, wtryski wydajniejsze i dwumasa na sprzęgle. Podobno zakute tłoki w 150KM
stoper86 napisał:
Ty kolego jaka płukankę polecisz??

Liqui Moly 2662
 
u mnie np olej zaczyna ubywać po 6/7 miesiącach (4k-5k km) i widać, że już jest czarny.
jazda po mieście/krótkie odcinki na LPG.
W instrukcji mojego Volvo podają, że w takich warunkach wymiana co 6m/7500km.

Płukanka Archoil 2820 ładnie płucze-polecam
 
myślę, że w takim wypadku faktycznie te 6 tysięcy jest rozsądne. U mnie też wychodzi około 2L na 10 tysięcy, ale ja też często odwiedzam wysokie obroty. Czekam na analizę Orlen Classic Synthetic i jeśli płukanki i Valvo ani trochę nie pomogą, leci Orlen.
 
5w50 i może pomoże jak upadlemu kadzidło . Te silniki potrafią pić i litr na tysiąc takze jak bym nie plakał . Zalać grubego full sapsa 5w40 i patrzyc i obserwować jak to mówią
 
Czyli według szanownych kolegów muszę zrobić płukankę silnika i zalać olej FULL SAPS :mrgreen:
W sumie nie zaszkodzi spróbować takiego rozwiązania bo chyba takimi krokami bardziej zaszkodzić nie mogę :lol:
To teraz jaki ten olej wlać bo tak szukam tego typu oleju i na szybko znalazłem:
AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps (EFM)
i wymieniany tutaj prez jednego z kolegów
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40

Tylko nie wiem czy wybrać któryś z tych czy może jakiś inny... :lol:
Bardzo proszę o polecenie oleju z pełną nazwą bo niestety jako laik z dziedziny olejowej nie za bardzo się w tym orientuje, a Google pomóc nie chce :ugeek:
 
Z tych dwóch które podałeś wybrał bym Meguin Super Leichtlauf 5W-40 , ponieważ to PAO a do tego tańszy.
Płukanka może być Archoil AR2820 (jedna butelka 250ml wystarczy na dwa razy) lub Liqui Moly.
 
stoper86 napisał:
AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps (EFM)
akurat ten nie jest jakiś wybitny względem ceny

Możesz spojrzeć i na ten:
https://www.penriteoil.com.au/products/hpr-5-5w-40-full-synthetic

a jak budżetowa wersja to faktycznie MEGUIN
 
hexx napisał:
Możesz spojrzeć i na ten:
https://www.penriteoil.com.au/products/hpr-5-5w-40-full-synthetic

Jeśli polecasz i jest lepszy od wymienionych przeze mnie to przy następniej wymianie go zastosuje :ugeek:
Adam1982 napisał:
[mention]stoper86[/mention] daj znać na jaki olej zmieniłeś i jak teraz wygląda spalanie oleju.

Na pewno dam znać tylko to trochę potrwa bo zrobiłem dopiero 5000 km po wymianie, a teraz coś mniej jeżdżę.
Spróbuje zastosować płukankę LM i zalać olejem Penrite i jeśli w kwestii "spalania" nic się nie zmieni to przejdę na coś tańszego :|
Tylko czy tanie znaczy dobre :lol:
Przy okazji może polecicie jakiś sprawdzony sklep z olejami i marki olejów które polecacie, a które omijać szerokim łukiem?? :mrgreen:
 
stoper86 napisał:
Jeśli polecasz i jest lepszy od wymienionych przeze mnie to przy następniej wymianie go zastosuje :ugeek:
moim zdaniem to górna półka jakościowa wśród 5/40 przeznaczonych "nie do wyczynu"
 
Back
Top