• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 16V 95KM + LPG 2016r

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Witam serdecznie wszystkich.
Znalazłem wasze forum przez przypadek i jestem ciekaw waszych opinii na temat mojej olejowej przeprawy :D
Jestem właścicielem Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.
W 2018 roku założyłem instalację gazową ze sterownikiem LPGTECH na wtryskach Barracuda.
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.
Norma którą zaleca Fiat dla tego modelu to: 9.55535-S2
1 - olej jaki był lany do Selenia której z tego co pamiętam ubyło przez około 13 000 km to ponad litr ale nie było na pokładzie gazu.
2 - olej który wlałem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 i tutaj przez 13 000 km silnik wypił prawie 2 litry :-(
3 - (aktualny) olej to RAVENOL VMO 5W40 CleanSynto i tutaj wydaje mi się, że zużycie będzie większe niż w przypadku LM....
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta :lol: :twisted:
Pozdrawiam serdecznie :geek:
 
W aucie mojej żony siedzi 1.4 16v 95 km z 2006 roku i jeśli to nadal ten sam silnik bez udziwnień to długi czas jeździł na takim sobie 10w40 i pobór na 10 tys km na pewno nie przekroczył jednego litra . Biorąc pod uwagę to , że pojemność całego układu to niecałe 3 litry to przepadły o których mówicie są naprawdę duże . Obecnie jestem po mocnej plukance od wlszkowa i zalany mam eurol super lite 5w40, silnik bardzo ładnie na nim pracuje i wydaje mi się że to dobre rozwiązanie , zwłaszcza w relacji cena jakośc
 
To prosty silnik i norma Fiata nic tu nie wnosi.
Sprobuj 1 interwał na 5w50. Z mniej lepkich bedzie Mobil1 i Gulf Racing.

Pozdrawiam,
 
@apsel skoro masz sentyment do Shella, to jest też Shell Helix HX8 5W-40 ECT. Niestety dystrybucja tego oleju jest taka, że jest dostępny od ręki tylko w jednej dużej hurtowni motoryzacyjnej w Białymstoku. HX8 to najwyższa seria Shella oprócz Helix Ultra i teoretycznie spełnia normę Fiata, która jest tożsama z MB 229.51 + VW 505.01. Oficjalnie normy fiata spełniają tylko Petronas/Selenie.
Ja sobie chwalę Eni Agip Eurosports z lepkości 5W-50 ale nie jest to olej ani łatwo dostępny, ani nie wydaje mi się żeby był wskazany do tego silnika. Ja bym na Twoim miejscu został przy 5W-40 C3 i ewentualnie dolał jakiś dodatek typu AR9100 albo 9200, co by zbić trochę temperaturę na gorąco, co może pomóc na konsumpcję. Mi ten sam silnik w Fiacie 500 jak zużywał Millersa Trident LL, tak teraz Eurola Fluenca w starej formulacji nie zużywa wcale, właśnie z dodatkiem AR9100.
 
Tak jak piszą koledzy, to prosty silnik.
Mam bardzo podobny silnik 843A1000 w Fiacie Stilo 1.4 16V 95KM i wydaje mi się, że pojedzie on bez zbytniej szkody na wszystkim spełniającym ACEA A3
Przez 16 lat jak mam to auto zawsze brał 1l/15000km i przestałem drążyć ten temat dawno temu.
Kiedyś jak jeździłem długie trasy i cisnąłem mocniej, to lałem Valvoline VR1 5w50, teraz kiedy auto służy jako miejski wózek na dzieci i zakupy, dostaje Specola Gold5w30
Z resztą miska olejowa mieści niecałe 3l oleju, więc butelka 4l starcza na wymianę i dolewki

BTW. mój z fabryki wychodził na półsyntetycznym Selenia 20K 10w40 i na tym oleju miał wg dokumentacji producenta resurs 400000km przy wymianach 20000km/rok, więc groźny dla niego jest chyba tylko brak oleju
 
Last edited:
@jqr w większości aut FCA od 2007 r. jest montowany trójdrożny katalizator (TWC), którego żywotność przedłuża stosowanie oleju C3, co także sprzyja maksymalnym określonym przez producenta interwałom wymiany oleju. W tym samym czasie wprowadzono również coś co producent nazywa PDA (ang. Phased Doppler Anemometry): http://www.wikiwand.com/pl/Fiat_Starjet
Mój domysł jest taki, że pracy tego systemu może sprzyjać czyściej spalający się olej zgodny z ACEA C3 ale to tylko moja teoria, że lepiej zalewać przede wszystkim to, co przewidział producent silnika.
 
@Alex
jasne, że to nie są identyczne auta, pisałem o swoim próbując odnieść to do konstrukcji mechanicznej

A moim Stilo też jest/był TWC, bo nie wiem ile z niego zostało, ale w 2004 spełniał euro4
 
Zgodnie z sugestiami zmieniłem olej na Eurol Fluence i po przejechaniu 1800km nic nie ubyło! Póki co jest bardzo dobrze :)
 
Back
Top