• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 16V 95KM + LPG 2016r

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Witam serdecznie wszystkich.
Znalazłem wasze forum przez przypadek i jestem ciekaw waszych opinii na temat mojej olejowej przeprawy :D
Jestem właścicielem Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.
W 2018 roku założyłem instalację gazową ze sterownikiem LPGTECH na wtryskach Barracuda.
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.
Norma którą zaleca Fiat dla tego modelu to: 9.55535-S2
1 - olej jaki był lany do Selenia której z tego co pamiętam ubyło przez około 13 000 km to ponad litr ale nie było na pokładzie gazu.
2 - olej który wlałem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 i tutaj przez 13 000 km silnik wypił prawie 2 litry :-(
3 - (aktualny) olej to RAVENOL VMO 5W40 CleanSynto i tutaj wydaje mi się, że zużycie będzie większe niż w przypadku LM....
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta :lol: :twisted:
Pozdrawiam serdecznie :geek:
 
Co o tym sądzicie??
myśle, że powinieneś zmienić mechanika, bo to jeden z tych, co są największym nowotworem mechaniki. Kolejny kowal działający na zasadzie "nie znam się, to się wypowiem".

Więc wczoraj kontrolowałem poziom oleju i auto wypiło prawie 0.5 litra!!!!!!!!!!!!!

mogły się ruszyć depozyty na pierścieniach. U mojego kolegi było podobnie po płukance naftą. Auto chlało ostro, później pobór oleju ustał niemalże do zera. Obserwuj. Mnie silnik na początku też chlał sporo, bo około 2.5L na 10 tysięcy.
 
Z tego co zrozumiałem, to masz to auto od początku i od początku pobiera Ci jakieś ilości oleju. Więc wątpię żeby płukanka coś pomogła, ponieważ po pierwsze silnik ma 50tys., a po drugie jak był nowy to nie miał żadnych depozytów na pierścieniach, a olej i tak brał. Nie twierdzę że płukanka zaszkodzi, ale spektakularnych efektów bym się nie spodziewał. Może po prostu zrobiłeś jakąś szybszą, dłuższą trasę i stąd ten zwiększony pobór.
 
Czyli z tego co piszecie nie ma co panikować tylko spokojnie czekać na rozwój sytuacji.
Akurat ten mechanik który tak powiedział to nie jest ten który Mi grzebie przy aucie, a że pracuje w branży motoryzacyjnej to ich trochę znam :cool:
Co do szybszej jazdy to akurat odpada bo w jakiejś dalszej trasie nie byłem.
Tak dla ciekawostki dodam, że przy jeździe na autostradzie z prędkością około 150km/h i pokonanym dystansie 2 000 km silnik nie wziął ani grama oleju Ravenol :D
 
Witajcie :cool:
Znowu odgrzeję swój temat bo przejechałem na MEGUINie około 8 000 km i niestety w przy tym dystansie auto wypiło 2 litry oleju, więc olej wypadł najgorzej z dotychczasowo testowanych :confused:
Robiłem głównie dłuższe trasy w tym przebiegu. Teraz będę chciał wymienić olej i zastanawiam się co teraz wlać i żeby już nie kombinować tylko pozostać przy jednym oleju.
Chodzi Mi po głowie, żeby zalać olej Millersa czyli EE Longlife 5w40 (7806) lub XF Longlife 5w40 (7640) tudzież Trident Longlife 5w40 (6124)🧐
Albo wrócić do LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 który najlepiej się spisywał....
Ewentualnie skończyć kombinować z markami niby premium i zalać coś tańszego typu Eurol Turbo DI 5W-40 vs Eurol Fluence 5W-40.

Co myślicie?? :)

Pozdrawiam
 
Może revanol jak na nim poboru nie było .
 
Myślę, że wiele razy było mówione o tym, że na oleju PAO pierwze interwały mogą skutkować zwiększonym poborem oleju.
 
Obawiam się że tutaj nie ma co szukać winy w pao, czy hc...
Ten typ tak ma...
Kuzyn ma taki sam egzemplarz Tipo (2017r, 1,4pb 35 tys km) i niedawno pytał się mnie, ile dolewam oleju...
 
Tak jak pisaliśmy na początku i sam potwierdzałeś - te silniki mają ewidentną wadę konstrukcyjną i piją olej. Dobrze, że nie kończy się tak jak w pierwszych TSI i szlag pierścieni nie trafia.

Skoro lepsze oleje i płukanie nic nie dało to ja bym lał tanie oleje, szkoda wypuszczać więcej kasy wydechem niż trzeba. Lotos, Orlen, Specol - spokojnie sobie poradzą ze smarowaniem, wszystkie analizy jakie robiliśmy olejów tych firm pokazywały ze to bardzo dobre smarowidła. Silnik bedzie zadowolony jak z Meguina ;) a mniej kasy pójdzie w komin.
 
Niestety, że ten typ tak ma to wiem ale liczyłem, że uzyskam jakieś lepsze wyniki zmianą oleju.
Jeśli chodzi o olej z niższej półki to bardziej myślałem o Valvoline albo tym Eurolu ewentualnie powrót do LM.
Co do Eurolu to obawiam się wzmożonego "picia", ponieważ temperatura zapłonu którą podaje producent to 196 stopni, a dla porównania Valvoline MST C3 224 stopnie, a LM 236 stopni....
Tylko czy to jest parametr na który powinienem patrzeć przy doborze oleju??
 
To są wartości uśrednione w karcie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Dzięki koledzy, dobrze wiedzieć o tym co piszecie. Ciągnąć temat Eurola to na ich stronie polecają do mojego silnika Eurol Turbo DI 5W-40 lub Fluence 5W-40.
Przy czym ten Turbo podają jako lepszy wybór. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czym one się różnią i czy faktycznie lepiej wlać ten Turbo niż Fluence?

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
To są wartości uśrednione w karcie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Zielony doczytaj jak Eurol podaje temperaturę a nie pisz o wartościach uśrednionych w karcie. Było o tym 1000 razy.
Post automatically merged:

Dzięki koledzy, dobrze wiedzieć o tym co piszecie. Ciągnąć temat Eurola to na ich stronie polecają do mojego silnika Eurol Turbo DI 5W-40 lub Fluence 5W-40.
Przy czym ten Turbo podają jako lepszy wybór. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czym one się różnią i czy faktycznie lepiej wlać ten Turbo niż Fluence?

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka

Ja bym wlał Fluenca ale w sumie w kontekście poboru oleju jeden pies.
 
Pamiętaj że silnik silnikowy nie równy, jednemu bierze olej XYZ a drugiemu nie ;)
Muszą się mieć ku sobie :D

Mi Eurola nie lykał i Shella obecnie też nie, a kolega w po przejściu z Mobila na Eurola gdzie pobór na M nie występował to na Eurolu dolał już pół litra a robił wcześniej płukanke profilaktycznie ;)
Nie trafisz :D
 
doczytaj jak Eurol podaje temperaturę a nie pisz o wartościach uśrednionych
a czy ja napisałem, że przez to Eurol jest gorszy? Sugerowałem, aby nie brać 1:1 kart.

odpuść sobie ten olej. Mam go w citroenie c3, silnik vti 1.4 - jedli chodzi o zużycie, to bierze go najwięcej.
Pamiętaj że silnik silnikowy nie równy, jednemu bierze olej XYZ a drugiemu nie
Dokładnie tak. Nie można oceniać całego oleju na podstawie doswiadczenia z jednym silnikiem.
 
@stoper86 spójrz na ten temat: https://www.oil-club.pl/index.php?threads/fiat-500l-1-4-16v.408/#post-10721 gdzie wg. OP najlepiej sprawdza mu się w takim silniku jak Twój Selenia K P.E. Ja mam również 1.4 16V i na Millers Trident LL 5W-40 wziął mi kilkaset ml na 10k ale w międzyczasie płukał się długodystansowo AR2300. Od 1k mam Eurola Fluence (z AR9100) i jestem bardzo zadowolony, poboru na razie brak. Gdyby nie to, że ta Selenia jest teraz trudniej dostępna niż przed COVIDem, to u mnie też by zapewne wylądowała. Może na następną wymianę wleci. Zwróć też uwagę, że nie każdy fiatowski 1.4 16V jest taki sam. Nie wiem jakie dokładnie tam zmiany wprowadzano ale w zależności od modelu silniki te różnią się mocą (95-100KM) i oczywiście numerem modelu silnika.
 
Podłączę się do tematu.
Tipo 1,4 95 km, LPG od nowości. Przebieg 55k km. Do tej pory lałem Selenię (przeglądy ASO), ale z racji końca gwarancji i zużywania oleju (1L/10k km) postanowiłem zmienić na coś innego. Do tej pory w samochodach miałem Shell (Helix Ultra) i powiem szczerze, że jestem przekonany do tej marki ale niestety tylko HX7 ECT spełnia normę 9.55535-S2.
Zakładając, że chciałbym brać coś z Shella, to lepiej wybrać HX7 ECT 5w40 czy lepszego Helix Ultra 5w30 (pomimo braku normy)?
 
Back
Top